tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Mathew Scholtz - nowa twarz Bogdanka PTR Honda
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Mathew Scholtz - nowa twarz Bogdanka PTR Honda

Autor: Michał Fiałkowski 2012.02.20, 11:43 1 Drukuj

Mathew Scholtz, który za tydzień zadebiutuje w MŚ World Supersport w barwach Bogdanka PTR Honda, ma dopiero 19 lat, ale jego wyścigowe CV już jest imponujące i bardzo zróżnicowane. Nastolatek z RPA ścigał się prawie wszystkim: od lokalnych zawodów motocrossowych, mini-moto i supermoto, aż po międzynarodowy puchar Red Bull Rookies Cup, mistrzostwa Niemiec klasy 125ccm i mistrzostwa Hiszpanii Moto2. Oto, co Mathew miał do powiedzenia przed swoim debiutem w MŚ w Australii:

Mathew, jak zaczęła się twoja przygoda z wyścigami?

Moi rodzicie nigdy się nie ścigali. Gdy miałem osiem lat, odwiedziłem kolegę, który miał małą crossówkę. Pozwolił mi się niej przejechać i od razu zakochałem się w motocyklach. Zacząłem od motocrossu, w wieku dwunastu lat przerzuciłem się na supermoto, a rok później na wyścigi. W 2008 roku zakwalifikowałem się do Red Bull Rookies Cup i ścigałem się w Europie przez trzy lata.

W roku 2010, twoim trzecim i ostatnim w pucharze, startowałeś także i wygrywałeś zarówno w Niemczech, jak i Hiszpanii, ale twój sezon przerwała kontuzja. Co się stało?

Podczas kwalifikacji w Assen jechałem w tunelu aerodynamicznym innego zawodnika, aby uzyskać lepszy czas, ale wtedy on zwolnił. Byłem za blisko. Uderzyłem w jego tylne koło i straciłem przytomność. Obudziłem się w szpitalu, gdzie powiedziano mi, że czeka mnie poważna operacja – rekonstrukcja stopy. Powrót do zdrowia zajął mi jakieś trzy miesiące, ale do dzisiaj nie jest idealnie. Kiedyś będę musiał poddać się kolejnej operacji, ale na motocyklu moja stopa nie sprawia mi dzisiaj żadnych problemów. Kiedy przydarzył mi się ten wypadek, byłem w okolicy pierwszej trójki w pucharze, na piątym czy szóstym miejscu w mistrzostwach Hiszpanii klasy 125ccm, a w Niemczech walczyłem o mistrzostwo i byłem drugi w tabeli, więc kontuzja zaprzepaściła drugą połowę sezonu.

Próbowałeś wielu dyscyplin; supermoto, mini-moto, motocrossu, wyścigów. Jak wpłynęło to na twój styl jazdy?

Każda dyscyplina ma swoje wymagania, ale powiedziałbym, że jestem agresywnym zawodnikiem, ponieważ z uwagi na moje korzenie w motocrossie, nie mam problemu z jazdą poślizgami i nie martwi mnie, kiedy tyle koło zaczyna uciekać w zakręcie.

Dlaczego MŚ World Supersport i Bogdanka PTR Honda w roku 2012?

Chciałem wystartować w MŚ World Supersport, ponieważ są bardzo popularne w RPA. Kiedy otrzymałem ofertę od Bogdanki, nie zastanawiałem się ani chwili i natychmiast podjąłem decyzję. Teraz jestem z tego powodu bardzo, bardzo zadowolony. Zespół sprawia wrażenie idealnego i liczę na udany sezon.

Jaki jest twój cel?

Chcę sięgać po punkty w każdym wyścigu i kilka razy spróbować wskoczyć do pierwszej dziesiątki.

Co będzie w tym roku największym wyzwaniem?

Po naszych pierwszych testach w Almerii motocykl sprawia wrażenie bardzo dobrego. Łatwo się prowadzi, więc myślę, że największym wyzwaniem będzie nie maszyna, a nauka nowych torów i rywali.

Czy jest konkretny tor, na który czekasz z największą niecierpliwością?

Czekam na każdy obiekt, po którym jeszcze nie jeździłem. Pierwszy wyścig odbędzie się na torze Phillip Island, który sprawia bardzo dobre wrażenie, więc nie mogę już doczekać się początku sezonu.

Jak popularne są wyścigi i motocykle w RPA?

Wyścigi motocyklowe nie są najbardziej popularnym sportem w Afryce. Największym zainteresowaniem w RPA cieszą się piłka nożna i rugby. Mimo wszystko jest duża grupa ludzi, którzy lubią motocykle. Niewiele osób jeździ po ulicach, bo nasze drogi są nieco niebezpieczne, ale jeśli chodzi o wyścigi, mamy całkiem sporo zawodników.

Pewnie chciałbyś, aby MŚ wróciły na tor Kyalami, prawda?

Tak, bardzo chciałbym powrotu MŚ do RPA i chciałbym także wystartować tutaj w MŚ przed moją własną publicznością. Mam nadzieję, że kiedyś do tego dojdzie.

Co jest twoją aspiracją jako zawodnika?

Moim marzeniem są starty w MotoGP, ale póki co musimy robić krok po kroku i spróbować wywalczyć tytuł mistrza świata.

Jak podobały się tobie pierwsze testy w Almerii?

Byłem przed nimi bardzo zdenerwowany, ponieważ nie znałem zespołu, moich team-partnerów, motocykla, ani toru. Wszystko było dla mnie nowe, ale po dwóch dniach wszystko układa się perfekcyjnie. Kocham mój nowy zespół! Motocykl jest szybki i dobrze ustawiony, dlatego wszystko idzie w dobrą stronę.

Powiedz coś więcej o nowym motocyklu...

Honda przygotowana przez PTR to pierwszy motocykl w specyfikacji Supersport jakim jeździłem. Rok temu ścigałem się w Hiszpanii w klasie Moto2, ale maszyna Supersport ma m.in. kontrolę trakcji czy startu, więc potrzebowałem trochę czasu, aby wszystkiego się nauczyć, ale opanowałem to. Zmieniliśmy nieco ustawienia, aby dopasować je do mojego stylu jazdy i wszystko wydaje się w porządku.

Co robisz, kiedy jesteś poza torem?

Lubię grać w piłkę nożną, spędzać czas z przyjaciółmi na plaży, jeździć na crossie i robić normalne rzeczy.

Zabierzesz więc Sama i Pawła na surfing w Australii?

To brzmi całkiem nieźle. Mam nadzieję, że tak zrobimy!

Pierwszy wyścig sezonu MŚ World Supersport już w niedzielę, 26 lutego, o godzinie 3:15 rano. Barwy Bogdanki reprezentować będą w tym roku Sam Lowes, Mathew Scholtz i Paweł Szkopek. Relacja z wyścigu na żywo na antenie Eurosportu. Więcej o Bogdanka PTR Honda pod adresem bogdankaracing.com oraz na portalach społecznościowych Facebook i Twitter.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Red Bull Cup Scholtz
scholtz cev Jerez
bogdanka team
Scholtz Hiszpania
bogdanka mat scholtz
mathew scholtz cev
Scholtz Hiszpanskie Moto2
Scholtz Australia
Red Bull Rookies Scholtz
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę