tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motowell Magnet RS - tanie Audi R8
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motowell Magnet RS - tanie Audi R8

Autor: Piotr Jêdrzejak 2010.01.13, 16:34 23 Drukuj

Magnet RS został wprowadzony do sprzedaży w 2009 roku i już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci bardzo się postarali, aby skuter podobał się nabywcom

Motowell jest węgierską marką, produkującą nienajdroższe, ale jednocześnie nienajgorsze skutery. Skoro Ikarusy, wywodzące się z tego samego kraju, odniosły w Polsce tak wielki sukces, to pięćdziesiątki przecież też mają do tego prawo! Poza ciekawą stylistyką, z łatwością można jednak zauważyć, że ich niewysoka cena zapewniona jest w dużym stopniu przez produkcję części na Dalekim Wschodzie.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Taka tania odmiana Audi R8

Nieprzypadkowo użyłem słowa niewysoka, zamiast niska cena. W zamian za kwotę 5 890 złotych, mimo chińskiego rodowodu, Magnet RS zdecydowanie wyróżnia się spośród tłumu tanich i bezpostaciowych produktów z Azji. Co więcej, nawet w grupie markowych i cenionych skuterów będzie jednym z modeli najbardziej rzucających się w oczy, ponieważ podstawową cechą topowego Motowella, którą zauważy nawet laik, jest jego nieprzeciętne wzornictwo.

Funkcję świateł pozycyjnych pełnią dwie listwy LED (mieszczące łącznie aż 26 diod), zgrabnie wkomponowane w podwójne klosze z ciemnym tłem, wyposażone również w soczewkowe światła mijania. Pierwsze skojarzenie? Audi R8! Porównajcie sami. W połączeniu z agresywnym kształtem przedniej owiewki, ciekawym malowaniem oraz przyciągającymi wzrok 13-calowymi felgami, w pierwszym kontakcie można dojść do wniosku, że nie jest to zwykły i prosty skuterek. Minusem Magneta RS jest niestety brak świateł drogowych, jednak fakt ten częściowo rekompensują kierunkowskazy wykonane w technologii LED. Czepialscy powiedzą, że mrugają one w trochę zbyt niskiej częstotliwości.

Godne uwagi są również zegary. Przejrzysty obrotomierz z białym podświetleniem, zaraz po włączeniu zapłonu, prezentuje „ceremonię powitalną". Na pochwałę zasługuje również ciekłokrystaliczny wyświetlacz, którego większą część zajmuje duży, cyfrowy prędkościomierz. Znajdzie się tam również licznik przebiegu całościowego oraz dziennego, wskaźnik poziomu paliwa, temperatury silnika (!), przydatny zegarek, a nawet voltomierz. Dzięki niemu, z dokładnością do 0,1 V, dowiemy się, jakie napięcie aktualnie zapewnia nam układ elektryczny. Dla niektórych użytkowników, ciekawostką może być możliwość wyboru koloru podświetlenia wyświetlacza LCD.

Plastiki zastosowane w węgierskim skuterze spełniają większość oczekiwań statystycznego użytkownika skutera. Jest oczywiste, że nie są wykonane ze złej jakości tworzywa, a producent poświęcił trochę pracy, aby były dobrze spasowane. Jedyne, co pozostaje w nich do poprawki, to trzeszczenie w niższej temperaturze oraz zbyt szybkie wyślizgiwanie się manetek.

Sportowe usposobienie

Jak wiadomo, R8 jest najbardziej sportowym seryjnym samochodem wyprodukowanym przez Audi. Natomiast Magnet RS jest topowym pojazdem Motowella. Fakt ten zobowiązuje, a skuter rzeczywiście bardzo dobrze wywiązuje się ze powierzonych mu zadań. Seryjny tłumik jest od razu stylizowany na sportowy, a po wymianie modułu ograniczającego osiągi (jest to jedyne zabezpieczenie, jakie znajdziemy w węgierskim produkcie), Magnet RS udowadnia, na co go stać. Dzięki chłodzonej cieczą jednostce o mocy 6 KM, szybkie ruszanie spod świateł nie jest mu obce, a 85 km/h na liczniku to żadne wyzwanie. Przekładnia automatyczna jest zestrojona dokładnie tak, żeby oferować kompromis pomiędzy przyśpieszeniem, a prędkością maksymalną. Niestety w parze z niezłymi osiągami idzie również spore spalanie. Przy mało oszczędnej jeździe, 5,5 litra paliwa mieszczące się do baku, starczyło na przejechanie tylko lekko ponad 100 km.

Hamulce, w które został wyposażony Motowell, są odpowiednio dopasowane do osiągów skutera. 190-milimetrowa tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem pojawiła się tak samo na przedniej, jak i na tylnej osi. Nie mają one żadnego problemu z efektywnym hamowaniem. Dostarczone fabrycznie opony niestety nie oferują idealnej przyczepności, jednak wciąż pozwalają na całkiem agresywne manewry na suchej nawierzchni.

Dość twarde, sportowo zestrojone zawieszenie, daje dobre wyczucie tego, co dzieje się pod kołami Magneta RS. Nawet na śliskim, pokrytym śniegiem asfalcie, Motowell zachowywał się bardzo pewnie i przewidywalnie. Z przodu znajdziemy teleskopowy widelec, natomiast z tyłu pojedynczy amortyzator hydrauliczny. Jedynym mankamentem podwozia był wyraźny stuk w przednim zawiasie, wyczuwalny przy ostrym hamowaniu lub przyśpieszaniu, a przebieg testowanego egzemplarza nie osiągnął nawet 2 500 kilometrów.

W typowo miejskich warunkach, skuter nie sprawia problemów w użytkowaniu. Magnet RS wyposażony jest w alarm, więc pozostawienie go pod blokiem powinno być nieco mniej stresujące. Pilot posiada funkcję zdalnego wzbudzania syreny, oraz odpalania silnika z przycisku. Zastosowanie alarmu w skuterze obarczone jest niestety szybszym rozładowaniem akumulatora w przypadku dłuższego postoju. W takim przypadku, poza elektrycznym rozrusznikiem, Motowella można odpalić również z kopniaka.

Magnet RS jest na tyle mały, że spokojnie pozwala na przedzieranie się między samochodami. Wygodna, dwuosobowa kanapa została wyprofilowana w sposób, dzięki któremu kierowca nie zsunie się z niej ani w tył, ani w przód. W Motowellu nie znajdziemy podnóżków dla pasażera - kolejny udany zabieg stylistyczny. Podłoga jest wyciągnięta tak, aby móc spokojnie oprzeć na niej nogi. Miejsce w drugiej klasie jest wygodne, jednak niestety dość niefortunne umiejscowiono mocowanie pod kufer. Jeśli osoba siedząca z tyłu nie spodziewa się szybkiego startu, może boleśnie zjechać na dość kanciasto wyprofilowaną podstawkę. Prześwit Magneta nie wydaje się być ogromnym, jednak spokojnie wystarcza, aby nie przycierać podwoziem na krawężnikach, czy kolczatkach.

Między ostatnimi jazdami, a odpaleniem w celu wykonania zdjęć, Magnet RS stał cztery tygodnie na redakcyjnym parkingu. Stało się to akurat w tym czasie, gdy w Warszawie panowały siarczyste mrozy zwieńczone paraliżującymi miasto nawalnymi opadami śniegu. Tutaj właśnie Motowellowi należy się ogromna pochwała. Po zdjęciu z niego zasp śniegu, spodziewaliśmy się, że problemem będzie rozruch tak niedużej jednostki napędowej. Silnik tymczasem odpalił bez najmniejszego zająknięcia po pierwszym, a do tego strasznie niechlujnym kopniaku! Magnet RS zaskoczył całą redakcję. Akumulator oczywiście nie wytrzymał takich warunków, bo przecież jest to niemożliwe. Wykasował się przez to licznik przebiegu dziennego, a na wolnych obrotach alternator dostarczał tak mało prądu, że tylko kilka diod było w stanie się świecić. Poza akumulatorem, żaden podzespół Magneta RS od mrozów nie ucierpiał. Hamulce, tak samo jak zapadki w korku wlewu paliwa oraz we wszystkich pozostałych zamkach funkcjonowały poprawnie.

Audi to jednak nie jest

Niestety Magnet RS wciąż jest małą 50-tką i nawet nienajwyższe osoby, mogą poczuć się zbyt wysokie, aby w pełni wygodnie prowadzić ten skuter. Pozycja może wydawać się zbyt bliska kierownicy. Nieergonomiczne jest również umieszczenie stacyjki. Po włożeniu kluczyka, mamy bardzo mało miejsca, żeby go pewnie złapać i przekręcić. Twarde zawieszenie wprawdzie oferuje dobre sterowanie, ale jednak nie jest przychylne ani plastikom, które potrafią dać o sobie znać na nierównościach terenu, ani lusterkom, mającym tendencję do opadania. Duży minus należy się schowkowi, do którego nie mieści się zwykły kask integralny. Przednia owiewka niestety nie zapewnia odpowiedniej ochrony nóg przed wiatrem. Szczególnie zauważalne jest to przy niższych temperaturach. Tą wadę można jednak skuterowi wybaczyć, ponieważ jest przecież tylko małym, sportowym rollerem.

Reasumując

Motowell Magnet RS wygląda tak, jak jeździ oraz odwrotnie - jeździ, jak wygląda. Sportowe spojrzenie dwóch soczewek, podkreślone listwami LED, razem z agresywną owiewką oraz rasowym malowaniem nastrajają na niecodzienne osiągi. Twardo zestrojone zawieszenie, mocna jednostka napędowa i wydajne hamulce rzeczywiście pozwalają poczuć się, jak w taniej wersji prawdziwego sporta.

Dane techniczne

Silnik: 1 cylinder, 2-suwowy, chłodzony cieczą, EURO II
Pojemność: 49,3 cm3
Max. moc: 6,12 KM przy 7500 obr/min
Rozruch: elektryczny/nożny
Przekładnia: C.V.T. automatyczna
Max. prędkość: 45 km/h (90 km/h po odblokowaniu)
Stopień sprężenia: 7,9:1
Zapłon: CDI
Wymiary:
Rozstaw osi: 1270 mm
Długość: 1860 mm
Szerokość: 700 mm
Wysokość: 1100 mm
Waga: 104 kg
Pojemność baku: 5,5 litra
Olej (syntetyczny): 1 litr
Hamulce:
Przód: tarcza (190 mm)
Tył: tarcza (190 mm)
Opony:
Przód: 130/60-13"
Tył: 130/60-13"
Cena z VAT: 5 890 zł
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
ogniem w snieg magnet rs baczki Motowell
miejsce za kierownica magnet kolko magnetem rs
Manget RS Motowell Skuter Zima chodnik
powerslide z MotoGP magnetem rs ruch uliczny magnet rs
tam zmierzaj Magnet RS Magnet RS zimowy pejzarz
Magnet RS bokiem pozycje LED Audi R8 Magnet RS
zdobywca sniegu Motowell Magnet rs soczewki audi r8 motowell
Magnet RS na ulicy Magnet RS duzo pali
krecenie kolek motowell Motowell Magnet RS rybka po ulicy
Zasniezona ulica skuter Skuter zima dalej juz tylko snieg
Magnet RS Motowell przod Motowell Magnet RS z tylu
Motowell Magnet zima bok lewy Zimowe Klimaty na Skuterze
Snieg na skuterze Magnet RS zegary Motowell
Magnet RS Diodowe kierunki soczewki i diody LED
agresywny Magnet RS kask interalny w schowku
Motowell Magnet RS-50 Silnik Magnet RS przednie kolo i zawias
Babo Motors Magnet RS korek wlewu paliwa magnet rs
Motowell podloga Motowell podwozie
niebezpieczny zadupek Motowell Magnet RS RS Magnet Motowell
stacyjka pilot Motowell Skuter pod sniegiem
Przedni hamulec Motowell tylna tarcza i amortyzator.Magnet RS
wydech magnet rs schowek Motowell
Magnet RS noca pozycje LED noc Magnet RS Motowell
Magnet RS Motowell Water Cooled warning nie jezdzic w sniegu
Komentarze 16
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê