tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Thomas Luthi: przerwany sen i powrót do Moto2 Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Thomas Luthi: przerwany sen i powrót do Moto2

Autor: Konrad Bartnik 2018.11.20, 10:57 Drukuj

Pierwszy sezon w klasie MotoGP, po 16 latach startów w Mistrzostwach Świata, miał być dla Thomasa Luthiego spełnieniem marzeń i ukoronowaniem długiej kariery. Niestety, sprawy poszły mocno nie po myśli Szwajcara i jego ekipy Marc VDS - Thomas nie zdobył w tym roku ani jednego punktu.

W zakończonym właśnie sezonie nazwisko Luthiego było niemal nieobecne w czasie transmisji z wyścigów, mimo że Szwajcar startował we wszystkich, a nie ukończył tylko czterech. Po ubiegłorocznym wicemistrzostwie w klasie Moto2 sytuacja, w której na koniec sezonu nie udaje się, jako jedynemu regularnemu kierowcy, dowieźć ani jednego punktu przez cały rok, musiała być dla niego ciężka do przełknięcia.

NAS Analytics TAG

A przecież Thomas Luthi nie jest człowiekiem znikąd. W Mistrzostwach Świata startuje od 2002 roku, w 2005 zdobył tytuł w klasie 125. Przez 11 lat ścigał się w klasach pośrednich - najpierw 250, a od 2010 w Moto2. Szło mu bardzo dobrze, wygrał 11 wyścigów, sezony kończył w pierwszej piątce, a w latach 2016-17 był wicemistrzem. Udowodnił aż nadto, że zasługuje na szansę w MotoGP, która przyszła w sezonie 2018, w którym trafił do ekipy Marc VDS Honda wraz ze swoim głównym rywalem z Moto2, Franco Morbidellim.

Włochowi poszło dużo lepiej - mimo trudności technicznych i finansowych, z jakimi zmagała się ekipa Marc VDS (której nie zobaczymy już w MotoGP w przyszłym roku), Morbidelliemu udało się zdobyć 50 punktów i zająć 15 miejsce w klasyfikacji generalnej. Zdobył również tytuł Rookie of the Year dla najlepszego debiutanta, minimalnie wyprzedzając Hafizha Syahrina. W przyszłym roku będzie jeździł dla nowej ekipy satelickiej Petronas Yamaha SRT, gdzie jego partnerem będzie Fabio Quartararo.

Thomas Luthi wraca natomiast do Moto2 - będzie jeździł w zespole Dynavolt Intact GP. Jest to ważny moment dla klasy pośredniej, w przyszłym sezonie zadebiutują maszyny napędzane trzycylindrowymi silnikami Triumpha i wyposażone w nową elektronikę Magneti Marelli. Szwajcar obiecuje, że da z siebie wszystko. Jednocześnie nie rezygnuje z dalszych marzeń o MotoGP.

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę