tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Trening doskonalenia techniki jazdy - sukces GRANDys duo
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Trening doskonalenia techniki jazdy - sukces GRANDys duo

Autor: Lovtza 2008.05.07, 11:34 4 Drukuj

Biorąc pod uwagę ładunek emocji, jakie wzbudzały dotychczasowe perturbacje z treningami motocyklowymi postanowiliśmy przyjrzeć się temu wydarzeniu z bliska

Nad treningami dla motocyklistów na poznańskim torze wiszą od końca ubiegłego sezonu ciemne, burzowe chmury. Protesty mieszkańców i w moim prywatnym odczuciu zbyt mało stanowcza postawa władz Automobilklubu Wielkopolskiego w rozmowach z nimi doprowadziły do sytuacji, w której motocykliści traktowani są na Torze Poznań jak zło konieczne.

NAS Analytics TAG

Pierwszym i najbardziej spektakularnym tegorocznym akcentem w tym sporze okazało się odwołanie kwietniowych treningów organizowanych przez jedną z niemieckich firm .Po burzliwej dyskusji i deklaracjach dobrej woli wszystkich zainteresowanych stron padła data pierwszego tegorocznego treningu, czyli 29 i 30 kwietnia br.. Organizacji imprezy podjęła się firma Grandys Duo, doskonale znana w polskim światku wyścigowym z prowadzenia szkoleń dla motocyklistów. Jacek Grandys, szef Grandys Duo doprowadził do ustalenia z AW bardziej ludzkich i akceptowanych warunków prowadzenia treningu, dzięki czemu impreza tak naprawdę uzyskała rację bytu. Właśnie o wyśrubowane przez AW limity głośności rozbiła się, jak o górę lodową, kwietniowa impreza organizowanaprzez Niemców. Biorąc pod uwagę ładunek emocji ,jakie wzbudzały dotychczasowe perturbacje z treningami postanowiliśmy przyjrzeć się temu wydarzeniu z bliska. Dodatkowym impulsem był także fakt, że szkolenie zorganizowane przez Jacka Grandsya było jednocześnie zgrupowaniem wyścigowej kadry Polski, co pozwalało na kontakt i jazdę z najlepszymi polskimi zawodnikami.

Hasło: hałas, odzew: seryjny wydech

Szkolenie przeprowadzone było pod hasłem redukcji hałasu. Szczegółowo opisuje to w wywiadzie sam Jacek Grandys, my przypomnimy jedynie, że wszystkich amatorów (grupa C) obowiązywały w praktyce seryjne, homologowane układy wydechowe (limit 96 + 2 dB/A, lub poziom hałasu deklarowany w homologacji motocykla). Nieco wyższy limit hałasu ustanowiono dla zawodników z licencją B (98+2 dB/A lub, lub poziom hałasu deklarowany w homologacji motocykla). Względnie „ulgowo" potraktowani zostali zawodnicy z licencją A, gdzie dopuszczalny poziom głośności określany jest przez regulamin WMMP.

Nieprzyjemnym aspektem ograniczania hałasu z Toru Poznań było ograniczenie ilości uczestników imprezy. Jeszcze w poprzednim roku na szkolenia przyjeżdżało około 140 motocyklistów, podczas gdy na ostatniej imprezie liczba ta wynosiła dla grup A, B i C odpowiednio 25, 30 i 35. Daje to w sumie około 60 miejsc, co biorąc pod uwagę liczę zawodników startujących w WMMP (szacunki na 2008 mówią o ok. 300 zawodnikach) wydaje się liczbą zdecydowanie zbyt małą. Kolejnym minusem jest ograniczenie czasu trwania imprezy do godzin 9.00 - 15.00. Oznaczało to „upchnięcie" sesji treningowych z pominięciem tradycyjnej przerwy obiadowej.

Przed pierwszą sesją treningową motocykle przeszły badanie poziomu hałasu, choć nie obyło się bez małych niedociągnięć ze strony AW. Ostatecznie wszystkie motocykle „przesłuchano" i treningi ruszyły pełną parą.

Kadra

Bardzo fajnym aspektem szkoleń na torze, takich jak te organizowane przez Grandys Duo, jest możliwość spotkania, posłuchania i podpatrzenia najszybszych motocyklistów w naszym kraju. Na poznańskim padoku zobaczyć można było praktycznie całą polską czołówkę. Do większości zawodników można bez problemów podejść, podpytać o kwestie techniczne oraz wszelkie inne. Szczególnie zabawne wykłady dotyczące techniki jazdy wyścigowej obrazowane humorystycznymi komentarzami oraz gestykulacją prowadził w swoim namiocie Paweł Szkopek, ale inni zawodnicy byli także na wyciągnięcie reki.

Niejako przy okazji okazało się pod koniec drugiego dnia treningów, że wspomniany Paweł Szkopek wykręcił w Poznaniu najlepszy czas na motocyklu (1.35.111), co choć nie jest nowym oficjalnym rekordem toru (ten musi być ustanowiony w oficjalnych zawodach) w Poznaniu, to zapowiada jego rychłe oficjalne pobicie.

Organizacja

Organizacja treningów była dokładnie taka sama, jak te poprzednie prowadzone przez Jacka Grandysa, czyli bardzo dobra. Oba dni przebiegły zgodnie z harmonogramem, nie odnotowaliśmy żadnych opóźnień, napięć, problemów. Na torze można było skorzystać z serwisu oponiarskiego oraz specjalistów z Hyperpro, którzy pomagali wszystkim chętnym nieodpłatnie ustawić zawieszenie. Przy relatywnie niewielkiej frekwencji nie było tak dużych problemów z korzystaniem z zaplecza sanitarnego, a kolejki za jajecznicą w nieśmiertelnym padokowym barze okazały się zdecydowanie znośniejsze. Dopisała także pogoda, dzięki czemu wielu złapało pierwszą w tym roku opaleniznę.

Na imprezie nie mogło zabraknąć także przedstawicieli Automobilklubu Wielkopolskiego. O obsłudze technicznej pilnującej norm głośności już pisaliśmy, ale udało się nam także odnotować obecność prezesa AW, pana Roberta Werle, oraz przewodniczącego komisji sportu motocyklowego AW, pana Mieczysława Kałuży. Z tym ostatnim zresztą udało się nam także przeprowadzić krótki wywiad. Generalnie rzecz biorąc przedstawiciele AW wyrażali zadowolenie z przebiegu imprezy i nie zgłaszali krytycznych uwag, co nareszcie napawa optymizmem przed kolejnymi imprezami dla motocyklistów na torze w Poznaniu.

Bezpieczeństwo

Standardy bezpieczeństwa, to obszar gdzie w sportach motorowych nie ma pola na luźną interpretację. Choć na różnych imprezach wielokrotnie docierały do nas utyskiwania motocyklistów na pracę (a właściwie na liczbę) sędziów wirażowych (na imprezach motocyklowych jest ich za mało, jeśli jeden sędziana zakręcie macha po glebie flagą, to nie może pomóc poszkodowanemu zawodnikowi, a jeśli pomaga zawodnikowi, to nie może w tym czasie machać flagą), to w przypadku opisywanej imprezy nie odnotowaliśmy poważniejszych incydentów.

Sprawna i sympatyczna okazała się także ekipa medyków (z której pomocy skorzystał autor - ach te ostre zabawy kombinerkami) dyżurująca na torze. Dzięki temu, pomimo kilku gleb, nikomu nie stało się nic poważnego. Jeśli jeszcze nie byliście na torze wyścigowym i ciągle macie wątpliwości, co do poziomu bezpieczeństwa, to zapewniamy, że nigdzie nie będziecie tak bezpieczni jeżdżąc motocyklem, jak właśnie na torze wyścigowym.

Wolny trening

Niecodziennym wydarzeniem w przypadku treningów organizowanych przez Grandys Duo okazał się wolny trening dla motocyklistów, który AW przełożył na 29 kwietnia, czyli na popołudnie po pierwszym dniu szkolenia. Oznaczało to, że na torze w trakcie wolnego szkolenia pojawiło się wielu motocyklistów uczestniczących w zgrupowaniu organizowanym przez Jacka Grandysa. Spora liczba motocykli na torze prowadzonych przez osoby o bardzo różnym poziomie umiejętności skutecznie odbierała możliwość szybszej jazdy.Doprowadziło to także do kilku widowiskowych gleb, których przyczyną było najczęściej wyniesienie innego motocyklisty z toru. Wspominamy o tym fakcie także dlatego, że na wolnym treningu pojawiło się wielu motocyklistów, którzy startują w WMMP, a dla których zabrakło miejsca na zgrupowaniu. Konieczność wspólnego trenowania amatorów i zawodników nie jest, ani przyjemna dla tych pierwszych, ani efektywna dla tych drugich. Zapraszamy do rzucenia okiem na wywiad zrobiony z Piotrkiem Taborem startującym we FYC, jednym z zawodników dla których zabrakło miejsca na zgrupowaniu.

Komentarze

Komentarze uczestników imprezy są bardzo zbieżne. Treningi organizowane przez Grandys Duo to bardzo dobrze przygotowana i przeprowadzona impreza. Szczególnie dużo entuzjastycznych komentarzy jak zwykle usłyszeć można z ust osób, które gościły na tej imprezie po raz pierwszy i zobaczyły różnicę pomiędzy jazdą po ulicy, a jazdą po torze. Negatywne komentarze, jakie do nas dotarły dotyczyły zbyt małej ilości tego typu imprez oraz zbyt małej ilości miejsc, choć na to akurat organizator ma bardzo ograniczony wpływ. Liczymy zatem, że szkoleń organizowanych w Poznaniu dla motocyklistów będzie coraz więcej.

Jeśli dotychczas nie mieliście możliwości pojeździć motocyklem po torze i zastanawiacie się nad taką ewentualnością - od razu podpowiadamy, że warto. Najbliższa okazja nadarza się już za 3 tygodnie. W dniach 20 i 21 maja Grandys Duo organizuje kolejne w tym roku zgrupowanie zawodników z MMP, oraz zajęcia szkoleniowe z przyszłymi adeptami tej dyscypliny sportu motocyklowego. Po szczegóły zapraszamy na stronę www.grandysduo.com.pl .

Film


Pozostałe filmy:

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
powitanieza chwile wyjazd
NAS Analytics TAG
wyjezdzaja na torprosta start meta
adam badziakadam kropiwnicki jako instruktor
bez plastikow tez moznabranie zakretu
czerwony czyli szybszygixxer sie sklada
instruktoriskry
jazda w zakreciekolejny zakret
lewy winkiellovtza
mariusz lowickimocniejsze zlozenie
jeden za drugimmini wyscig
na duzej patelnina kolanie
na patelnina slawiniaku
najpierw powoliostatni zakret przed meta
ostre zlozeniepierwszy winkiel
po glebie jedzie dalejposzla w zielone
prawy zakretprosta
prostujemyprzycieranie slidera
winkiel i metaprzytyrze czy nie
stodwudziestkapiatkasupermoto na torze
szybki prawyszybki zakret
szybkie wejscie szybsze wyjscieszybszy winkiel
szybszy zakretwinklujemy
wyjscie na prostawyjscie z zakretu
yamaha na winkluzakret prawy
zamykanie oponslawiniak
wjazd wyjazdtlok na slawiniaku
mechanicy pomagali w garazupomiar glosnosci
pawel szkopekekipa z trojmiasta
mieczyslaw kaluzapiotr tabor
jacek grandysspec hyperpro ustawia tylni zawias
urocza agnieszkacialo obce
grupa poscigowa
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê