tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Tor Poznań - Przepraszam czy tu biją?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Tor Poznań - Przepraszam czy tu biją?

Autor: Łukasz Świderek 2009.09.17, 22:00 15 Drukuj

Wspaniałe warunki do jazdy i kolejny atak „ochrony” na dziennikarzy na Torze Poznań

Pierwszy dzień finałowej rundy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski przywitał zawodników piękną pogodą. Zawodnicy pucharów markowych i Pucharu Polski mieli doskonałe warunki do jazdy. Szkoda tylko, że zmąciła tą atmosferę ochrona imprezy, która pobiła naszego fotografa.

Afera zaczęła się po groźnie wyglądającym upadku Marcina Kotowicza na początku treningu klasy Rookie 600. Sytuacja wyglądała na tyle poważnie, że wezwano helikopter medyczny. Na szczęście okazało się, że to „tylko” złamanie nogi. Jednak ten helikopter postanowił uwiecznić nasz fotograf Darek Borowicz i wtedy do akcji wkroczyła ochrona. Bez zbędnych konwenansów użyte został ręce i Darek musiał przyjąć kilka ciosów. Wyrwany mu został też aparat, który został uszkodzony. Po wcześniejszej obdukcji sprawa została zgłoszona odpowiednim służbom i czekamy na dalszy rozwój sytuacji. Szkoda, że to już kolejny atak „ochrony” na dziennikarzy na Torze Poznań. Pisaliśmy już też w przeszłości, w jaki sposób traktowani są goście i kibice. Ordynarny język i groźby to norma. Czy tak powinno się witać gości Mistrzostw Polski? Szkoda, że tak się to odbywa.

Wracając do sportu dziś klasy markowe (z wyjątkiem GSX-R Cup, który startuje w sobotę i niedzielę) i Pucharu Polski odbyły obie sesje kwalifikacyjne, a jutro już rozegrają swoje ostatnie wyścigi w tym sezonie. W Rookie 600 najlepszy był lider klasyfikacji generalnej Piotr Passek, który o ponad sekundę wyprzedził Marcina Kondratowicza. Trzeci z kandydatów do korony w tej klasie, Artur Wielebski był dziś dopiero czwarty i będzie musiał jutro mocno pracować w wyścigu, ponieważ dzisiejszy czas (1:42.102) nie daje szans na walkę o zwycięstwo.

W Rookie 1000 z pierwszego pola startowego ruszy zwycięzca ostatniego wyścigu, Piotr Górka. Wyprzedził on lidera klasyfikacji generalnej, Adama Rajka o blisko sekundę. Jednak ten nie uczestniczył w drugim treningu kwalifikacyjnym. Podobnie uczynił trzeci na starcie Jarosław Pogwizd.

Faworyci klasy R1 w Fiat Yamaha Cup dziś jakby oszczędzali siły na jutrzejsze starcie. Wojtek Mańczak był drugi, a Andrzej Sztuder trzeci. Kwalifikacje wygrał pewny już trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej Waldek Chełkowski, który mimo straconej już szansy na główną nagrodę myśli jutro o trzecim zwycięstwie w tym roku. W klasie R6 faworyci do pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej nie oszczędzali się i zajęli pierwsze dwa pola startowe. Norbert Jędrzejewski wyprzedził Marcina Małeckiego o troszkę ponad jedną dziesiąta sekundy. Ostatni, który ma jeszcze szansę na wygranie klasyfikacji generalnej, Mateusz Korobacz był trzeci i podobnie jak pierwsza dwójka zmieścił się w 1:40. Takie małe różnice czasów gwarantują jutro zacięty pojedynek o zwycięstwo i wielkie emocje dla kibiców.

W najmniejszej klasie w naszym kraju, pucharze Hondy CBR125R pierwsze pole startowe wywalczył dziś Wojtek Wróbel, który pokonał Bartosza Lubińskiego i faworyta do wygrania klasyfikacji generalnej Krzysztofa Deptę. Jadąca jako VIP w tej rundzie Monika Jaworska uzyskała dopiero piaty czas, ale jak znamy Monikę jutro powalczy o zwycięstwo. W innej klasie Hondy, Hornet Cup szans rywalom nie dał jadący jako VIP Marek Szkopek. Drugi czas uzyskał Robert Frysiak, a dopiero trzeci był pewny końcowego triumfu Kuba Sudoł.

W klasie pretendent pierwsze pole startowe wywalczył Radosław Gapski.

Dotarła też do nas pozytywna informacja ze strony Automobilklub Wielkopolski. Mianowicie po naszym artykule z wtorku, kiedy napisaliśmy, że działacze nie mogą dogadać się w sprawie zakończenia, okazało się, że klub bezpłatnie udostępni salę na ceremonią rozdania nagród. Piękny gest, cieszymy się, że sport i uhonorowanie najlepszych zawodników okazało się ważniejsze od pieniędzy. Dziękujemy.

Wyniki treningów kwalifikacyjnych czwartek:

Pretendent:

1 Radosław Gapski 1:46.320
2 Krzysztof Lizoń 1:48.443
3 Michał Czochralski 1:48.510
4 Marcin Osikowicz 1:48.902
5 Dariusz Szala 1:50.059

Fiat Yamaha R1 Cup:

1 Waldek Chełkowski 1:39.761
2 Wojciech Mańczak 1:40.172
3 Andrzej Sztuder 1:41.580
4 Jerzy Berger 1:42.060
5 Marcin Dąbrowski 1:42.250

Fiat Yamaha R6 Cup:

1 Norbert Jędrzejewski 1:40.445
2 Marcin Małecki 1:40.583
3 Mateusz Korobacz 1:40.992
4 Marcin Rzenno 1:42.340
5 Michał Irzyk 1:42.400

Honda CBR125R Cup:

1 Wojciech Wróbel 2:16.433
2 Bartosz Lubiński 2:16.726
3 Krzysztof Depta 2:16.912
4 Kamil Nowaczyński 2:17.774
5 Monika Jaworska 2:18.200 VIP

Honda Hornet Cup:

1 Marek Szkopek 1:49.518 VIP
2 Robert Frysiak 1:51.172
3 Kuba Sudoł 1:51.592
4 Jakub Tupajka 1:52.002
5 Rafał Mazurkiewicz 1:53.432

Rookie 600:

1 Piotr Passek 1:40.524
2 Marcin Kondratowicz 1:41.632
3 Marcin Trzewiczek 1:42.099
4 Jakub Wróblewski 1:42.102
5 Michał Irzyk 1:42.487

Rookie 1000:

1 Piotr Górka 1:40.649
2 Adam Rajek 1:41.615
3 Jarosław Pogwizd 1:41.623
4 Dariusz Lipke 1:42.978
5 Michał Sikora 1:43.341

 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę