tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MOTOCYKLEXPO 2007 - nasza relacja
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MOTOCYKLEXPO 2007 - nasza relacja

Autor: Redakcja 2007.04.05, 15:39 7 Drukuj

Największa motocyklowa impreza wystawiennicza w Polsce okazała się dobrym miernikiem stanu polskiego rynku motocyklowego.

Zapowiedzi

NAS Analytics TAG

Targi MOTOCYKLEXPO 2007 zapowiadały się w tym roku bardzo ciekawie. Rekordowa liczba wystawców, nowe trendy w branży, prezentacje motocykli oraz zespołów wyścigowych, konkurs Custom Bike Show oraz gwiazdy i ciekawe osobistości. Na wszystko to nastawialiśmy się przed imprezą. Czas na nasze redakcyjne podsumowanie, ile z tych zapowiedzi udało się wcielić w życie.

Organizacja

Podobnie, jak w ubiegłym roku organizacja imprezy była jednym z jej najmocniejszych punktów. Nie odkryjemy żadnej tajemnicy, jeśli stwierdzimy, że kluczem do sukcesu od strony organizacyjnej było przygotowanie targów w obiekcie typowo wystawienniczym. Odnosi się to nie tylko do przygotowania imprezy z punktu widzenia wystawców, ale przede wszystkim od strony wygody zwiedzania targów.

Duża ilość miejsca, wygoda zwiedzania stoisk oraz drożne przejścia to sprawy, które rzucały się w oczy jako pierwsze. Szatnia, niedrogi bufet to kolejne szczegóły umilające pobyt na terenie EXPO. Jedynym minusem w przypadku obiektu na Prądzyńskiego jest niedostateczna powierzchnia parkingowa. Podziemne parkingi mają niewystarczającą pojemność, w rezultacie czego zarówno ulica Prądzyńskiego, jak i Bema zastawione były samochodami gości.

Wystawcy

Na EXPO pokazali się praktycznie wszyscy. Pojawiło się tak dużo firm, że wiele z nich zobaczyć było można po raz pierwszy. Skupmy się na najciekawszych fragmentach ekspozycji.

Ducati wraca do Polski chyba na dobre. Na EXPO zobaczyć mogliśmy jeden z najbardziej oczekiwanych motocykli tego sezonu - 1098. Choć sprzęt ten mieliśmy okazję poznać wcześniej, to na żywo doprawdy wygląda on zachwycająco. Obok najnowszej wyścigówki importer Ducati zaprezentował także Multistradę 1100, Monstery S2R, S2R, 695 oraz turystycznego ST3.

Ducati nie było jedyną włoską firmą. MV Agusta to marka, której nie trzeba żadnemu miłośnikowi motocykli przedstawiać. Na EXPO zobaczyliśmy przede wszystkim bajońsko drogi model F4CC. Obok niego, bardziej przystępne dla zwykłego śmiertelnika, modele z serii F4 oraz Brutale. Obok MV Agusty zobaczyliśmy motocykle Husqvarny oraz Cagivy, jako że mają one w Polsce tego samego importera, a konkretnie firmę PUH Mleczek. Gościła ona na swoim stoisku naszego genialnego Bartka Obłuckiego, a ozdobą stoiska były przepiękne dziewczęta.

Co ciekawe Huska prezentowana była na EXPO przez dwie firmy. Skupiająca się na offroadzie firma Zych Off Road, jest dealerem Husqvarny oraz aktywnym uczestnikiem polskiego świata off-roadu.

Benelli, podobnie jak reszta włoskich firm motocyklowych, także poważnie myśli o polskim rynku. Marka ta, dystrybuowana w Polsce przez Keeway Motor Poland, doczekała się dużego i ciekawie przygotowanego stoiska. Na miejscu zwiedzający zapoznać się mogli z praktycznie wszystkimi najważniejszymi modelami tej marki, przy czym największe zainteresowanie budził zjawiskowy Cafe 1130 Racer.

Kawasaki to przede wszystkim nowe modele ZX6R, GTR1400 oraz KLE 650. Nietuzinkową nowością okazał się wyczynowy quad KFX450 oraz pretendent do miana lidera w 450-tkach Enduro, czyli model KLX450. Obok nich oczywiście ZX10R, ER6-tki, przeprawowe quady oraz opisywane przez nas wcześniej modele Z1000 oraz VN900 Custom. Oprócz modeli drogowych na stoisku Kawasaki obejrzeć mogliśmy z bliska wyścigówki z Torn Racing Team. Uzupełnieniem stoiska była oferta kasków Arai oraz akcesoriów, jakie każdy miłośnik koloru Lime Green może nabyć dla siebie i dla swojego motocykla.

Koncern z Hamamatsu dominował powierzchniowo na największej hali wystawowej. Stało się tak dzięki obecności nie tylko oficjalnego importera na Polskę, firmy Suzuki Motor Poland, ale także największego dealera motocykli Suzuki w Polsce, firmy POLand POSITION. Na stoiskach zobaczyć mogliśmy wszystkie nowości na ten rok, za wyjątkiem B-Kinga, którego prezentację przewidziano w trakcie Extrememoto. Zapoznaliśmy się za to z nowym litrowym Gixxerem, z nowymi generacjami Banditów oraz Burgmanów. Wszystko to ozdobione było pięknymi dziewczętami oraz ciekawą dekoracją. Rodzynkiem na stoisku Suzuki okazały się dwie wyścigówki - GSX-R1000 oraz GSV-R. Tylko wsiąść i jechać...

Yamaha, jak na poprzedniej edycji targów, pokazała bardzo obszerne ciekawe stoisko. Wzrok, podobnie jak w przypadku Suzuki, przyciągały maszyny wyczynowe. W klasie motocykli crossowych zobaczyć było można YZ450F Stefana Evertsa z 2006 roku. Dla fanów motocykli wyścigowych gratką okazała się maszyna superbike YZF-R1, w malowaniach Noriyuki Haga - czołowego zawodnika Yamaha w Mistrzostwach Świata Superbike. Obok nich morze motocykli i quadów. Nowa R1 już dawno została u nas zaprezentowana, ale ten motocykl warto zobaczyć na żywo. Oczywiście z bliska zapoznaliśmy się także z nowym FZ6 oraz modelami enduro z serii WR. Dla miłośników wagi ciężkiej przygotowano XVS 1300 Midnight Star. Nie zabrakło również całej palety quadów, od tych najmniejszych do najcięższego Grizzly 700Fi. Akcesoria i piękne dziewczęta to uzupełnienie tego bardzo fajnego stoiska.

Honda budziła największe zainteresowanie swoimi najpopularniejszymi 600-tkami. Przede wszystkim totalnie nowa CBR600RR oraz uwielbiany przez całe rzesze fanów dwóch kółek Hornet 600. Poza nimi Honda Poland pokazała praktycznie wszystkie swoje modele, a bardzo duże zainteresowanie budziła CBR125 i związany z nią puchar wyścigowy. Wisienką na cieście była wyścigówka Nicky Haidena - RCV211V przyciągająca tłumy chętnych do przymierzenia się za jej kierownicą. Motocykli nie odstępowały piękne dziewczęta. Czegóż chcieć więcej?

Szeroki strumień wszelkiej maści „chińszczyzny" powoli zaczyna przypominać swoimi rozmiarami mały potop. Producentów tanich pojazdów z Kraju Środka nie sposób wymienić jednym tchem. W naszym odczuciu jest to czynnik znakomicie stymulujący motocyklowy rynek. Młodzież, która załapie jednośladowego bakcyla na pojazdach takich jak Keeway, Mirex czy TGB prędzej, czy później kupi większe i droższe pojazdy, rozprzestrzeniając motocyklowy wirus dalej.

Na tegorocznej edycji MOTOCYKLEXPO pojawiło się sporo ciekawostek. Mamy tutaj na myśli chociażby niecodzienny pojazd jakim był GG-quad, czyli czterokołowca opartego na najnowszej generacji bokserów BMW. Nie zawiedli wystawcy techniki motocyklowej. Jeśli ktokolwiek ze zwiedzających potrzebował chociażby przyrządu do pomiaru geometrii ramy, części akcesoryjnych do wszelkiej maści pojazdów, opon motocyklowych, dodatków tuningowych, to na pewno nie wyszedł z imprezy rozczarowany.

Ciuchy i akcesoria to jedna z szybciej rozwijających się w Polsce działek w motocyklowym ogródku. Coraz więcej nowych brandów, coraz to nowe marki, w tym te tworzone wyłącznie na nasz rynek. Jeśli tak dalej pójdzie, to wybór na rynku będzie niewiele mniejszy, niż ma to miejsce na Zachodzie, przy czym poziom oferowanych cen na odzież motocyklową staje się coraz bardziej przystępny.


Filmy - wywiady:
Andrzej Pawelec
Artur Wajda
Andrzej_Pawelec
Artur_Wajda
Bartek Oglaza
Bartek Wiczynski
Bartek_Oglaza
Bartek_Wiczynski
Batek Oblucki
Janusz Oskaldowicz
Batek_Oblucki
Janusz_Oskaldowicz
Marcin Grochowski
Marek Przybysz
Marcin_Grochowski
Marek_Przybysz
Mateusz Bembenik
Pawel Szkopek
Mateusz_Bembenik
Pawel_Szkopek

Filmy - nowości:
Ducati 1098
Honda CBR 600
Ducati_1098
Honda_CBR_600
Honda RC211 sport
Kawasaki GTR 1400
Honda_RC211_sport
Kawasaki_GTR_1400
Kawasaki KLE 650
Kawasaki KLX 450
Kawasaki_KLE_650
Kawasaki_KLX_450
Kawasaki Z 1000
Kawasaki ZX-6R
Kawasaki_Z_1000
Kawasaki_ZX-6R
Yamaha R1 sportowa
Yamaha WR 450
Yamaha_R1_sportowa
Yamaha_WR_450
Yamaha YZF 450
Yamaha_YZF_450


a corona wsbk a gixxer
a gixxer 1000 2007 a oglaza motocykl
a oglaza motocykle a poland position badziak rzeznik
a poland position bartek oglaza a poland position gixxer 1000 2007
a poland position zbiornik a poland positon skf
a poland rzeznik a suzuki corona
a suzuki corona tyl a suzuki corona wsbk
a suzuki corona wsbk scigacz pl janusz oskaldowicz autografy a suzuki gsx1000r rzeznik a suzuki gsxr 2007
a suzuki poand position a suzuki poland position a suzuki poland positon a suzuki quad
a suzuki quadsport 50 a suzuki riza tylny wahacz a suzuki rizla a suzuki wsbk corona
agnieszka sulim wsbk agv benelli 1130 benelli cafe 1130 racer
benelli cafe racer cagiva carave custom-bike-show2
custom-bike-show3 custom-bike-show4 custom-bike-show5 custom-bike-show6
custom-bike-show7 custom-bike-show8 custom-bike-show9 custom-bike-show10
custom-bike-show11 custom-bike-show12 custom-bike-show15 custom-bike-show
custom-bike-show-winner custom-bike-show-zwyciezca gg quad gg quad felga
gg quad reflektor harley-riders2 harley-riders honda cbr600rr marka szwarca
honda cbr600rr przedni reflektor honda cbr 600 honda cbr przednie kolo honda rcv211v
honda rcv211v 2 honda rcv inter motors stoisko kaski
kawasaki 1400 gtr kawasaki 1400 gtr liczniki kawasaki 1400 gtr przod kawasaki klx 450 r przod
kawasaki klx 450 r tyl kawasaki torn kawasaki zx6r kawasaki zx10r
kawasaki zx10r slawek grusam keeway magnus michal dudek suzuki motor poland
motocykl turbostprezarka motocyklexpo mv agusta 312r mv agusta f4
raptowny scigacz pl alonzo wywiad scigacz pl motocross scigacz pl pawel szkopek autografy
scigacz pl pozar scigacz pl wywiad marek przybysz scigacz pl wywiad mateusz bembenik scigacz pl zuzel
shoei kaski enduro shoei kaski sport slawek grausam suzuki gsxr
suzuki gsx-r suzuki gsxr 1000 thor gogle thor kask
triumph thruxton 200 wsm wsm kawasaki zx wsm racing team kawasaki
wsm raptowny wsm wybory miss wsm wybory motocykle yamaha mr quad
yamaha r1 2007 yamaha stosiko yoshimura yoshimura wydech
extrememoto konferencja extrememoto konferencja 2 extrememoto konferencja uczestnicy absus
adam badziak suzuki rizla laska laski tancerki 3 laski tancerki 4
NAS Analytics TAG

Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:Kid 06/04/2007 00:44

No,tego brakowa³o:)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê