tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Repsol Honda silna podczas testów na Sepang
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Repsol Honda silna podczas testów na Sepang

Autor: Beavis 2015.02.09, 11:09 Drukuj

Marquez i Pedrosa pokazywali niesamowicie dobre tempo podczas pierwszych, zimowych testów, które odbyły się w zeszłym tygodniu na malezyjskim torze Sepang. Praktycznie od pierwszego dnia tabele czasowe były zdominowane przez zawodników Repsol Hondy.

Oczywiście, w przypadku przedsezonowych testów dużo ważniejsze od czasów okrążeń jest rozwijanie motocykla, co faktu nie zmienia, że już teraz możemy mniej więcej wyobrazić sobie rozkład sił przed sezonem 2015. Dla nikogo nie było szokiem, że ostatecznie to Marc Marquez znalazł się na szczycie tabeli. Jedynie czas najszybszego okrążenia Marqueza, lepszy do rekordu toru, był sporym zdziwieniem - Hiszpan jako jedyny zszedł poniżej 1’59 sekund. 

Advertisement
NAS Analytics TAG

Prawdę mówiąc byłem zaskoczony, jak zresztą wszyscy na paddocku. Cieszę się, ze udało mi się zaliczyć dobry czas, ale jeszcze ważniejsze jest, że czuję się komfortowo na motocyklu od samego początku testów. Przeprowadziliśmy także symulację wyścigu, która jest wielokrotnie ważniejsza niż pojedyncze okrążenie. Najważniejsze, że już teraz nowy motocykl jest na poziomie prototypu z 2014 roku, a przecież mamy jeszcze sporo miejsca na poprawę i rozwój. Już nie mogę doczekać się drugich testów w tym roku - komentował uśmiechnięty Marc Marquez.

Zadowolony z siebie musi być także Andrea Iannone. Iannone awansował z satelickiego zespołu Ducati do fabrycznego teamu i już teraz pokazuje, że włosi posiadają spory potencjał. Warto zaznaczyć, że podczas pierwszym malezyjskich testów (drugie odbędą się pod koniec tego miesiąca, także na torze Sepang) zawodnicy Ducati dosiadali zeszłorocznego motocykla. Prototyp GP15 będzie dla nich dostępny od następnych testów. Obydwaj zawodnicy zanotowali czasy okrążeń poniżej 2. minut, będąc na równi z fabrycznymi kierowcami Hondy i Yamahy.

Jorge Lorenzo zanotował 5. czas, ze stratą poniżej 1. sekundy do Marqueza. Zawodnik Movistar Yamahy komentował, że gdyby jutro miał odbyć się wyścig, walczył by o zwycięstwo. Bez wątpienia Jorge jest przygotowany fizycznie i psychicznie do ścigania (w odróżnieniu od zeszłego sezonu). Valentino Rossi, początkowo najszybszy zawodnik testów, zanotował 4. czas, także z niewielką stratą do Marqueza. Rossi miał spore problemy z motocyklem drugiego dnia i nie czuł się na tyle pewnie by walczyć o ścisłą czołówkę. Obydwaj zawodnicy Yamahy poprawili swoje personalne rekordy na Sepang (co tylko potwierdza, że MotoGP z roku na rok przyspiesza). 

W pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj zawodnicy satelickiego zespołu Yamahy, Pol Espargaro (6. lokata) oraz Bradley Smith (9. miejsce). Zaskakująco dobrze poradził sobie Stefan Bradl, dla którego przejście ze wspieranego przez fabrykę zespołu LCR Honda do Forward Yamahy teoretycznie miało być degradacją. Okazuje się, że Bradl szybko uczy się Yamahy i uplasował się na 8. pozycji w łączonej klasyfikacji czasowej.

Jeszcze bardziej niespodziewanym wynikiem było 10. miejsce Aleix’a Espargaro. Wracające do MotoGP Suzuki cierpiało pod koniec zeszłego sezonu głównie z powodu wybuchającego silnika i niskiej mocy maksymalnej. Starszy z braci Espargaro zanotował najszybszy czas okrążenia o 1,6 sekundy wolniejszy od rekordu Marqueza. Co ważniejsze, Suzuki nie zaliczyło wpadek technicznych.

Jestem bardzo szczęśliwy po testach na torze Sepang, ponieważ uzyskaliśmy sporo odpowiedzi i wiemy, że rozwijamy się w dobrą stronę. Przede wszystkim popracowaliśmy nad niezawodnością. Przed testami na Sepang testowaliśmy prywatnie przez dwa dni, co łącznie daje nam pięć dni bez najmniejszych problemów. To tylko pokazuje jak ciężko przez zimę pracowali japońscy inżynierowie - podsumował Davide Brivio, menadżer fabrycznego zespołu Suzuki. 

Świetnie poradził sobie drugi zawodnik zespołu Suzuki, Maverick Vinales, który był 12 w "czasówkach". Jack Miller, który w kontrowersyjny sposób przeniósł się do klasy MotoGP prosto z Moto3, notuje czasy na poziomie 20. miejsca. Zespół LCR podkreśla jednak, że na chwilę obecną najważniejsze jest przyzwyczajenie Australijczyka do motocykla i powolne wprowadzanie kolejnych elektronicznych pomocy. Na chwilę obecną Miller w swoim najlepszym okrążeniu stracił około 3. sekund do Marqueza.

MotoGP na torze Sepang - łączone czasy pierwszych testów:
1. Marc Marquez (Honda) 1’58.867
2. Dani Pedrosa (Honda) 1’59.006
3. Andrea Iannone (Ducati) 1’59.388
4. Valentino Rossi (Yamaha) 1’59.401
5. Jorge Lorenzo (Yamaha) 1’59.624
6. Pol Espargaro (Yamaha) 1’59.851
7. Andrea Dovizioso (Ducati) 1’59.874
8. Stefan Bradl (Forward Yamaha) 2’00.294
9. Bradley Smith (Yamaha) 2’00.384
10. Aleix Espargaro (Suzuki) 2’00.486
11. Cal Crutchlow (Honda) 2’00.536
12. Maverick Vinales (Suzuki) 2’00.964
13. Danilo Petrucci (Ducati) 2’00.970
14. Hiroshi Aoyama (Honda) 2’01.029
15. Hector Barbera (Ducati) 2’01.183
16. Michele Pirro (Ducati) 2’01.232
17. Scott Redding (Honda) 2’01.263
18. Nicky Hayden (Honda) 2’01.508
19. Loris Baz (Forward Yamaha) 2’01.624
20. Jack Miller (Honda) 2’01.895
21. Alvaro Bautista (Aprilia) 2’01.924
22. Mike Di Meglio (Ducati) 2’02.128
23. Karel Abraham (Honda) 2’02.297
24. Eugene Laverty (Honda) 2’02.334
25. Katsuyuki Nakasuga (Yamaha) 2’02.363
26. Takumi Takahashi (Honda) 2’03.113
27. Alex de Angelis (ART) 2’03.399
28. Marco Melandri (Aprilia) 2’03.641
29. Takuya Tsuda (Suzuki) 2’05.478
30. Michael Laverty (Aprilia) 2’06.190 

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê