Opony Pirelli. Wiemy, które warianty zobaczymy w pierwszej rundzie 2023 FIM Superbike World Championship
Na pierwszą rundę 2023 FIM Superbike World Championship, która odbędzie się w weekend na Phillip Island w Australii, Pirelli postanowiło potwierdzić te same rozwiązania co podczas testów zdominowanych w obu klasach przez zawodników Ducati.
Chodzi oczywiście o Alvaro Bautistę w WorldSBK i Nicolo Bulegę w WorldSSP. Bautista, który jeździ w barwach Aruba.It Racing - Ducati, był najszybszy w WorldSBK ustanawiając absolutnie najlepszy czas (1'30.272) w trzeciej sesji, FP1 we wtorek rano. W WorldSSP najlepszy czas (1'32.781) odnotował Bulega z Aruba Racing WorldSSP Team, czego dokonał podczas wtorkowej jazdy.
Sesje WorldSBK odbywały się przy temperaturze powietrza od 17 do 22 stopni Celsjusza i temperaturze toru od 22 do 45 stopni Celsjusza. Warto dodać, że tor Phillip Island pozostaje zdecydowanie najbardziej wymagający dla opon. Biorąc pod uwagę warunki, Pirelli zdecydowało się połączyć standardowe opcje na przód z rozwiązaniami średnio rozwojowymi na tył, czyli tymi samymi, które były już używane na tym torze w ostatniej, listopadowej rundzie 2022 roku.
Jeśli chodzi o WorldSBK, w ofercie na 2023 rok pojawiły się dwa nowe rozwiązania. To SC1 i SC2. Pierwsza z opcji na przód występowała w 2022 roku jako specyfikacja A0674 i była zdecydowanie najczęściej wykorzystywana w minionym sezonie. Właśnie z tego powodu stała się nowym standardem SC1. Podobnie nowy SC2 jest również rozwiązaniem znanym zawodnikom, ponieważ ten wariant był już używany w 2022 roku jako rozwojowa specyfikacja A0843.
W przypadku tylnych opon mamy trzy rozwiązania, począwszy od rozwojowej SC1 A1126 (SC1-A), która była preferowaną, tylną gumą na Phillip Island w zeszłym roku. W porównaniu ze standardową opcją ta opona ma mocniejszą strukturę przeznaczoną również do działań w wysokich temperaturach.
Alternatywę dla tej opony stanowi SC1 B0152 (SC1-B). Wariant wykorzystuje tę samą mieszankę co A1126, ale w porównaniu z nią stanowi dalszą ewolucję pod względem struktury. Trzecią i ostatnią opcją jest standardowa SC0, najbardziej miękka z trzech i przeznaczona do użycia tylko w kwalifikacjach i w wyścigu Superpole, ponieważ nie nadaje się do pokonywania długich dystansów.
W rywalizacji WorldSSP zawodnicy będą mieli do dyspozycji standardowe SC1 i SC2 z przodu, podczas gdy z tyłu będą mogli wybierać pomiędzy dwoma średnio rozwojowymi rozwiązaniami, czyli A1128 (SC1-A) - która wykorzystuje tę samą mieszankę co standardowa SC1, ale jest bardziej wytrzymała, oraz B0625 (SC1-B). Drugi wariant wykorzystuje mieszankę standardowej SC1, ale ma inną strukturę w porównaniu do A1128.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze