Testujemy nowe 500-tki Hondy!
Już jutro zapoznamy się z bliska z nowymi Hondami z serii CB, dysponującymi dwucylindrowymi silnikami o pojemności 500cc. To coraz ważniejsza na rynku europejskim klasa, będąca obszarem walki o młodego i perspektywicznego motocyklistę.
Honda CB500X crossover przeznaczony dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 z wyjątkowo oszczędną jednostką napędową, otrzymuje na sezon 2016 szereg ulepszeń mających na celu zwiększenie komfortu kierowcy. Obejmują one wyższą o 10 cm szybę dla jeszcze lepszej ochrony kierowcy, oświetlenie przednie oraz tylne w technologii LED, zawieszenie przednie wyposażone w możliwośd regulacji napięcia wstępnego sprężyny, regulowaną dźwignię hamulca oraz poprawioną przekładnię biegów w celu jeszcze łatwiejszego ich zmieniania. Oczywiście, ciężko mówić o rewolucji, raczej o szeregu delikatnych zmian.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
CB500F na 2016 rok różni się od swojej poprzedniczki wizualnie. Ostrzejsze linie, agresywna lampa z przodu i kontrastujące kolory poszczególnych elementów jednostki napędowej dodają charakteru temu nomen omen spokojnemu motocyklowi. CB500F otrzymała lampy w technologii LED (z przodu i z tyłu), większy zbiornik paliwa i przednie amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny.
CBR500R otrzymało możliwość regulacji wstępnego napięcia w przednim zawieszeniu, regulowane klamki i światła w technologii LED. CBR dostało także większy zbiornik paliwa, który pomieści teraz 15,5 L paliwa. W przednim układzie hamulcowym znalazła się tarcza typu wave, układ wydechowy został skrócony.
Michał Mikulski, który jest już (prawie) na miejscu w Sewilli przekaże Wam informacje z pierwszej ręki, czy zmiany poczynione w modelach na sezon 2016 rzeczywiście przekładają się na poprawę parametrów użytkowych 500-tek Hondy.
Tradycyjnie postaramy się odpowiedzieć na Wasze pytania dotyczące tego motocykla, które kierować możecie bezpośrednio na adres redakcji, lub zamieszczać w komentarzach poniżej. Zapraszamy do dyskusji!







Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeMam pro¶bê o sprawdzenie szczególnie dzia³ania przedniego zawieszenia i jak nowy zbiornik paliwa (pe³ny) wp³ywa na wchodzenie w zakrêty.
OdpowiedzSprawd¼cie proszê jak ¶wiec± te nowe ledowe ¶wiat³a, bo mam du¿e obawy ¿e za s³abo. Przymierzam siê do zakupu nowego sprzêtu
OdpowiedzZ do¶wiadczenia mogê powiedzieæ, ¿e wcale nie s± gorsze. W tej chwili LED-owe lampy montowane s± ju¿ w wiêkszo¶ci skuterów Hondy gdzie sprawdzaj± siê ¶wietnie. LED-y siedz± te¿ w nowej afryce, chocia¿ w tym wypadku musz± byæ ju¿ nieco mocniejsze ni¿ w motocyklach miejskich. Tak czy inaczej, je¿eli nawet zauwa¿ysz ró¿nicê, to na pewno nie bêdzie gorzej ni¿ przy zwyk³ych lampach.
OdpowiedzNiestety widzia³em na wystawie skuterów i motocykli now± NC750x i uruchomi³em te ¶wiat³a. Mijania ¶wieci³y w±skim i szerokim paskiem(³ukiem) a drogowe punktowo na ¶rodku. Mam w±tpliwo¶ci czy to rzeczywi¶cie o¶wietli drogê poza miastem, bo NC jest nie tylko do miasta. Wiem z zachodnich portali, ¿e ¶wiat³a w nowych CB500 i NC750 maj± prawie identyczne parametry.
OdpowiedzW informacjach prasowych mowa jest o regulowanej klamce hamulca. A co z klamk± sprzêg³a?
OdpowiedzNa dostêpnych filmach i zdjêciach widaæ ¿e klamka sprzêg³a nie ma regulacji.
OdpowiedzDziêkujê ... kurczê, szkoda i trochê dziwnie tak.
Odpowiedzeee tam, nie ma co siê przejmowaæ takim drobiazgiem, zawsze mo¿na kupiæ komplet regulowanych za 150 pln :) Ja mam model 2013 i je¿d¿ê bez ¿adnych regulacji, ze zwyk³± ¿arówk± w lampach i nieciekawym malowaniem, ale z bananem na twarzy. Te z 2016 s± ¶liczne.
Odpowiedz