Premiera CFMoto 700 CL-X w Niemczech. Ma byæ konkurencj± dla modeli Yamahy i Ducati?
Bez wątpienia motocykle chińskiej produkcji to już nie jest marketowe badziewie, o którym pisaliśmy kilka lat temu. Dzięki renomowanym markom w rodzaju KTM i BMW, które zlecają część swojej produkcji w Państwie Środka, przekonanie o kiepskiej jakości motocykli z Azji nie mogło się utrzymać. Jednak wciąż sprawdzenie, czy stare porzekadło o niskiej jakości wykonania produktów "Made in China" jest prawdziwe, zależy od konkretnego przypadku.
Jednym z producentów, który mocno stara się wzmocnić swoją obecność na rynku europejskim, jest CFMoto. To marka mocno osadzona w segmencie offroadowych czterokołowców ATV i UTV na kontynencie amerykańskim. Jednak na innych rynkach CFMoto wypracowała sobie całkiem niezłą pozycję w postaci motocykli z homologacją uliczną.
I nie chodzi tutaj o przypadkowe modele, bo mówimy na przykład o KTM 790 Adventure, który powstał na bazie CFMoto 800MT - długo oczekiwanego owocu współpracy pomiędzy chińską i austriacką firmą. W Europie, a w szczególności w Niemczech, CFMoto rozszerzyło swoją ofertę modeli wprowadzając model 700 CL-X.
CFMoto 700 CL-X to naked, który został wyraźnie zainspirowany neo-retro scramblerami będącymi obecnie w szczytowym okresie swojej popularności. CFMoto chce za pomocą 700 CL-X wyrobić sobie markę w segmencie wagi średniej, w której znajdują się już mocno osadzone modele jak Yamaha XSR700 i Ducati Scrambler Icon.
CFMoto ma plan na pokonanie konkurencji i stara się przebić przeciwników wyposażeniem, m.in. oświetleniem Full-LED, czy w pełni regulowanym zawieszeniem.
Wygląda to nieźle. Z przodu zastosowano widelec upside down marki KYB z regulacją napięcia wstępnego i kompresji z lewej strony oraz napięcia wstępnego i odbicia z prawej. Tylny amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego i odbicia. Oprócz tego na pokładzie jest przepustnica ride-by-wire, dwa tryby pracy silnika, tempomat i wspomniane oświetlenie LED.
Powyższa technologia dobrze radzi sobie z ukrywaniem raczej nudnej, aczkolwiek mocnej jednostki napędowej, która składa się z silnika o pojemności 693 cm3 zmuszającego do galopu 71 kucyków przy maksymalnym momencie obrotowym 68 Nm.
Aktualnie 700 CL-X został wymieniony na oficjalnej stronie CFMoto z przeznaczeniem na rynek niemiecki, jednak cena nie została jeszcze podana. Niezależnie od tego, będzie to z pewnością przyjazna dla budżetu oferta w segmencie neo-retro.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze