tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kymco DT X360 wyjątkowy crossover
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kymco DT X360 wyjątkowy crossover

Autor: Artykuł sponsorowany 2021.09.23, 15:36 Drukuj

Pojawienie się na rynku skuterów wersji maxi było przełomem, który sprawił, że użytkownicy inaczej spojrzeli na ten segment pojazdów. Okazało się, że skutery poza tym, że mogą być codziennym małym "jeździdełkiem" z silnikiem o pojemności 50cm3, to mogą być także potężnym pojazdem dwuosobowym, który z łatwością osiąga prędkości wyższe niż limity ustalone przepisami prawa na polskich autostradach. Kymco poszło jeszcze dalej - uterenowiło wersję maxi i tak powstał DT X360.

Skuter przez lata utożsamiany był z krajobrazem miejskim. Jednak widząc zmiany w urbanistyce i obserwując trend ucieczki z miasta fani maxi skuterów mogli mieć problem. Niestety poza głównymi ulicami jakość podmiejskich dróg często pozostawia wiele do życzenia. Ponadto czasami dojazd do swojego domu pod miastem wiąże się z przejazdem po drodze gruntowej. Nie oznacza to wcale nieprzyjemności związanych z zakopaniem się w błocie. DT X360 postawiony został na kołach 14 cali z przodu i 13 cali z tyłu i oponach o charakterystyce "scrambler" z lekkim klockiem i bieżnikiem. Ich dokładne wymiary to: przód 120/80-14 ; tył: 150/70-13.


kymco

Poznaj bliżej Kymco DT X360

Znajdź swój maxiskuter Kymco DT X360 u najbliższego dealera i umów się na jazdę próbną

WIĘCEJ INFORMACJI »

By jeszcze trudniej było stracić animusz w podmiejskich wojażach sercem DTXa jest jednocylindrowy, czterosuwowy silnik typu OHC, który osiąga maksymalną moc 30 koni mechanicznych i tyle samo niutonometrów przy 5750 obrotów na minutę. Aby zapobiec zbytniemu przegrzewaniu się zastosowany został system chłodzenia cieczą.

Na pokładzie znajdziemy oczywiście hamulce tarczowe. Z przodu 260 mm z zaciskiem trójtłoczkowym, zaś z tyłu jest 240 mm i dwa tłoczki. Całość dopełnia system kontroli trakcji (T.C.S.) zaprojektowany przy udziale inżynierów z fabryki Boscha, który doskonale stabilizuje pojazd nawet w najbardziej zaskakujących warunkach.

Jak już jesteśmy przy bezpieczeństwie to zatrzymajmy się na chwilę przy światłach. DT X360 wyposażony został w system LED z funkcją jazdy dziennej oraz po zmroku. Wszystko zostało zachowane w wyjątkowo unikatowej linii, która jest charakterystyczna dla Kymco.

Nad przednimi reflektorami znajduje się bardzo stylowa szyba będąca klasyczną owiewką chroniącą przed warunkami atmosferycznymi, ale także dodaje temu skuterowi wyjątkowego charakteru.

Skuter wyposażono w nowoczesny i funkcjonalny kokpit z bezkluczykową stacyjką, która pozwala na odpalenie pojazdu, odblokowanie i zablokowanie go na czas postoju oraz otwarcie wlewu paliwa czy kanapy.

Nad stacyjką umieszczono port USB o napięciu 12V, który idealnie się nada do ładowania nawigacji. Dodatkowe złącze USB znajdziemy w funkcjonalnym, podręcznym schowku, w którym bezproblemowo umieścimy między innymi smartfon, czy rękawice.

Zaawansowany wyświetlacz to już absolutny mus w pojazdach z tego segmentu. Nikogo więc nie powinno dziwić, że Kymco postawiło na kolorowy ekran w wersji LED-owej zawierający wszystkie najważniejsze informacje dla kierowcy.

Żeby można było swobodnie podróżować we dwoje skuter powinien posiadać pojemny schowek. Ten w DTX zaskakuje, ponieważ potrafi pomieścić dwa kaski fullface i zostanie jeszcze miejsce na kilka dodatkowych drobiazgów.

Kymco pomyślało również o wygodzie pasażera. Pod kanapą o długości 80 cm znajdują się ergonomiczne uchwyty, zaś pod stopami umieszczono specjalnie zaprojektowany składany podnóżek. Pod prawym podnóżkiem znalazł się designerski i charakterny wydech, który dodaje skuterowi drapieżnego wyglądu.

Za komfort podróżowania odpowiada oczywiście zawieszenie. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj tył z podwójnymi równoległymi sprężynami, które posiadają zakres regulacji w pięciu stopniach twardości - w zależności od tego czy podróżuje się samodzielnie, czy z pasażerem.

Masa pojazdu to 194 kg, a wymiary to 2165 mm długości; 780 mm szerokości i 1290 mm wysokości. Bak ma pojemność 12,5 litra, tak więc nie będziesz częstym gościem stacji benzynowych. Normy spalania DT X360 mieszczą się w "europejskim kagańcu" znanym oficjalnie jako EURO 5.

DT X360 jest dostępny w wersjach kolorystycznych: Orange/Black i Iron Grey/Mat Grey. Jego cena to 23 990 PLN.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę