Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeMozna i na Gibraltar, szczegolnie jesli sie oleje nudne autostrady, ale nie w tym rzecz. Nowa CB jest swietna uzytkowo i zdroworozsadkowo, ale brak chocby odrobiny bezsensownego szalenstwa spowoduje, ze wiekszosc uzytkownikow po tym jak minie pierwsza radosc z zakupu, bedzie stopniowo coraz bardziej uswiadamiac sobie fakt posiadania w garazu dwukolowego odpowiednika Opla Astry 1.6. Nie ma w tym nic zlego, ale jesli ktos jest entuzjasta, a nie jedynie uzytkownikiem motoryzacji, to z czasem mu to przestanie wystarczac.
OdpowiedzPrzestanie wystarczaæ raczej wcze¶niej ni¿ pó¼niej. Ma³e motocykle i pojemno¶ci nie s± zbyt wygodne na dalsze trasy, równie¿ wyprzedzanie z obci±¿eniem to mêczarnia. O je¼dzie na autostradzie nie wspomnê, bo to katowanie silnika. Sam mia³em GS500 przez parê lat, fajny sprzêt, ale teraz wiem, ¿e ju¿ nie zamieni³bym wiêkszej maszyny na taki motorek dla listonosza. To jak z autami. Na dojazdy do pracy wystarczy Astra, nawet 1.4, ale to jest samochód bud¿etowy, który za³adowany 5 osobami ledwo rusza z miejsca.
OdpowiedzCzyli je¶li podoba mi siê co¶ s³abszego od SBK to ju¿ nie jestem entuzjast±? Id±c tym tokiem wszyscy szalej±cy po lasach na 2T nie s± entuzjastami tylko u¿ytkownikami motoryzacji bo maj± maszyny poni¿ej 50 KM.
OdpowiedzKompletnie nie zrozumiales przekazu. Wyjatkowosc, to nie tylko moc. Pare postow wyzej wymienilem Yamahe SZR 600, ktora nie jest zadnym demonem mocy ani predkosci, ale ma charyzme pieknego cafe racera i powstala w czasach, kiedy nikt takich sprzetow nie robil w serii. I dlatego ma do dzis liczne grono entuzjastow, a Tamiya robi jej model do sklejania. I stalo sie to pomimo, powaznej niedogodnosci uzytkowej, jaka jest brak guzika. Z nowa CB po prostu tak nie bedzie, bo jest fajna, ale jednoczesnie mocno wtórna.
OdpowiedzWiem co mia³e¶ na my¶li. Szufladkujesz ludzi wed³ug tego, co siê im podoba. "Jak lubisz X to nie jeste¶ entuzjast±". A ja po prostu takiej gadki nie trawiê. "Z nowa CB po prostu tak nie bedzie, bo jest fajna, ale jednoczesnie mocno wtórna" - A jak kto¶ wcze¶niej ¿adn± CB nie je¼dzi³? Te¿ jest gorszym sortem motocyklisty bo podoba mu siê co¶, co dla Ciebie jest nieatrakcyjne?
OdpowiedzNie szufladkuje ludzi, tylko motocykle. To istotna roznica. W roku 89 mialem nad lozkiem wyciete z jakiejs gazety zdjecie GS 500 E i oddalbym za nie wtedy swoja nowa ETZ + dusze diablu. Tez sie obruszalem jak starszy kolega cierpliwie uswiadamial mi, ze to odgrzewany kotlet z pomalowamym na czarno rozwierconym silnikiem z GS 450 z konca lat 70-tych. Przyjmuje do wiadomosci, ze na pewnym etapie mozna sie w takim sprzecie zakochac, ale to nie jest milosc na dlugo. Po prostu tak jest. Nikt z moich rowiesnikow nie teskni za CZ 175, czy MZ TS. Jesli juz to za Junakiem, bo sam jego dzwiek do dzisiaj brzmi genialnie, albo za Jawa 250 z chromami na zbiorniku i te sprzety kupuje sie dzis za pieniadze, a nie "za flaszke" i odbudowuje sie, a nie zajezdza na smierc.
OdpowiedzJe¶li szufladkujesz motocykle to automatyczne dotyczy to te¿ ludzi, którym takie maszyny siê podobaj±. Poza tym "jesli ktos jest entuzjasta, a nie jedynie uzytkownikiem motoryzacji, to z czasem mu to przestanie wystarczac" - To nie jest szufladkowanie ludzi?
OdpowiedzCzyli jednak nie. A maszyn doskonalych nie ma, za to sa charyzmatyczne, ciekawe i oryginalne. Do CB 500 zaden z tych przymiotnikow nie pasuje. Jeden ze sprzetow w moim garazu ma 33 lata i zostanie ze mna, o ile los nie zadecyduje inaczej. Mam tez motocykl kupiony 2 lata temu w salonie i jesli musialbym wybierac to, wlasnie jego bym sie pozbyl. Podobnie wyglada sprawa u kilku moich znajomych w zblizonym wieku i maja oni sprzety, ktore ciezko zobaczyc na codzien na zywo. Za kilkanascie lat nikt nie kupi do tej CB gaznikow za 5000pln ani tlokow za 2000pln. Raczej bedzie to puszka oczojebnej farby w sprayu i flakonik motodoktora. Maja przecietnosc w genach i nic w tym zlego, ale tez i nic ciekawego.
OdpowiedzTo co dla jednego charyzmatyczne, ciekawe i oryginalne dla drugiego bêdzie niepraktyczne, udziwnione i nieinteresuj±ce. Wybierz sobie dowolny motocykl wyprodukowany w XX wieku i zacznij szukaæ w Internecie fanów. I oka¿e siê ¿e ka¿dy ma swoich fanów którzy przez dekady o nie dbaj±, robi± czê¶ci na zamówienie. To wszystko kwestia gustu.
OdpowiedzW intrenecie mozna znalezc nawet fankluby stawiania klocka na klate... Najbardziej czytelnym wskaznikiem wartosci jest cena transakcyjna przedmiotu, szczegolnie na rynku rozwinietym. Ceny w USA uznanych klasykow motocyklowych 70/80 nie bedacych zadnymi wersjami limitowanymi: 5.000-10.000$. Ceny przecietnych konstrukcji z tych samych lat: 500-1500 USD. Podobnie maja sie sprawy z cenami czesci unikalnych dla danego modelu.
OdpowiedzKurde, czy tylko mi na iPadzie tak miesza w±tki? Odpowiadam na jeden post, a ukazuje sie to pod innym.
OdpowiedzKrotkie pytanie: marzysz o tym, aby od teraz do konca zycia jezdzic jezdzic CB 500 PC26 rocznik 93, bo dokladnie tym samym za jakis czas stanie sie obecny model? Albo nawet nie dozywotio, ale chociaz tak z 15 lat?
OdpowiedzNie planujê na ¯ADNYM motocyklu je¼dziæ do koñca ¿ycia. Jeszcze nie spotka³em siê z maszyn± doskona³±. I nie s±dzê ¿e tak± znajdê.
OdpowiedzJa odpowiem bo korzystam z poprzedniego modelu , oczywi¶cie nie :) , ale posiadaj±c xj6 lub cb600f te¿ szuka³ bym nowego sprzêtu po paru latach taka natura ludzka zawsze chce siê wiêcej nawet je¶li nie potrzebujesz. Cb500f to swietna maszyna na pierwsze sezony , jest uniwersalna czyli pomaga podj±æ decyzjê czy jest siê bardziej sportowcem czy turyst± . Autor tekstu troszkê przesadzi³ w koñcu musi siê odwdziêczyæ za wyjazd :D co nie zmienia faktu ¿e sprzêt daje rade :) polecam ka¿demu kto chce zacz±æ przygodê z moto i nie koniecznie ma ochote zmieniaæ sprzêt co rok.
OdpowiedzZdecydowanie nie jest to klasyk, cb500f je¿d¿ê juz 2 sezon nie widzê problemu z zabawa w turystykê na tym sprzecie , mój rekord to ok 600 km , jest wygodnie puszki obje¿d¿a siê bardzo lekko niskie spalanie zawsze cieszy. Jesli chodzi o moc tej zawsze malo tylko warto siê zastanowiæ czy za troche lepsza dynamikê warto p³aciæ ok 60,000 z³ za nowy sprzet , jest to rzeczywi¶cie kwestia zjawki , dla swiezych u¿ytkowników jest to sprzêt ¶wietny mo¿e cieszyæ dlugo (zdaniem moim jako u¿ytkownika :) )
Odpowiedz