tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 350 SX-F 2011
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM 350 SX-F 2011

Autor: Micha³ Mikulski 2010.05.26, 18:50 3 Drukuj

strony: 1 2 3

Nie wiem ile w tym wizerunkowo-marketingowej papki, a ile prawdy. Ponoć zaraz po pojawieniu się Stefana Evertsa w szeregach KTMa, wielokrotnego Mistrza Świata w Motocrossie, Belg wpadł na pomysł wyprodukowania idealnego motocykla dla zawodnika. Tak powstał projekt 350 Concept, znajdujący swój finał w modelu, który już niedługo będzie do kupienia.

NAS Analytics TAG

Zaczęto od podstawowych założeń - co jest najważniejsze w motocyklu crossowym? Moc, czy prowadzenie? Okazało się, że (teraz będzie szok) najlepsze rozwiązanie leży gdzieś po środku. Moim zdaniem ciężko jest budować bezkompromisowe motocykle sportowe, ciągle szukając złotego środka. Najwyraźniej jednak dla chcącego nic trudnego.

Potęga małego, czerwonego guzika

Mały guziczek rozrusznika momentalnie uruchamia silnik. Jednostka napędowa to ani rozwiercona 250, ani zmniejszona 450 - to zupełnie nowy silnik. Jednocylindowiec o pojemności 349,7 ccm z dwoma wałkami rozrządu w głowicy pracuje w bardzo specyficzny sposób. Nowiutkie, lekkie tytanowe zawory pozwoliły na zwiększenie obrotów maksymalnych, a co za tym idzie - mocy. Dzięki zastosowaniu wałka pośredniego do napędu łańcuszka rozrządu, który zresztą pełni także funkcję wałka wyrównującego, jednostka jest miękka i płynna.

Pierwsze okrążenia dają jasno do zrozumienia, ten motocykl to zupełne nowum, nieporównywalne do innych maszyn w klasie. Wyobraźcie sobie lekkość prowadzenia czterosuwowej 250 z mocą bliską 450. Mocą dostępną w średnim i górnym zakresie obrotów. W praktyce wygląda to tak, że nowiutkim SX-Fem jeździ się jak motocyklem klasy MX2 - „dużo gazu i sprzęgło od razu" ciśnie się na usta.

Robię kolejne okrążenie na kamienistym torze w hiszpańskiej miejscowości Benicasim. Antonio Cairoli nie ma szans, czuję się jakbym trenował co najmniej kilka dni pod rząd. Niezła ergonomia, dobrze dozowalne i mocne hamulce. Zjazd z górki i wybijający w powietrze wskok z lądowaniem na płasko. Wystarczy trzymać równy gaz, motocykl bez najmniejszych stresów zrobi całą robotę za szoferującego. Po lądowaniu odkręcam nieco mocniej. Przy piątym biegu (skrzynia jest pięciobiegowa) czuję, że jest szybo, za szybko. Ledwo mieszczę się w prawym łuku z bandą, wylatując lekko poza tor. Później tego samego dnia w tym miejscu dwóch Bułgarów połamało ręce.

Kilka zakrętów dalej wywijam piękną figurę (lądowanie bez telemarku, twarzą w kamieniach, noty niskie). Podnoszę motocykl, naciskam mały czerwony guzik i jadę dalej.

Przeznaczenie: sport

Tak samo jak i w SX-Fie 250 i 450, w trzystapięćdziesiątce pracuje z tyłu zawieszenie WP z pełną regulacją. Dzięki zastosowaniu system dźwigienkowego precyzja i gładkość prowadzenia jest idealna. Problem tkwi raczej w ustawieniu. SX-F 350 jest zestrojony twardo i agresywnie. Z tego powodu ciężko odnaleźć się na nim amatorom. To maszyna sportowa w każdym calu. Z przodu widelec USD w pięknych, czarnych półkach.

Po całym dniu spędzonym z premierowym motocyklem Pomarańczowych zaczynam zauważać kilka problemów. W projektowaniu plastików brał czynny udział sam Everts - ponoć jeździł prototypem z gliną zamiast plastików, a to co zostało po dwugodzinnej sesji, przekształcono w owiewki. Szkoda tylko, że Everts należy raczej do wysokich rajderów. Takie konusy jak ja będą miały problem z wpasowaniem się w nowy design. Za krótkie nogi nie układają się na owiewkach tak jak trzeba, a co za tym idzie, trzymanie kolanami jest słabsze.

Dostępność mocy w każdym zakresie obrotów jest taka, jaka być powinna. W tym przypadku problemem jest raczej to, co siedzi w głowie jadącego. Jeżeli motocykl prowadzi się jak mała 250, oddaje moc w podobny sposób, przy wysokich obrotach, to i jedzie się nim jak małą 250. Okazuje się jednak, że przemieszczanie się z punktu A do B następuje w dużo krótszym czasie. Kiedy najeżdżacie na ogromny skok z prędkością dwukrotnie większą, niż potrzeba, to robi się nieciekawie - Cairoli robi w takim momencie pięknego whipa, ja przymykam oczy.

Bezkompromisowo, wyczynowo

Kolejne okrążenia. Duże skoki, szerokie bandy i głębokie koleiny. Całość przy 25 stopniach Celsjusza. Redukuję o bieg przed płaskim zakrętem, ogromnym slidem wychodząc na prostą. KTM SX-F 350 to motocykl nowatorski, inny niż wszystkie. Połączenie prowadzenia sprzętu klasy MX2 z mocą jednośladu MX1 musiało się udać i się udało. Przy budowie kierowano się bauhausowską zasadą Form Fallows Function, widać to na każdym kroku. Może się wydawać, że to sprzęt idealny.

SX-F 350 jest jednak nieco niebezpieczny, dając amatorom złudne poczucie bezpieczeństwa i kontroli. Lekkość prowadzenia i przyjazna ergonomia sprawia, że każdy poczuje się na nim jak w wygodnych, rozchodzonych kapciach. Zapominając o mocy, jaką jednoślad dysponuje. Brakuje też nieco „dołu". Po przesiadce z 450 trzeba się przestawić w kompletnie inny tryb jazdy. 350 można wyposażyć w opcjonalny przełącznik map zapłonu (katalog PowerParts). Motocykl ten tylko na mapie „soft" nadaje się do jazdy dla amatora, w każdym innym przypadku jest zbyt agresywny i zbyt mocny. Tylko, czy to, że 450 są za mocne do amatorskiej jazdy, kogokolwiek przed nimi odstraszało?

Dane techniczne:

Typ silnika Pojedynczy cylinder, czterosuw, 4 V/DOHC
Pojemność 349.7 cc
Stopień sprężania 13.5:1
Starter Rozrusznik elektryczny/12V 3 Ah
Przekładnia 5 biegów
Gaźniak Keihin EFI
Przełożenie 14:50:00
Chołodzenie ciecz
Sprzęgło Mokre, hydrauliczne
Zapłon Keihin EMS
Rama Stalowa, podwójna kołyska 25CrMo4
Subframe Aluminiowa
Kierownica Renthal, Aluminium O 28/22 mm
Przednie zawieszenie WP USD O 48 mm
Tylne zawieszenie WP-Monoshock z systemem dźwigienek
Skok zawieszenie, przód/tył 300/330 mm
Hamulce, przód/tył tarcze 260/220 mm
Felgi, przód/tył 1.60 x 21"; 2.15 x 19" Excel
Opony, przód/tył 80/100-21"; 110/90-19"
Łańcuch 5/8 x 1/4"
Tłumik Aluminium
Kąt główki ramy 63.5°
Prześwit 375 mm
Wysokość siedzenia 992 mm
Pojemność zbiornika Około 7,5 L
Waga (bez paliwa) Około 103,9 kg
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
ktm sxF 350 w trakcie jazdy 2011
NAS Analytics TAG
ktm sxF 350 2011 skoki
stefan everts ktm sxF 350
everts na ktm sxF 350
ktm sxF 350 kierowca testowy
ktm sxF 350 dalej sie juz nie da
ktm sxF 350 i stefan everts
2011 ktm sxf 350
ktm 350 sxf 2011
rama ktm sxf 2011
elektryczny rozrusznik sxf 2011 350
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê