Przemalowa³ busa na karetkê, by nie staæ w korkach. Czemu nie wybra³ motocykla?
W większości polskich miast motocykle mają prawo jeździć po bus pasach. Już sama zwinność motocykla i jego kompaktowe wymiary sprawiają, że bez problemu można znaleźć na nim miejsce do przejazdu w korku. Dostępność bus pasów tylko potęguje przyjemność i łatwość poruszania się jednośladem po mieście. Ten kierowca jednak wybrał karkołomną, inną drogę.
Inspektorzy ITD zatrzymali busa, który przeciskał się w korku, udając karetkę pogotowia. Bus wyjechał z parkingu, a następnie przejechał skrzyżowanie na czerwonym świetle. Podejrzenia inspektorów wzbudził fakt, że karetka, chociaż bardzo mocno przypominała pojazd uprzywilejowany, nieznacznie różniła się od ambulansów, spotykanych na polskich drogach. Dodatkowo pojazd emitował tylko sygnały dźwiękowe, nie dawał sygnałów świetlnych. Cała sytuacja wyglądała tak, jak na filmie:
Sprytnemu kierowcy grozi teraz kara grzywny lub aresztu. Nieuprawnione używanie sygnałów świetlnych lub dźwiękowych o zmiennym tonie jest w Polsce zakazane pod karą do 14 dni aresztu i grzywny. Co więcej, elementy świetlne i dźwiękowe, które są zamontowane bezprawnie, podlegają przepadkowi. Ostateczna kara jest wymierzana przez sąd i tak też zakończy się sprawa sprytnego kierowcy busa, który jak sam oświadczył, ucharakteryzował swój pojazd na karetkę, by móc przejeżdżać przez miasto bez stania w korkach.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze