tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Moment obrotowy - znaczenie - słownik motocyklowy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Słownik motocyklowy leksykon motoryzacyjny dla motocyklistów

Moment obrotowy

Inaczej moment siły, gdzie M0 siły F względem punktu O jest to iloczyn wektorowy promienia wodzącego r, o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły oraz siły F:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Torque-vectors.svg

Moment obrotowy to wielkość fizyczna potrzebna do obracania ciała wokół własnej osi, czyli iloczyn siły i długości ramienia, na które ta siła działa. Moment obrotowy jest wartością wyjściową z której uzyskuje się moc. Im większe obroty przez które uda się pomnożyć moment obrotowy, tym większa moc. Przykład: silnik "Malucha" i Suzuki GS500 dysponują podobnym momentem obrotowym (około 45 Nm) wynikającym z podobnej pojemności i układu jednostki napędowej. Silnik Suzuki osiąga jednak dwa razy wyższe obroty (11000 obr/min) w porównaniu z Fiacikiem (5000 obr/min), dzięki czemu uzyskuje ponad dwukrotnie wyższą moc (Suzuki - 45KM, "Maluch" - 21KM).
Dodał: grzesiekN, 27 kwi 2010

Tłumaczenia

Brak tłumaczeń

Dodaj nowe tłumaczenie słowa
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę