tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX650F - plastik dla ka¿dego - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX650F - plastik dla ka¿dego

2008.07.07 Lovtza

Suzuki GSX650F w akcji

Nowa „650" Suzuki to motocykl bardzo wdzięczny w użytkowaniu. Po zajęciu miejsca za sterami chwili przyzwyczajenia wymaga bezmiar szarego plastiku, ale wszystkie instrumenty są dokładnie tam, gdzie powinny być. Pozycja za kierownicą nie ma wiele wspólnego ze sportem, siodło jest odpowiednio twarde i wygodne. Lusterka zapewniają dobre pole widzenia. Wrzuceniu jedynki towarzyszy cichy stuk w skrzyni biegów, nieco gazu i płynnie ruszamy z miejsca...

NAS Analytics TAG

Motocykl sprawnie nabiera prędkości, w czym wydatnie pomaga liniowa charakterystyka silnika. Żadnych szarpnięć, żadnych nieprzewidzianych załamań krzywej mocy. Zmiana biegów jest bezproblemowa, zupełnie jak w protoplaście. W połączeniu ze stabilnym podwoziem zachęca to do dynamiczniejszej jazdy, która wyraźnie nie męczy Suzuki. Z większymi prędkościami znakomicie dają sobie radę zastosowane w GSX-F hamulce. Czterotłoczkowe zaciski dysponują pokaźnym zapasem siły hamowania i są dobrze dozowalne. Tylny hamulec jest za to zbyt mało precyzyjny i łatwo doprowadzić do zablokowania tylnego koła.

W przypadku jazdy po mieście niewielkie gabaryty motocykla znakomicie ułatwiają lawirowanie między samochodami. Wyprostowana pozycja za kierownicą nie obciąża nadgarstków i pozwala na swobodną obserwację tego, co dzieje się przed motocyklistą i na sygnalizatorach. Wygodne zawieszenie zapobiega traumatycznym doznaniom na dziurawych miejskich ulicach, a przy tym dostatecznie sprawnie informuje kierującego o tym, co dzieje się z kołami motocykla.

Sporym zaskoczeniem były dla mnie szybsze odcinki za miastem, przede wszystkim z uwagi na słabą ochronę przed wiatrem. Nie jest ona co prawda najgorsza, ale po takiej ilości owiewek spodziewałem się czegoś więcej. Ponadto motocykl przy wyższych prędkościach zdecydowanie traci na dynamice. Odpowiedzialna jest za to mniejsza, niż u konkurencji moc silnika i wyższa, niż u konkurencji masa. Niestety z prawami fizyki nie da się chodzić na kompromisy.

Dzień jak co dzień

GSX650F to maszyna adresowana do motocyklistów, którzy nawijają sporo kilometrów i nie stronią od codziennej jazdy. Przyjrzyjmy się temu motocyklowi właśnie pod tym kątem. Oczywiście aktualne pozostają tutaj wszystkie zalety motocykla, o jakich wspomniałem wyżej, niemniej jednak w codziennej eksploatacji czeka nas kilka znaczących „uniedogodnień". Przede wszystkim zaskakuje brak bagażnika. Przy klasycznie poprowadzonym tłumiku nie potrafię dojść do racjonalnego wytłumaczenia, czemu Japończycy tak to wykombinowali. Denerwuje brak centralnej podstawki. Rozumiem, że motocykl ma być tani, ale dodanie w fabryce tego elementu podniosłoby jego cenę zaledwie o kilka groszy, przy zdecydowanie większym komforcie obsługi maszyny.

Nieco irytują trzeszczące w okolicach 4000 obr/min. plastiki, ale to da się jeszcze znieść. Trudne do zaakceptowania jest natomiast wysokie zużycie paliwa. W przypadku spokojnej jazdy GSX650F wciąga 6,5 litra benzyny na każde 100 km/h. Przy ostrzejszym operowaniu gazem Suzuki spokojnie dochodzi spalania na poziomie 7,5l / 100 km. Konkurenci w postaci Yamahy FZ6, czy choćby Hondy CBF600 zadowalają się wyraźnie mniejszymi dawkami paliwa.

Nasza ocena

GSX650F jest bardzo miłym, dobrze ułożonym nowym dzieckiem inżynierów Suzuki. Nowy członek rodziny z Hamamatsu odziedziczył po przodkach dobre maniery, przede wszystkim zachowanie na drodze i jakość wykonania. Trudno natomiast uznać go za jednostkę przesadnie utalentowaną, czy super wybitną.

Motocykl ten dysponuje pewnym zawieszeniem, bardzo dobrym silnikiem oraz świetnymi hamulcami. Jednocześnie jest odrobinę przyciężki, ma nieco upośledzoną funkcjonalność, jak na maszynę do codziennego użytku i sporo pali. Niemal zupełnie, jak obie generacje jego użytkowników. Jednak wielbiciele sportowego, lajtowego stylu nie powinni narzekać. Nikt nie ma w swojej ofercie porównywalnego, w pełni obudowanego motocykla za zaledwie 25900 zł.

Dane techniczne

Dane Techniczne
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 656 cm3
Średnica x skok tłoka 65.5 mm x 48.7 mm
Stopień sprężania 11,5:1
Moc maksymalna 85 KM przy 10500 obr/min
Moment obrotowy 61,5 Nm przy 8900 obr/min
Układ zasilania wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Prędkość maksymalna 210 km/h
Długość całkowita 2,130 mm
Szerokość całkowita 760 mm
Wysokość całkowita 1,225 mm
Rozstaw osi 1,470 mm
Prześwit 135 mm
Wysokość siedzenia 770 mm
Masa suchego pojazdu 216 kg
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy 41mm, regulowane napięcie wstępne sprężyn
Zawieszenie tył Wahacz z układem dźwigni, amortyzator olejowy, regulowane napięcie sprężyny i tłumienie odbicia
Hamulce przód / tył podwójny tarczowy / tarczowy
Opony Przód: 120/70ZR17M/C (58W)
Tył: 160/60ZR17M/C (69W)
Zbiornik paliwa 19,0 L
Cena 25900
Importer Suzuki Motor Poland Sp z o.o.
ul. Połczyńska 10
01-378 Warszawa
suzuki gsx650f zbliza sie
suzuki gsx650f oddala sie
suzuki gsx650f przednia owiewka
suzuki gsx650f tylne lampy
suzuki gsx650f przednia lampa
suzuki gsx650f zacisk i tarcza
suzuki gsx650f tylni damper
suzuki gsx650f zegary i wskazniki suzuki gsx650f koncowa wydechu
suzuki gsx650f ladne podnozki pasazera suzuki gsx650f prawie jak bagaznik
suzuki gsx650f hydrauliczne sprzeglo suzuki gsx650f wydech
NAS Analytics TAG

Komentarze 32
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê