Kask Shoei NXR - szerokie spojrzenie

Autor: Lovtza 2014.10.10, 14:45 9 Drukuj

Dobry kask decyduje o kilku kwestiach szalenie istotnych dla każdego motocyklisty. To od kasku zależy bowiem, czy będzie w nim relatywnie cicho, czy po godzinie jazdy od hałasu będzie bolała nas głowa. To samo dotyczy zmęczenia mięśni szyi (aerodynamika), skuteczności wentylacji i co najważniejsze – ochrony głowy w trakcie upadku. W przypadku marki premium jaką jest Shoei mamy prawo mieć wysokie oczekiwania na każdym z tych pól. Czy nowość na 2014, model NXR spełnia pokładane w nim nadzieje?

Nazwa i model: Shoei NXR

Użyte materiały i wykończenie: Skorupa kasku wykonana jest w czterech rozmiarach z opatentowanego przez Shoei wielowarstwowego laminatu AIM. Wewnętrzne wypełnienie to styropian o zróżnicowanej gęstości EPS. Do wykończenia wnętrza użyto przyjemnych w dotyku i praktycznie szarych tkanin (nie widać tak mocno zabrudzeń). Całe wnętrze jest rzecz jasna demontowane, tak aby można było łatwo wyprać je, tudzież wymienić. Wewnątrz kasku znalazł się także firmowy dla Shoei system umożliwiający łatwe wyjęcie wkładek bocznych przez ratownika medycznego w celu bezpiecznego zdjęcia kasku poszkodowanemu w wypadku. NXR dysponuje zaślepkami akustycznymi, które ograniczać maja hałas, pozostawiono też nieco przestrzeni na okulary dla okularników. Szyba (dostępna w różnych barwieniach) wyposażona jest w skutecznego pin-locka, Shoei postawił też na sprawdzone zapięcie DD. Kask nie dysponuje stosowanym w poprzedniku system rozszczelniania szyby, zatrzask szyby jest jednak prosty w obsłudze i trwały.

Komfort i codzienne użytkowanie: Kask zakłada się wygodnie, oczywiście początkowo wypełnienie musi ułożyć się nieco do każdej głowy indywidualnie, ale nie zmienia to faktu, że NXR mi osobiście kojarzy się z komfortem.  To uczucie pogłębia bardzo dobra wentylacja. Trzy wloty powietrza w części czołowej z trzypoziomową przesłoną oraz w części szczękowej, a także cztery wyloty powietrza z tyłu pozwalają na sprawną wymianę powietrza w kasku także w czasie jazdy po torze. Osobiście bardzo podobał mi się poprawiony (powiększony) obszar widzenia, dzięki zastosowaniu większego wizjera. Przydaje się to szczególnie w czasie jazdy po torze wyścigowym, gdzie górna krawędź skorupy nie przysłania pola widzenia.

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to są one jak najlepsze. Niski poziom hałasu (co dla mnie akurat nie jest problemem, bo zawsze jeżdżę z zatyczkami w uszach), świetna aerodynamika (pęd powietrza nie szarpie głową na boki, nie pojawiają się żadne dziwne gwizdy i szumy), bardzo dobra wentylacja. 

Przeznaczenie: Shoei NXR jako następca sportowego modelu XR-1100 jest dedykowany dla posiadaczy motocykli sportowych. To nie jest kask wyścigowy, ta rola zarezerwowana jest dla X-Spirita, ale NXR doskonale radzi sobie w czasie sportowej jazdy po torze. To bardzo dobry wybór jeśli jeździcie motocyklem sportowym na dalsze wycieczki – z pewnością docenicie komfort i świetną aerodynamikę. Każdy bez wyjątku doceni też jakość samego kasku.

W kilku rozmowach spotkałem się z nieco rozbieżnymi opiniami o tym produkcie. Cześć rozmówców (takie opinie można znaleźć także w sieci) utyskuje na brak wodotrysków i relatywnie prostą konstrukcję kasku (nie podważając oczywiście zalet o których mowa wyżej). W mojej ocenie brak wodotrysków jest tutaj ogromną zaletą. Jeśli używacie kask intensywnie, z pewnością nie chcecie, aby po jednym sezonie wymagał on rekonstrukcji (urywające się wloty, rozpadająca się wyściółka, itd.) Po pół roku regularnego użytkowania kask wygląda jak nowy. Jako że niektóre moje kaski produkcji Shoei mają już po 5 lat i ciągle świetnie się spisują – obstawiam, że z NXR będzie dokładnie tak samo. Kombinacja relatywnie prostych i sprawdzonych rozwiązań w połączeniu z najlepszej jakości materiałami daje w rezultacie świetną trwałość i długie życie produktu. Taką kombinację sobiście mocno sobie w Shoei cenię. Japoński producent udziela jako jeden z bardzo nielicznych udziela 5 letniej gwarancji na swoje kaski, co mówi samo za siebie…

Ocena: 5+

Cena: 1899-2399 zł

Dane producenta:

Skorupa Aim

  • Skorupa wykonana z pięciowarstwowego multikompozytu (włókien szklanych, organicznych oraz 3D) – idealne połączenie elastyczności z odpornością materiału na uderzenia
  • 4 rozmiary skorupy – komfortowe dopasowanie: 1) XXS-s 2) M 3) L 4) XL-XXL
  • Zintegrowany w skorupie spojler zmienia kierunek przepływu powietrza, odciąża kark
  • Zaawansowana aerodynamika - wyraźnie mniejsze zmęczenie szyi po długiej jeździe
  • Spełnia normę ECE 22/05

Wypełnienie EPS o zróżnicowanej gęstości

  • Zastosowano podwójne wypełnienie EPS z materiałów o różnej gęstości. Taka kombinacja daje niezwykle wydajną w tłumieniu uderzenia materię, która zapewnia najwyższy stopień bezpieczeństwa dla głowy przy zachowaniu najlepszego dopasowania i wygody

System wentylacji

  • Ultrawydajna wentylacja kanałowa
  • Trzy wloty powietrza w części czołowej z trzypoziomową przesłoną oraz w części szczękowej
  • Wykorzystanie efektu podciśnienia – efektywne usuwanie nieświeżego i gorącego powietrza z wnętrza kasku
  • Cztery wyloty powietrza z tyłu

Całkowicie wyjmowane wnętrze z 3 różnych typów materiału

  • E.Q.R.S. - system umożliwiający łatwe wyjęcie wkładek bocznych przez ratownika medycznego w celu bezpiecznego zdjęcia kasku poszkodowanemu w wypadku
  • Wyjmowana wkładka centralna 3D, wkładki policzkowe i poszycie pasków – przystosowane do prania
  • Tkaniny o zróżnicowanej fakturze, miękkości oraz wytrzymałości
  • Innowacyjne zaślepki akustyczne – dodatkowa redukcja hałasu
  • Większa przestrzeń w obrębie uszu – miejsce na zestaw głośnomówiący
  • Przyjazny użytkownikom okularów korekcyjnych – dedykowane wgłębienie w poduszkach policzkowych
Kask Shoei NXR Beaufighter
Nowosc Shoei NXR Beaufighter
Nowy kask Shoei NXR Beaufighter
Zdjęcia
Triumph Daytona 675 ABS na torze
Lewy bok Shoei NXR Beaufighter
Logo Shoei NXR Beaufighter
Shoei NXR Beaufighter ciemna szybka
Shoei NXR Beaufighter prawy bok
Shoei NXR Beaufighter profil
Shoei NXR Beaufighter test
Shoei NXR Beaufighter
Shoei NXR Beaufighter awaryjne usuwanie poduszek boczych
Shoei NXR Beaufighter instrukcja
Shoei NXR Beaufighter wlot czolowy
Shoei NXR Beaufighter zapiecie DD
Zatrzask szyby Shoei NXR Beaufighter
Shoei NXR Beaufighter demontowane wnetrze
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę