tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Messerschmitt KR200 - zabytkowy skuter w Tokio
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Messerschmitt KR200 - zabytkowy skuter w Tokio

Autor: BadYunior 2009.03.09, 14:08 6 Drukuj

Kabinowy skuter, który powstał w fabryce samolotów bojowych

W Tokio na ulicy można spotkać nie byle jaki okaz starszego pokolenia skuterów. Tam właśnie można zobaczyć jeden z ostatnich jeżdżących kabin-skuterów Messerschmitt KR200.

NAS Analytics TAG

Kiedy w 1952 roku, odbudowano zniszczoną fabrykę Messerschmitt, oczywistym stało się, że produkcja bojowych samolotów nie może być kontynuowana. Ówczesny zarządca, a jednocześnie inżynier fabryki, Fritz Fend zadecydował o produkcji nietypowego skutera z kabiną. Przez pierwsze trzy lata produkowano pojazd z silnikiem dwusuwowym o pojemności 175cm3. Co ciekawe, jednostka dostosowana była do pracy w obu kierunkach obrotu wału korbowego. Trzy lata później KR175 został zastąpiony modelem z większym 191cm3 silnikiem, nazwanym KR200. Także w tym pojeździe pozostawiono charakterystyczną dla samolotów kabinę oraz unikalną dla silnika możliwość odwrócenia obrotów. W 1956 roku fabryka Messerschmitt odzyskała pozwolenie na budowę samolotów i pomysł kabino-skutera został zarzucony. Fritz Fend, przeniósł się do Regensburgu i tam kontynuował produkcję pojazdów, w licznych wersjach, aż do roku 1962. Ostatnie nowe skutery znalazły swoich właścicieli dopiero w 1966 roku.

Produkowane przez Messerschmitta pojazdy miały sporo unikalnych rozwiązań. Oprócz wspomnianego wcześniej dwukierunkowego silnika, zastosowano uchylnie otwieranie kabiny, jak w wielu konstrukcjach samolotów. Lotnicze było także rozwiązanie sterowania. Nie oparte na żadnej przekładni. Bezpośrednie połączenie za pomocą drążków pozwalało operować kierunkiem jazdy za pomocą minimalnych ruchów kierownicy.

Mimo swojej budowy KR200 jest często wiele lżejszy od współczesnych konstrukcji. Waga pojazdu to 225 kg. Silnik generuje 12 KM mocy, co pozwala na osiągnięcie 105 km/h. Spalanie to trochę ponad 3l paliwa na 100 km.  Messerschmitt miał sportowe ambicje. W 1955 roku pobił 22 rekordy prędkości w jeździe 24 godzinnej, osiągając nawet średnią prędkość przejazdu w ciągu doby na poziomie 103 km/h.

Trzeba przyznać, że jak na swoje czasy wyprzedzał epokę, a jednak pozostał tylko ciekawostką. Całkowicie odrestaurowany, w doskonałej kondycji pojazd jest wart obecnie ponad 25 tysięcy Euro.

messerschmitt kr200 tyl
messerschmitt kr200 porownanie z samochodem
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
kabina messerschmitt kr200
messerschmitt kr200 na ulicy
messerschmitt kr200 zaparkowany
Messerschmitt kokpit zblizenie
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê