tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jonathan Rea zdobywa Mistrzostwo z Pirelli
NAS Analytics TAG

Jonathan Rea zdobywa Mistrzostwo z Pirelli

Autor: Reklama 2016.11.02, 11:20 Drukuj

29-letni Jonathan Rea zdobywa tytuł Mistrza Świata Motul FIM World Superbike.

Przy sztucznym oświetleniu toru Losail w Katarze rozegrano ostatnią rundę Mistrzostw Świata Motul FIM World Superbike. Pochodzący z Irlandii Północnej Jonathan Rea (Kawasaki) został Mistrzem Świata, drugi rok z rzędu. Jonathan Rea zapewnił tytuł Kawasaki w klasyfikacji konstruktorów. To kolejny dowód potwierdzający udział Pirelli we współtworzeniu historii World Superbike.

Po tym jak Rea pokonał rekord toru podczas kwalifikacyjnej sesji Superpole, zawodnik Kawasaki skończył pierwszy wyścig na drugiej pozycji za Chazem Daviesem (Ducati). Przed finałową rundą w Katarze Jonathan posiadał 48-punktową przewagę nad zespołowym kolegą, Tomem Sykesem. Czwarta pozycja Sykesa w wyścigu wystarczyła by Rea obronił tytuł Mistrza Świata.

Z perspektywy Pirelli, oficjalnego dostawcy ogumienia do World Superbike, finałowa runda była ważna także pod względem technologicznym. Rozwijane w tym roku opony SC1 U0176 (przód) i SC0 V0377 (tył) wyznaczą w sezonie 2017 bazę dla opon Pirelli Diablo Superbike SC1 i SC0.

Nocne wyścigi w Katarze sprawiają, że temperatura nie jest nieznośnie wysoka, ale wystarczająco wysoka by korzystać z miękkiego ogumienia. Wszyscy zawodnicy podczas pierwszego wyścigu korzystali z ogumienia SC0 V0377 z tyłu. Opona ta debiutowała podczas rundy na Donington Park. Z racji tego, że jest regularnie wybierana przez zawodników, od przyszłego roku staje się rozwiązaniem standardowym.

Z ogólnej liczby dwudziestu pięciu zawodników aż osiemnastu wykorzystywało wyżej wymienioną oponę SC1 U0176, która debiutowała w tym roku w Assen. To także najpopularniejsza opona przednia w sezonie 2016 i to właśnie dlatego będzie standardowym rozwiązaniem w przyszłym roku.

Zdję™cia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę