tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Super-Veteran 2011 - druga motocyklowa młodość
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Super-Veteran 2011 - druga motocyklowa młodość

Autor: Piotr Orzeł / LGW 'Partyzant' 2011.05.24, 17:42 Drukuj

W miniony weekend na tor w Lublinie już po raz siódmy wróciły motocykle z dawnych lat...

Lubelski Plener Motocyklowy był siódmą edycją Wyścigów Motocykli Zabytkowych „Super-Veteran”, organizowanych przez LGW 'Partyzant', stowarzyszenie będące członkiem zwyczajnym PZM. Imprezę dedykowaliśmy miłośnikom motocykli zabytkowych, a odbyła się w dniach 20 i 21. maja 2011 r. Główną areną wydarzeń był Tor Lublin.

Przygotowania do imprezy trwały cały rok, a zgłoszenia do udziału w poszczególnych konkurencjach były przyjmowane od marca 2011 r. Łącznie zgłoszono 96 motocykli, z czego 81 przyjechało na tor i wzięło udział w przejazdach pokazowych i konkursach. Zanotowaliśmy dodatkowo co najmniej 15 motocykli, które przyprowadzone przez widzów stanowiły dodatkowe uzupełnienie wystawy plenerowej. Dzięki temu widzowie mieli okazję podziwiać ponad setkę motocykli zabytkowych. Ponad połowa uczestników wzięła udział w dwóch lub więcej konkurencjach. Cieszy nas fakt, że z roku na rok impreza cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród zarówno kierowców, jak i publiczności.

Najstarszym czynnym uczestnikiem jazd pokazowych okazał się Jakub Piech na AWO 425S z koszem z Lublina, który przekroczył już wiek 60 lat, a najstarszym zarejestrowanym uczestnikiem zlotu Franciszek Czubiel rocznik 1931(!) na Zundappie KS750, natomiast najmłodszym był Konrad Gawron z Krasnegostawu, który nie ukończył jeszcze 20 lat. Jedyną amazonką, która wzięła udział w zmaganiach na torze była Irmina Kot z Międzyrzeca Podlaskiego, poruszająca się na o wiele starszym od niej motocyklu WFM z 1956 roku.

Najdłuższą trasę (205 km), przyjazdu na Super-Veteran na dwóch kołach, również na motocyklu WFM, pokonał Piotr Rudziński z Tomaszowa Mazowieckiego. Niezwykle miło było nam również gościć uczestników, którzy przybyli z najodleglejszych zakątków Polski i nie tylko... Szczecin, Łódź, Jaworzno, Rzeszów to tylko niektóre spośród 45 miejscowości, z których przybyli uczestnicy ze swoimi wiekowymi maszynami. Tradycyjnie już nie obyło się bez obecności naszych przyjaciół z Węgier, którzy zjawili się w sześcioosobowym składzie, a każdy ze swoim motocyklem, doskonale przygotowanym do zmagań.

Najstarsze motocykle, jakie mogliśmy spotkać na torze to Levis Popular z 1919 roku, NSU 601TS z 1932 roku, Sokół 1000 z 1935 r., a także Zundapp KS750 i Indian Sport Scout z 1940 roku. Królowały oczywiście polskie motocykle z lat świetności naszej rodzimej produkcji, czyli WSK w liczbie 18 szt., Junaki w liczbie 9 szt., a także 6 motocykli WFM i 5 SHL.

Nagrodą ufundowaną przez firmę Almot – Junak, został wyróżniony kierowca węgierski: Serfozo Gyorgy, dosiadający swojego wiernego Junaka Scramblera.

Wyniki poszczególnych konkurencji...

Super-Veteran 2011 obejmował kilka konkurencji. Przejazdy pokazowe zostały podzielone na kilka klas ułożonych w kolejne biegi.

Bieg I

W klasie pojemnościowej do 100 ccm na dystansie 6 okrążeń zmagało się 8 motocykli wyprodukowanych po 1955 roku. Czołowe miejsca zajęli:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 9 Marek Zagalski Łódź Jawa 90 Roadster 1972 87
2 79 Mirosław Kruszyński Ostrowiec Św. Yamaha RD/TZ 1970 49
3 17 Piotr Zagalski Bełchatów Wierchowina 5 1975 49

Bieg II

Bieg II był biegiem łączonym dla wszystkich motocykli z grupy wiekowej pre 1955, z klasyfikacją prowadzoną oddzielnie dla poszczególnych pojemności. Uśredniono ilość okrążeń do 7. Ostatecznie wyniki ukształtowały się następująco:

W klasie pojemnościowej od 100 do 200 ccm:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 44 Dariusz Walachniewicz Trawniki Mińsk   1955 125
2 24 Damian Iwiński Rzeszów SHL M04 1949 123
3 13 Artur Marek Lublin SHL M04 1951 123

W klasie od 200 do 350 ccm:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 50 Karol Grochowski Międzyrzec Podlaski 49 1956 349
2 7 Maciej Gruszczyński Wólka Modrzejowa 49 1951 348
3 69 Grzegorz Walachniewicz Trawniki Levis Popular 1919 249

W klasie powyżej 350 ccm brały udział tylko 2 motocykle i zajęły następujące pozycje:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 66 Paweł Klimek Lublin NSU 601 TS 1932 600
2 25 Adam Sokołowski Świdnik Sokół 1000 1935 993

Bieg III

W klasie pojemnościowej od 100 do 150 ccm na dystansie 6 okrążeń zmagało się 21 motocykli wyprodukowanych po 1955 roku. Czołowe miejsca zajęli:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 14 Maciej Gonciarz Szczecin WSK 125 1985 125
2 32 Grzegorz Doroba Świdnik Wsk M06 Z 1959 125
3 68 Sandor Nemeth Węgry Honda CB125T 1974 125

Bieg IV

Bieg IV obejmował klasę pojemnościową 150-250 ccm, motocykle produkowane po 1955 rokiem. Udział wzięło 17 motocykli a pierwsze trzy pozycje zajęli:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 19 Piotr Zagalski Bełchatów MZ ES250/2 1969 243
2 20 Serfozo Gyorgy Węgry CZ 980 1969 250
3 61 Papp Mate Węgry Suzuki GT250 1973 247

Bieg V

Najbardziej emocjonujący bieg został rozegrany w klasie motocykli produkowanych po 1955 roku o pojemności powyżej 250 ccm. Udział w biegu wzięło łącznie 14 motocykli, z czego ponad połowę stanowiły Junaki. Najwyższe miejsca zajęli:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 6 Marcin Tynowski Radom Triumph Tiger 650 1969 649
2 26 Tomasz Kuśnierz Borek Stary Junak M10 1961 597
3 70 Krzysztof Pańczak Szczecin Suzuki GS400 1976/2010 400

Sidecar

Publiczność miała okazję podziwiać również zmagania motocykli z wózkiem bocznym. Sześć zaprzęgów miało do pokonania 8 okrążeń. Dwa motocykle obsadzone były przez załogi dwuosobowe: kierowca + „pająk” tzn. osoba wspierająca kierowcę w utrzymaniu stabilności maszyny podczas pokonywania zakrętów. Zmagania wygrał kierowca startujący bez wsparcia. Najlepszymi okazali się:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 100 Grzegorz Oleksiewicz Lublin K650 K650   750
2 34 Sandor Nemeth Węgry Ural DK-750 1947 750
3 18 Ziemowit
Grzegorz
Łączyński
Szymański
Piotrków Trybunalski Ural IMZ 3-8.201 1974 650

Konkurs Elegancji

Pomiędzy przejazdami pokazowymi odbył się konkurs elegancji. Wszyscy uczestnicy profesjonalnie przygotowali się do tej konkurencji – maszyny lśniły w słońcu, a stroje nawiązywały do epoki produkcji i stylu okresu użytkowania. W trakcie oceny nie obyło się bez przedstawienia historii motocykla, uruchomienia silnika, czy nawiązującej do minionej epoki próby przekupstwa komisji za pomocą płynów energetyzujących. W konkurencji udział wzięło dziesięciu uczestników.

W klasie motocykli wyprodukowanych przed 1945 rokiem najwyżej zostali ocenieni:

M-sce NR Startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 69 Grzegorz Walachniewicz Trawniki Levis Popular 1919 249
2 52 Franciszek Czubiel Lublin Zundapp Ks750 1940 750
3 81 Ryszard Krawczyk Płazów Indian Sport Scout 1940 737

Natomiast w klasie po 1945 roku zwyciężyli:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 5 IrminaMarek KotZagalski   WFM M06 1956 125
2 21 Tomasz Pastuszka Ustronie WSK 175/WM22 1973 175
3 1 Piotr Rudziński Tomaszów Mazowiecki WFM M06-S34 1964 123

W klasie sport najlepiej zaprezentowali się:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 18 Ziemowit Łączyński Piotrków Trybunalski Ural Sidecar IMZ 3-8.201 1974 650
2 79 Mirosław Kruszyński Ostrowiec Św. Yamaha RD/TZ 1970 49
3 61 Papp Mate Węgry Suzuki GT250 1973 247

Jazda na regularność

W konkursie jazdy na regularność polegającym na pokonywaniu 10 okrążeń, w jak najbardziej zbliżonym czasie, spośród dziesięciu uczestników bezkonkurencyjny okazał się zawodnik, którego różnice w czasie wynosiły zaledwie 0,03 sekundy.

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 6 Marcin Tynowski Radom Triumph Tiger 650 1969 649
2 2 Marcin Lachewicz Lublin M72 M72 1957 749
3 9 Marek Zagalski Łódź Jawa 90 Roadster 1972 87

Sprawność prowadzenia motocykla

Ta konkurencja zręcznościowa wymagała nie tylko skupienia przy prowadzeniu motocykla w ciasnym slalomie pomiędzy słupkami, ale również zapamiętania i prawidłowego wykonania trasy przejazdu. Oczywiście wszystko odbywało się pod presją czasu. W tej konkurencji udział wzięło 20 uczestników. Najlepszymi okazali się:

M-sce Numer startowy Imię Nazwisko Miejscowość Marka Model Rok prod. Pojemność silnika (cm3)
1 67 Maciej Kłos Strzeszkowice Duże WFM M06-S34 1964 123
2 11 Marek Zagalski Łódź WSK 175 1983 175
3 32 Grzegorz Doroba Świdnik WSK m06 Z 1959 125

Super-Veteran powstał dzięki naszym partnerom i sponsorom, którymi byli:

  • Polski Związek Motorowy Zarząd Główny i Zarząd Okręgowy w Lublinie
  • Kancelaria Prezydenta Lublina
  • Stowarzyszenie SAS z Janowa Lubelskiego
  • Junak - Almot – polska firma motocyklowa reaktywująca markę Junak,
  • Goodyear Dunlop Tires Polska Sp z o.o.– producent opon
  • Argo spółka Jawna - konstrukcje aluminiowe
  • Naprawa Motocykli Różnych - dealer motocykli Yamaha i KTM;
  • Shell Polska – oddział koncernu energetycznego w Polsce
  • Variant S.A. z Krakowa – producent i dystrybutor chemii i akcesoriów motoryzacyjnych
  • Parys Sp z o.o. – dystrybutor chemii i kosmetyków samochodowych
  • Towarzystwo Ubezpieczeń Inter Polska
  • Tarbor – producent odzieży motocyklowej i obuwia
  • Kaligraf – studio reklamy, reklama na telebimach
  • Sella – agencja reklamowa
  • Inbud-Faro S.A. – dystrybutor opon i felg samochodowych
  • Zlokalizuj mnie pl – systemy monitorowania GPS
  • Profix – narzędzia ręczne i elektronarzędzia
  • Figaro Group – druk i reklama

Pozdrawiają:
Organizatorzy Super-Veteran 2011
Stowarzyszenie Miłośników Motocykli Dawnych
Lubelska Grupa Weterańska ‘Partyzant’

Dawne czasy Lublin 2011
Dawne czasy Lublin 2011 (2)
Lublin 2011 klasyki
Lublin 2011 klasyki (2)
Lublin 2011 klasyki (3)
Lublin 2011 klasyki (4)
Lublin 2011 klasyki (5)
Lublin 2011 klasyki (6)
motocykle klasyczne na torze 2011
motocykle klasyczne na torze 2011 (2)
motocykle klasyczne na torze 2011 (3)
motocykle klasyczne na torze 2011 (4)
motocykle klasyczne na torze 2011 (5)
motocykle klasyczne na torze 2011 (6)
motocykle klasyczne na torze 2011 (7)
Rajd weteranow w lublinie 2011
Rajd weteranow w lublinie 2011 (2)
Rajd weteranow w lublinie 2011 (3)
Rajd weteranow w lublinie 2011 (4)
Rajd weteranow w lublinie 2011 (5)
Rajd weteranow w lublinie 2011 (6)
Rajd weteranow w lublinie 2011 (7)
stare motocykle znow na torze 2011
stare motocykle znow na torze 2011 (2)
stare motocykle znow na torze 2011 (3)
stare motocykle znow na torze 2011 (4)
stare motocykle znow na torze 2011 (5)
stare motocykle znow na torze 2011 (6)
stare motocykle znow na torze 2011 (7)
stare motocykle znow na torze 2011 (8)
tor lublin super weterani 2011
tor lublin super weterani 2011 (2)
tor lublin super weterani 2011 (3)
tor lublin super weterani 2011 (4)
tor lublin super weterani 2011 (5)
tor lublin super weterani 2011 (6)
wyscigi klasykow w lublinie 2011
wyscigi klasykow w lublinie 2011 (2)
wyscigi klasykow w lublinie 2011 (3)
wyscigi klasykow w lublinie 2011 (4)
wyscigi klasykow w lublinie 2011 (5)
wyscigi klasykow w lublinie 2011 (6)
wyscigi klasykow w lublinie 2011 (7)
NAS Analytics TAG

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę