tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki zdominowało Donington Park
NAS Analytics TAG

Kawasaki zdominowało Donington Park

Autor: Reklama 2015.05.27, 13:03 Drukuj

Podczas brytyjskiego weekendu FIM World Superbike potwierdził się pozytywny trend dla Kawasaki. Dzięki podwójnemu zwycięstwu Toma Sykesa w klasie Superbike i Kenana Sofuoglu w Supersport, koncern z Akashi zdominował stawkę na torze Donington Park.

Tylna opona Pirelli Diablo Superbike SC0 o miękkiej mieszance po raz kolejny udowodniła swoją przydatność, będąc standardowym wyborem czołowych zawodników mimo dalekich od idealnych warunków pogodowych.

W pierwszym wyścigu Leon Haslam (Red Devils Aprilia Racing Team) dobrze wystartował, wyprzedzając startującego z pole position Toma Sykesa. Za ich plecami znalazł się Jonathan Rea (Kawasaki) i Davide Giugliano (Ducati), obydwaj rozpoczynający wyścig z pierwszego rzędu. Na drugim okrążeniu lider klasyfikacji punktowej Rea wyprzedził Sykesa i Haslama, wskakując na prowadzenie wyścigu. Ostatecznie, w drugiej połowie wyścigu Sykes pokonał Jonathana Rea i powoli zbudował 3-sekundową przewagę nad zespołowym kolegą. Tom Sykes wygrał  przed Jonathanem Rea i Davide Giugliano.

Pomiędzy wyścigami klasy Superbike rozegrano wyścig Supersport. Wszyscy czołowi zawodnicy stanęli na linii startowej: lider klasyfikacji punktowej Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing), Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse), jadący z dziką kartą Kyle Ryde (Pacedayz Erupean TrackDays) i Włoch Lorenzo Zanetti (MV Agusta). Walka po raz kolejny w tym roku rozegrała się pomiędzy Sofuoglu, a Cluzelem. Ostatecznie, to Turek przejechał linię mety jako pierwszy, mimo, że Cluzel pobił rekord toru. Na trzeciej pozycji znalazł się 17-nastolatek Kyle Ryde.

W drugim wyścigu klasy Superbike podium było idealną kopią pierwszego - Sykes, Rea, Giugliano. W tym przypadku Sykes prowadził praktycznie niezagrożony od startu do mety, odrabiając straty do Jonathana Rea w klasyfikacji punktowej.

Mimo umiarkowanych temperatur zawodnicy klasy Superbike wybierali miękką oponę SC0. SC0 oferuje bardzo dużo przyczepności na gładkich asfaltach, dokładnie takich jakie można znaleźć na torze Donington Park. Po raz pierwszy SC0 zaprezentowano w tym roku w Tajlandii. W przypadku przedniego ogumienia zawodnicy podzielili się pomiędzy oponą SC1 (development edition), S1699 i T1467. Rozwiązanie SC1 jest bardziej odporne na zużycie i oferuje większą stabilność niż SC2. Jedynymi odstępstwami od reguły byli Jonathan Rea i Leon Haslam, którzy skorzystali ze standardowej opony SC2.

W klasie Supersport wszyscy czołowi zawodnicy wybrali miękka mieszankę SC0 T0957 (development edition) oferującą większą powtarzalność od standardowej opony SC0. W przypadku przodu większość zawodników korzystało z opony SC1.

Zdję™cia
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę