tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Torsten Hallman - niesamowity debiut legendy motocrossu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Torsten Hallman - niesamowity debiut legendy motocrossu

Autor: Informacja prasowa 2017.07.03, 11:19 Drukuj

Szczenięce lata cyklu Mistrzostw Świata Motocross nie należały do łatwych. Organizacja zawodów wciąż miała półamatorski charakter, zdarzało się więc sporo nieprzyjemnych niespodzianek. Na początku lat 60 XX wieku ruszyła oficjalna klasyfikacja MŚ dla klasy 250 cm3, w której pierwsze dwa sezony zdominował legendarny szwedzki zawodnik Torsten Hallman.

Początek lat 60 w motocrossie zdecydowanie należał do Szwedów. Obok takich nazwisk jak Nillson, Tibblin i Lundin pojawił się wtedy Torsten Hallman, którego długa i udana kariera rozpoczęła się od debiutu klasy 250 cm3 w Mistrzostwach Świata w 1962 roku. Dość nieoczekiwanie, po wyczerpaniu praktycznie wszystkich zapasów pecha, Szwedowi udało się wywalczyć tytuł mistrza. W kolejnym roku powtórzył ten sukces, i dokonał tego jeszcze dwukrotnie w sezonach 1966-67. Przez większość swojej kariery zawodnika jeździł jako fabryczny kierowca Husqvarny, która również budowała w tamtych latach swoją renomę.

NAS Analytics TAG

Realia profesjonalnego motocrossu nie były wtedy zbyt profesjonalne. Zawodnicy pokonywali tysiące kilometrów w autach ciągnących przyczepy z motocyklami i w podzielonej granicami Europie nie zawsze udawało im się dotrzeć na miejsce zawodów na czas. Organizatorzy również stawiali pierwsze kroki w swoim fachu, co skutkowało sporą ilością przykrych sytuacji. Sztandarowym przykładem są pierwsze zawody w Barcelonie, do której Szwed ledwo dotarł po 47 godzinach prowadzenia auta i przygodzie z zalaną przez powódź autostradą w Niemczech. Wyścigowe Husqvarny napędzane były silnikami dwusuwowymi, a miejscowe paliwo bardzo niechętnie mieszało się z niezbędnym im olejem. Skutek był taki, że oba wyścigi Hallman zakończył tuż po starcie, a triumfowali zawodnicy na czterosuwach.

Szwedzki zawodnik może poszczycić się, oprócz znakomitych wyników sportowych, także dużym osobistym wkładem w tę dziedzinę wyścigów. Stworzył własną linię motocyklowych ubrań i akcesoriów, która cieszyła się ogromnym powodzeniem, zwłaszcza w USA. Miał również swój udział w rewolucji, jaką było wprowadzenie na początku lat 80 centralnego amortyzatora, w miejsce klasycznych podwójnych. Torsten Hallman to nazwisko, które po prostu trzeba znać.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê