tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Quady Yamaha Raptor, quad Suzuki KingQuad, quady Kymco i Linhai - strona 4
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Quady Yamaha Raptor, quad Suzuki KingQuad, quady Kymco i Linhai - strona 4

Autor: Terror, Lovtza, Alonzo, Diana, Bartek, Marcin, Balth, Karolina 2005.12.21, 12:40 257 Drukuj

Tania siła robocza – Allroad 300

Już na pierwszy rzut oka widzimy, iż większy z tajwańskich czterokołowców zbudowany został z myślą o zastosowaniach użytkowych. Spore gabarytowo nadwozie oferuje kierowcy bardzo dużo miejsca i bardzo wygodną pozycję za kierownicą. Ponadto kierowca dysponuje dwoma dużymi i solidnymi bagażnikami – jednym za plecami kierowcy oraz jednym przed kierownicą pojazdu. Bardzo funkcjonalny okazał się przedni pałąk ochronny, który skutecznie bronił reflektory Allroada przed gałęziami oraz torował drogę w czasie dynamicznych przepraw przez chaszcze. Duże błotniki oraz pełne podłogi zapewniają natomiast świetną ochronę przed błotem i wodą.

quady yamaha suzuki kymco linhai87 mquady yamaha suzuki kymco linhai78 mquady yamaha suzuki kymco linhai10 m
quady yamaha suzuki kymco linhai69 mquady yamaha suzuki kymco linhai75 mquady yamaha suzuki kymco linhai67 m

Niestety jeśli chodzi o jakość osprzętu i wyposażenia Allroad odstaje od konstrukcji japońskich. Wskaźniki są co prawda czytelne i rozmieszczone jak najbardziej logicznie, ale nie znajdziemy tutaj ciekłokrystlicznych wyświetlaczy, suchych schowków czy też dodatkowego ręcznego rozrusznika. Dźwignie i przełączniki działają nieco oporniej, ale są to tak na prawdę szczegóły. Najważniejsze, że po dłuższej chwili jazdy na 300-tce wszystkie manewry stają się proste i intuicyjne.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Czterokołowiec napędzany jest jednocylindrowym silnikiem o pojemności 300 ccm. Jest to jednostka napędowa mająca swoje korzenie w produktach Hondy, co dobrze rokuje jej trwałości i niezawodności. Silnik rozwija moc 20KM przy 6500 obr/min, natomiast maksymalna wartość momentu obrotowego to 23 Nm. Napęd przenoszony jest na tylne koła poprzez odśrodkowe sprzęgło i automatyczną przekładnię o dwóch zakresach pracy dla jazdy do przodu oraz jednym dla jazdy do tyłu. Końcowe przeniesienie napędu realizowane jest przy wykorzystaniu wału Kardana, co podnosi wytrzymałość oraz niezawodność, a także upraszcza obsługę.

Linhai porusza się na klasycznym dla quada podwoziu. Przednie zawieszenie to system niezależnych poprzecznych wahaczy opartych o elementy resorująco-tłumiące. Nie ma tutaj niestety możliwości regulacji, ale przyznać należy, iż podzespół ten sprawuje się bardzo dobrze zapewniając dostateczną kontrolę nad tym co dzieje się z przednimi kołami. Ewidentnym minusem są dziwne dźwięki dobiegające z układu kierowniczego przy zdecydowanym operowaniu kierownicą, ale na szczęście nie stwarza to żadnego problemu z kierowaniem pojazdu.

quady yamaha suzuki kymco linhai28 mquady yamaha suzuki kymco linhai16 mquady yamaha suzuki kymco linhai59 m
quady yamaha suzuki kymco linhai58 mquady yamaha suzuki kymco linhai60 mquady yamaha suzuki kymco linhai56 m

Tylne zawieszenie to sztywna oś podparta centralnym elementem resorująco-tłumiącym. Fabryczne zestrojenie jest zdecydowanie zbyt miękkie, ale odpowiednie podciągnięcie sprężyny bardzo poprawia sytuację. Allroad 300 toczy się na sporych kołach i dysponuje dużym skokiem zawieszeń. Takie zestawienie zapewnia quadowi odpowiednią stabilność i komfort jazdy. Minusem, który wyczuwa się natomiast jest słaby układ hamulcowy. Siła hamowania jest niedostateczna, zwłaszcza przy tej masie pojazdu, a o jakiejkolwiek precyzji operowania hamulcami należy zapomnieć.

Gdy wyruszamy Linhaiem w teren przez naszą głowę zaczynają przebiegać różne, często trochę przeciwstawne myśli. Zacznijmy od minusów. Największą bolączką 300-tki jest niedostatek mocy. Co prawda silnik radzi sobie z przemieszczaniem pojazdu, ale przy masie 280 kg trudno mówić tutaj o zwinności primabaleriny. Jest to o tyle problematyczne, iż Allroad nie ma napędu na 4 koła, przez co dosyć łatwo wpakować się w sytuację, do wyjaśnienia której będzie konieczna wyciągarka lub inny pojazd i lina holownicza. Automat ułatwia jazdę osobom mało zaprawionym w terenowym wykorzystaniu quada, ale przy masie 300-tki i napędzanej jednej osi, niesie też ze sobą jednocześnie określone ograniczenia. Najlepszą tego ilustracją była nasza testowa górka. W momencie, gdy próbujemy pokonać podjazd na wyższym przełożeniu, szybko okazuje się iż układ napędowy jest niewydolny, co przejawia się zapachem przegrzanego sprzęgła oraz zakopanymi po osie tylnymi kołami. Jeśli wybierzemy krótkie przełożenie, quadowi trudno nadać odpowiednią prędkość do pokonania przeszkody. Znalezienie tutaj koniecznego kompromisu może być trudne w przypadku mało zaawansowanych użytkowników, czyli takich jak nasza redakcja.

quady yamaha suzuki kymco linhai70 mquady yamaha suzuki kymco linhai57 m

Słaby silnik jest o tyle rozczarowujący, iż możliwości podwozia są całkiem spore, co aż prosi się o bardziej dynamiczną jazdę. Dystrybutor, dzięki uprzejmości którego testowaliśmy Linhaia zapewnił nas, iż 300-tka w najbliższym sezonie pojawi się także w wersji 4x4, co mamy nadzieję poprawi możliwości Allroada. Gdybyśmy mieli coś jeszcze poprawić w tym wehikule to byłaby to kultura pracy jednostki napędowej. Spod zbiornika paliwa dobiegają metaliczne odgłosy, które na pierwszy rzut oka mogą sugerować, iż coś niedobrego dzieje się z sercem quada. Bezdyskusyjnie poprawy wymagają hamulce, a dźwignia gazu mogłaby pracować lżej.

A co w Linhaiu spodobało się nam? Jest to przede wszystkim pojazd bardzo łatwy i bezpieczny w obsłudze, co szczególnie doceniły nasze redakcyjne koleżanki. Ze względu na swoje gabaryty oraz zastosowane podwozie quad ten jest bardzo stabilny, przewidywalny i daje poczucie panowania nad nim na drodze. Warto zauważyć, iż przeprowadziliśmy nasz test w dosyć wymagających warunkach. Niemniej jednak jeśli właściciel nie będzie zmuszał swojej 300-tki do wykonywania tak karkołomnych zadań jakie my jej stawialiśmy, to czterokołowiec bez problemu poradzi sobie ze wszystkim co może go spotkać poza utwardzoną drogą. Kopny piach, zaorane pole, szczery las czy też inne zarośla nie są w stanie zatrzymać Allroada. Dodać też należy, że obok KingQuada Suzuki, tajwańska 300-tka była najwygodniejszym pojazdem w całym teście, pozwalającym na jego praktyczne zastosowanie w wielu dziedzinach życia. Te plusy zdecydowanie przeważają nad niedociągnięciami, przez co jazda Linhaiem to prawdziwa przyjemność.

linhai bok1
kwlinhai_bok1.avi
4,3 MB | 0:40

linhai round1
kwlinhai_round1.avi
4,3 MB | 0:40

linhai skok1
kwlinhai_skok1.avi
4,3 MB | 0:40

linhai skok2
kwlinhai_skok2.avi
4,3 MB | 0:40

Advertisement
NAS Analytics TAG

Komentarze 123
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: DARIO 01/03/2014 07:25

WITAM A JEST ZAREJSTROWANY

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê