tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Stoner - teraz jest uczciwie!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Stoner - teraz jest uczciwie!

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.08.17, 17:42 Drukuj

Lider klasyfikacji generalnej klasy MotoGP, Australijczyk Casey Stoner przyznał podczas dzisiejszej rozmowy z nami, iż jego zdaniem tegoroczne przepisy dotyczące limitu stosowanego ogumienia w końcu są uczciwym rozwiązaniem.

Korzystający z opon Michelin i Bridgestone zawodnicy klasy MotoGP muszą w czwartek przed każdą rundą wybrać 31 gum z których korzystać mogą podczas weekendu (przepis dotyczy tylko ogumienia typu slick). Z tego powodu francuska firma Michelin nie może już dostarczać na europejskie rundy nowych mieszanek, które przygotowywała w swojej fabryce na podstawie danych z pierwszych treningów.

Pałeczkę przejął w tym roku Bridgestone, podczas gdy nie ma końca krytyka nowych przepisów ze strony zawodników Michelin. „Tegoroczne przepisy sprawiają, iż rywalizacja producentów ogumienia w końcu jest uczciwa." - powiedział nam dzisiaj Stoner. „Wcześniej Michelin miał przewagę, ponieważ mogli przygotować nowe opony w piątek w nocy na podstawie danych z pierwszych treningów i dostarczyć je na dowolny tor w Europie w sobotę rano. Bridgestone nie miał takiej możliwości, ponieważ przygotowuje opony w Japonii. W tym roku wszyscy musimy wybrać 31 sztuk ogumienia już w czwartek i dzięki temu rywalizacja jest uczciwa. Zespoły muszą sprawiać aby to motocykl pracował dobrze przy danych oponach a nie odwrotnie."

Zapytany o ewentualną modyfikację przepisu, zawodnik ekipy Ducati Marlboro wyjaśnił: „Gdybyśmy zwiększyli limit, wrócilibyśmy tak naprawdę do punktu wyjścia. Teraz obu producentom zależy, aby każdy zawodnik otrzymywał jak najlepsze ogumienie. Myślę, że rok temu byłem w drugiej lidze jeśli chodzi o jakość opon, które dostawałem od Michelin." - podsumował Australijczyk, który wygrał w tym roku sześć z jedenastu wyścigów królewskiej klasy.

Zwolniona z zastosowania się do nowych przepisów jest firma Dunlop, która musi najpierw wygrać dwa wyścigi w klasie MotoGP na suchym torze. Szanse na to są jednak marne, ponieważ producent ten zakończy najprawdopodobniej swój udział w królewskiej klasie razem z końcem tego sezonu (w tym roku Dunlop wspiera tylko ekipę Tech 3, która nie przedłuży z nim współpracy).


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę