tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowa skrzynia Suzuki - "jak gra na PlayStation"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Nowa skrzynia Suzuki - "jak gra na PlayStation"

Autor: Lovtza 2015.12.20, 17:01 Drukuj

Jazda Suzuki GSX-RR z nową skrzynią biegów typu "seamless" to jak gra na PlayStation. Tak nowy motocykl MotoGP określił kierowca testowy Suzuki Nobuatsu Aoki w wywiadzie dla portalu Crash.net. Zastosowanie tego komponentu to jedna z kilku ważniejszych modyfikacji RRa na rok 2016. Obok niej Espargaro i Vinales otrzymają nowe silniki oraz nowe podwozia, co w połączeniu z nową przekładnią ma dać zupełnie nowy motocykl.

Suzuki pozostawało ostatnim producentem w Grand Prix, który stosował klasyczne skrzynie biegów. Na skrzynie nowego typu, (które dzięki załączeniu dwóch przełożeń jednocześnie pozwalają na ultraszybkie zmiany biegów bez odcinania mocy) przeszli już wszyscy, w tym ostatnio Aprilia, która jeździ z takim rozwiązaniem od czasu rundy na Mugello.

NAS Analytics TAG

Aoki, który testował nową skrzynię na Sepang podczas prywatnych grudniowych testów nie krył zachwytu nad zmianą zachowania motocykla.

"Różnica jest duża. Każda zmiana biegu do góry w normalnej skrzyni oznacza obcięcie mocy. Ale w przypadku nowej skrzyni nie ma takiej potrzeby, przez co z każdą zmianą biegów jesteś w stanie zyskać dwa metry. Bardzo łatwo się z nią jeździ. To jak gra na PlayStation, jak jazda automatem. To niesamowite".

Nowe ultraszybkie skrzynie sprzyjają lepszemu przyspieszeniu na wyjściu z zakrętów (czyli w miejscach gdzie Suzuki w tym roku nie było najmocniejsze), ale ich zalety nie ograniczają sie tylko do lepszego przyspieszenia. Zawodnicy GP doceniają także sposób w jaki nowa skrzynia wpływa na stabilność motocykla, oraz jak obchodzi się ona z tylną oponą.

"W przypadku zrobienia jednego szybkiego kółka możliwe, że nie ma dużej różnicy, ale kiedy spada przyczepność tylnej opony i gdy zaczyna się ona ślizgać na boki podczas hamowania, redukcje przy wykorzystaniu nowej skrzyni są stabilniejsze".

W podobnym tonie o skrzyni typu "seamless" wypowiadał się swego czasu sam Valentino Rossi, który twierdził, że choć w przypadku jednego okrążenia trudno mówić o znaczących różnicach, to duża poprawa jest widoczna na 20-30 okrążeniach, bo motocykl staje się łatwiejszy do jazdy, bardziej stabilny, bardziej stabilny podczas przyspieszania, ale także bardziej stabilny podczas hamowania. Nowa skrzynia w opinii Włocha to mniej obciążenia dla opon, ale także to bardzo dobra zmiana dla kierowcy, bo motocykl jest łatwiejszy do opanowania na granicy jego możliwości. Trudniej także popełnić błąd. To duża zmiana gdy mówimy o całym dystansie wyścigu, a nie o jednym okrążeniu.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê