Lazareth Quadrazuma - 120KM w Quadzie
Ludovic Lazareth – konstruktor, który dał się już poznać z wielu mocno odjechanych projektów tym razem postanowił połączyć dwie swoje pasje – motocykl i samochód.
Co z tego wyszło? Jak zwykle extrema…
Na pewno Quad?
Quadrazuma już nazwą podpowiada, jakim jest pojazdem. To oczywiście Quad, ale nie taki zwykły. Ludo nie buduje zwykłych pojazdów.
Quadrazuma to typowy i jeden z niewielu quad drogowy, który od naturalnego środowiska swoich braci, czyli terenu, powinien się trzymać możliwie daleko.
Cos za coś
W zamian za brak właściwości terenowych dostajemy ekstremalnie sportowe zawieszenie kół, nadwozie, które jest połączeniem typowego motocykla z elementami gokarta. Do tego potężne cztery alufele z masakrycznie niskoprofilowymi oponami. A jako bonus otrzymujemy do tego ultralekkiego zestawu silnik o mocy 120KM.
Dodatkowe „bajery” to umieszczone po obydwu stronach pojazdu 20-sto litrowe zbiorniki paliwa, które pełnią też rolę przeciwwag i czynnika bardzo obniżającego środek ciężkości. Aby zachować możliwie najlepsze parametry aerodynamiczne wyeliminowano lusterka wsteczne, zamiast nich mamy kamerę cyfrową i monitor.
Jak to się robi?
Całość bazuje na podzespołach Yamahy.
Silnik to jednostka z GTS1000. Z tego motocykla pochodzi również rama, połączona z pomocniczymi konstrukcjami rurowymi. Hamulce to podzespoły wyjęte z MT01 i R1.
Jest, więc czym pojechać, a i z hamowaniem nie powinno być problemu.
Wydech to stalowa, własnoręczna konstrukcja budowniczego.
Całość nie jest niestety na sprzedaż-to raczej propozycja i drogowskaz dla domorosłych konstrukorów-mechaników a więc…do roboty panowie.
Patrząc na twór Ludovica nie sposób oprzeć się wrażeniu, że warto.
Projekt i konstrukcja - Ludovic Lazareth
Materiały - Tworzywa i karbon
Silnik - Yamaha GTS1000, 4cyl.20zaworowa głowica
Moc - 120KM przy 12000 obr/min.
Napęd - łańcuch
Zawieszenie - EMC shocks
Koła - IMC Indy
Opony -Yokohama przód 205/40/17, tył 225/35/17
zdjecia:found&car pictures
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze