tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Z750R - prowokatoR
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Kawasaki Z750R - prowokatoR

Autor: £ukasz „Boczo” Tomanek 2011.01.12, 11:33 14 Drukuj

Sukces Kawasaki Z750 był tak duży, że powstała nowa klasa motocykli - nakedy wagi pół-cięzkiej. Dwóch młodych konkurentów rzuca się na koronę starego wyjadacza.

Siedem lat temu Kawasaki wpadło na genialny pomysł. Wtedy na świecie panowały nakedy klasy 600, od 2004 roku Yamaha FZ6, a od kilku lat wcześniej Honda Hornet. Koncepcja Kawasaki była swoistą promocją, sokiem dodanym do butelki wódki. „Za te same pieniądze które u konkurencji musicie wydać na 600, od nas dostaniecie 750!” Zieloni zrezygnowali z produkcji gołej sześćsetki, ale wypuścili na rynek 750-tkę w bardzo atrakcyjnej cenie. Motocykl klienteli bardzo się spodobał. Miał mocniejszy i bardziej elastyczny niż sześćsetki silnik, dobrą skrzynię biegów i świetnie wyglądał w ubraniu przejętym od starszego brata Z1000 zaprezentowanego w 2003 roku. Jednak z uwagi na swoją rozrośniętą pojemność, Z750 nie mógł jednak być pełnoprawną konkurencją dla grupy gołych sześćsetek, do których w 2006 roku dołączył Suzuki GSR600. Mimo tego, sprzedawał się na tyle dobrze, że spowodował narodziny nowej klasy - nakedów wagi pół-ciężkiej. Dzięki temu powstały sprzęty Yamaha FZ8 i Suzuki GSR750, w pełni zalegalizowani konkurenci Zeta. Kawasaki miało i ma się dobrze, a próby ataku ze strony Suzuki i Yamahy zostały skwitowane nową wersją „R”.

NAS Analytics TAG

Stary, dobry, ładny Zet

Wygląd w stosunku do zwykłego Z750 nie uległ zmianie. Jedyną drobną modyfikacją jest przeprojektowany kokpit. Wzornictwo na przestrzeni lat zmieniało się w sposób naturalny i podyktowany koniecznością liftingu. Nie można Kawasaki określić jako brzydkie. Centralna sekcja motocykla czyli silnik, rama i zbiornik paliwa wygląda muskularnie, filigranowy zadupek sterczy do góry, wydech też jest w porządku. Szkoda jednak, że projektanci nie zdecydowali się na zaaplikowanie choć części stylistyki z nowego Z1000, które wygląda jak bulterier.

Silnik także nie został poddany żadnym modyfikacjom, bo szczerze mówiąc, nie było takiej potrzeby. Nadal zatem mamy czterocylindrową rzędówkę o pojemności 748 cm3 i mocy 106 KM. Zmiany zaczynają się w podwoziu. Przede wszystkim, widelec USD został przetransplantowany z Z1000 z 2009 roku i ma teraz możliwość ustawienia napięcia wstępnego i tłumienia odbicia. Tylny Uni-Trak także przeszedł modernizację i ma takie same opcje regulacji. W podstawowym modelu z przodu były klasyczne zaciski dwutłoczkowe. W Z750R znajdują się radialnie montowane zaciski czterotłoczkowe. Oprócz tego, nowy aluminiowy wahacz zajął miejsce stalowego. To wszystko w temacie zmian kryjących się pod literką „R”. Nie są one może dramatycznie istotne, ale na pewno pozytywne.

R jak Rywal

Kawasaki Z750, mimo, że było atrakcyjnym dla klienta posunięciem, nie mogło tak naprawdę być porównywane z sześćsetkami. Ogromny sukces rynkowy spowodował, że Zet stał się prowodyrem zupełnie nowej klasy motocykli. Atak na Kawasaki przybrał formę Yamahy FZ8 i Suzuki GSR750. Główną różnicą między tymi motocyklami jest ich wygląd. Głębsze analizy ujawnią, że Suzuki ma nieco mniej wyszukane podwozie i hamulce niż Yamaha, ale w gruncie rzeczy to bardzo podobne motocykle. Kawasaki od Yamahy i Suzuki jest o 13 kilogramów cięższe, co dla niektórych może wydawać się istotną wadą. Rzeczywistość jest jednak taka, że 99% ludzi kupujących Z750 nie myśli o użytkowaniu go w miejscu, gdzie kilogramy faktycznie mają duże znaczenie, czyli na torze. Ludzie ci kierują się głównie trzema rzeczami. Wyglądem, ceną i osiągami. W takiej kolejności. Do tej pory wszystkie te punkty nie stanowiły dla Z750 problemu. Z całej trójki, znana jest na razie tylko cena Yamahy, która wynosi 34900 zł. Ubiegłoroczna podstawowa wersja Z750 kosztuje 30900 zł. Jeżeli literka „R” nie podniesie diametralnie ceny, Kawa ma szanse zatrzymać tytuł lidera, który bezdyskusyjnie posiada.

Prowokator

Z750 to dość istotny motocykl. Osiągnął duży sukces za pomocą mądrej recepty i sposobu jej zrealizowania. Nie był przesadnie ambitny, nie był przesadnie wyrafinowany, ale był fajny. I nadal jest. Gusta są tematem subiektywnym, ale moim zdaniem z całej trójki Kawa wygląda najlepiej. Geometryczny przedni reflektor powoli staje się legendarny i tworzy charyzmę tego sprzętu. Design Yamahy nie jest niczym odkrywczym, a GSR750 nieco na siłę chce być modne i agresywne. Dodanie do nazwy modelu litery „R” i modyfikacje z tym związane to coś pozytywnego, ale nie wywołującego achów i ochów. Kawasaki mówi w ten sposób: „Dobrze, zrobiliście Zetowi dwóch rywali, ale nie przejmujemy się nimi na tyle, aby stawać na głowie i projektować szałowy motocykl od podstaw. Dzięki wam będziemy mieli dobre tło, aby pokazać jak dobra jest nasza 750-tka”. Dobrze, że tak się stało, bo lepsze zawieszenie i hamulce jeszcze nikomu nie zaszkodziły.

Dane techniczne:

Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, pojemność 748 cm3
Rozrząd: DOHC, 16 zaworów
Zasilanie: wtrysk paliwa
Średnica i skok tłoka: 68,4 x 50,9mm
Stopień sprężania: 11,3:1
Moc: 106 KM przy 10500 obr/min
Moment obrotowy: 78 Nm przy 8300 obr/min
Skrzynia biegów: 6 biegowa
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe
Przełożenie napędu: łańcuch
Rama: grzbietowa, stalowa
Zawieszenie przód: USD 41mm, regulacja wstępnego napięcia i tłumienia odbicia
Zawieszenie tył: Uni-Trak, regulacja wstępnego napięcia i tłumienia odbicia
Hamulce przód: 2x300mm, radialne zaciski 4-tłoczkowe
Hamulce tył: 1x250mm, zacisk jednotłoczkowy
Opony przód: 120/70/17
Opony tył: 180/55/17
Masa: 224 kg w stanie gotowym do jazdy (226 kg wersja z ABS)
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
zlozenie Kawasaki Z750R 2011 02kawsaki Z750 2011 zielono czarny
NAS Analytics TAG
akrapovic Z750R 2011czarny mat Kawasaki Z750R 2011 27
zielone Kawasaki Z750R 2011 09bok Kawasaki Z750R 2011 04
lampa Kawasaki Z750R 2011 12malowanie zbiornika Kawasaki Z750R 2011 13
nissin pompa Kawasaki Z750R 2011 19hamulce Z750R 2011 16
tylny zawias Kawasaki Z750R 2011 20wahacz Z750R 2011 21
Z750R ABS 2011 28zegary Kawasaki Z750R 2011 14
zadupek Z750R 2011 24zadupek z pokrywa Z750R 2011 25
prawy set Z750R 2011 23Kawasaki Z750R 2011 tyljpg
Konkurenci:
biale malowanie Suzuki GSR750
motocykl fz8 yamaha test b mg 0008
Filmy:
Kawasaki Z750R 2011 - oficialne video
Kawasaki Z750R 2011 - 360 stopni
Kawasaki Z750R 2011 - detale techniczne
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:Smok 13/01/2011 12:27

Tylko ZET!!

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê