tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kombinezon 4SR RR - tanio i dobrze?
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kombinezon 4SR RR - tanio i dobrze?

2008.07.21 Michał Mikulski

Stara mądrość ludowa mówi, że biednych nie stać na taniochę. Kombinezon czeskiej produkcji w zestawieniu z potentatami na rynku jest rzeczywiście tani - pytanie co oferuje w zamian? Marka 4SR (For Street Racing) należy do RoxyMoto i zajmuje się produkcją sportowej odzieży motocyklowej. Jednym z ich ciekawszych produktów jest dwuczęściowy kombinezon RR.

Są dwie szkoły dotyczące wybierania kombinezonów - jedni wybierają jasne, lekko popisowe odcienie, inni zaś ciemne. W moim odczuciu, co wielu pewnie zdziwi, dużo lepszym rozwiązaniem jest kolor czarny, który po prostu nie brudzi się tak szybko. Z tego właśnie powodu testowany przez nas produkt jest kruczo czarny. Na pierwszy rzut oka czeskie kombi (oczywiście nie chodzi o Skode Favorit w wersji z przedłużonym bagażnikiem) prezentuje się bardzo przyzwoicie. Gdzieniegdzie porozrzucane logotypy marki są przyjemne dla oka i w delikatny, nie nachalny sposób prezentują czyj to produkt. Skóra jest przyjemna w dotyku, a kombinezon odpowiednio przylega do ciała, jednakże nie ograniczając wygody. Dużo elastycznych wstawek ze streczu kewlarowego daje odpowiednią swobodę ruchów, zaś po spięciu kurtki ze spodniami zestaw wygląda jak jednoczęściówka.

Bezpieczeństwo i wykonanie

Każdy, kto miał okazję zadkiem prześlizgnąć się po asfalcie, wie jak ważnym elementem jest bezpieczeństwo. Przecież przede wszystkim po to zakładamy na siebie ciężkie skórzane kombinezony, z protektorami i technologicznymi rozwiązaniami, o których niektórzy użytkownicy nawet nie zdają sobie sprawy. Czeski producent odzieży nie szczędził funduszy w tym przypadku i w testowanym przez nas kombi znajdziemy wszystko co potrzeba. Najważniejszym aspektem są certyfikowane ochraniacze firmy ProLife - tej samej, którą znajdziemy w odzieży topowych marek. ProLife dostarczył ochrony dla naszych łokci i ramion, zaś Batec osłania nasze kolana. Do tego dołożyć trzeba porotenowy ochraniacz kręgosłupa - notabene w bardzo łatwy sposób demontowalny - oraz w różnych miejscach umieszczone osłonki Viscofoam. Te ostatnie pracują w sposób podobny do nowoczesnych butów narciarskich, dopasowując się do budowy ciała użytkownika. Jedyne, co może przeszkadzać to zbyt mały garb aerodynamiczny. Można było poprowadzić go trochę węziej, nieco w głąb pleców i w dużo lepszy sposób spełniałby swoje zadanie.

Całość wykonana jest z 1,2 milimetrowej skóry bydlęcej o wysokiej jakości. Mogło by się wydawać, że to właśnie jakość będzie największym problemem produktu. Błąd! Jakościowo nie odbiega on niczym o konkurencji, choć też niczym specjalnym się nie wyróżnia. Szwy są solidne i każde łączenie materiału jest pewne. Zamki, mimo iż plastikowe, wzbudzają zaufanie i przy dobrym traktowaniu nie powinno być z nimi problemów. Jest to po prostu solidna robota, do której nie można się przyczepić.

Na torze i w mieście

Kombinezony dwuczęściowe mają to do siebie, że muszą łączyć zalety ultrasportowych jednoczęściówek z praktycznością zwykłej odzieży motocyklowej. Na torze model RR spisuje się bardzo dobrze - nie ogranicza swobody ruchów, a zarazem daje poczucie bezpieczeństwa. Problemy zaczynają się przy dłuższych przeprawach przez miasto, jednak związane jest to tylko i wyłącznie z ... pogodą. Przy wyższych temperaturach robi się naprawdę gorąco i dość łatwo wypocić kilka kilogramów. Przydałoby się nieco perforacji skóry w okolicy klatki piersiowej oraz ramion. Nie da się ukryć, że tak intensywne podgrzewanie wiąże się także z kolorem, ale w tym przypadku w jasnym kombinezonie nie byłoby dużo lepiej.

Kurtkę odpina się bardzo łatwo i szybko, jednakże jazda bez pasa nerkowego jest niemożliwa - jest ona po prostu zbyt krótka. Jedna kieszeń wewnętrzna to także za mało, biorąc pod uwagę, że domyślnym użytkownikiem jest osoba na co dzień jeżdżąca na motocyklach i tylko okazjonalnie wpadająca na tor. Plusem bez wątpienia jest możliwość szybkiego demontażu podpinki i ochraniaczy.

Na koniec słów kilka

Cena to równo 1599zł. Czy warto? Jak najbardziej tak. 4SR RR to wysokiej jakości produkt oferujący bezpieczeństwo i wygodę. Może nie jest on idealny (przeciętna wentylacja, zbyt mało kieszeni) i już na pewno nie tak popisowy jak kombinezony topowych marek, ale swoje zadanie spełnia w 100%. Kombinezon dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych - testowanym przez nas czarnym, czerwonym i dość ciekawym niebieskim.

Foto: Archiwum, producent

Advertisement
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę