tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jonathan Rea wygrywa pierwszy mokry wyścig
NAS Analytics TAG

Jonathan Rea wygrywa pierwszy mokry wyścig

Autor: Reklama 2015.06.10, 15:48 Drukuj

To czwarte podwójne zwycięstwo Jonathana Rea w tym sezonie. Irlandczyk wygrywa deszczowy wyścig przed swoim zespołowym kolegą.

Jonathan Rea potwierdził swoją dominację na portugalskim torze Portimao podczas weekendu World Superbike. Pochodzący z Irlandii Północnej zawodnik Kawasaki zdobył komplet punktów, umacniając się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej mistrzostw. Jego przewaga nad zespołowym kolegą Tomem Sykesem wynosi już 124 punkty.

Zawodnicy klasy Superbike najczęściej korzystali z ogumienia SC0 lub opony T0611 SC0 (development edition). Jedynym zawodnikiem z czołówki stawki, który postanowił korzystać na zmianę z jednego i drugiego rozwiązania był Tom Sykes. Niestety, w drugim wyścigu Sykes uszkodził felgę oraz oponę na jednym z krawężników i nie był w stanie utrzymać tempa swojego rodaka.

Na piętnastym okrążeniu pierwszego wyścigu zaczęło padać, co zmusiło zawodników do zmiany opon. Jedynym ze startujących, który został dłużej na torze był Tom Sykes. Dzięki temu Sykes odrobił cenne sekundy, wracając na nitkę toru dokładnie za plecy swojego kolegi z zespołu - Jonathana Rea. Kilka zakrętów później Sykes wyprzedził rodaka i emocjonująca walka mogła rozgrywać się do ostatnich metrów. Niestety, na ostatnim okrążeniu z powodu defektu elektroniki motocykl Sykesa stracił moc. Ostatecznie to Rea wygrał pierwszy wyścig, tym samym zaliczając swoje pierwsze “mokre” zwycięstwo w tym sezonie.

W klasie Supersport najszybszy okazał się startujący z pole position Jules Cluzel, który tradycyjnie walczył z Kenanem Sofuoglu i Patrickiem Jacobsenem. Sofouglu wyprzedził jadącego na MV Aguście Francuza na 12. okrążeniu i walka o zwycięstwo rozpoczęła się na dobre. Podczas wyścigu na torze Portimao to Jules Cluzel okazał się lepszy, wygrywając w klasie Supersport.

Pogoda spłatała figla zawodnikom klasy Superbike podczas pierwszego wyścigu, dając nam możliwość oglądania pierwszego wyścigu w deszczu w tym roku. Jonathan Rea wykonuje niesamowitą robotę w tym sezonie i widać to w wynikach, stąd chciałbym mu mocno pogratulować. Chciałbym także wyjaśnić, że uszkodzenie opony Toma Sykesa w drugim wyścigu wynikało z uderzenia w krawężnik - udało nam się ustalić to razem z zespołem. Tak naprawdę uszkodzeniu uległa felga, która automatycznie zniszczyła oponę. Bardzo ekscytujące są także wyścigi w mniejszych kategoriach, które udowadniają, że konie mechaniczne nie są najważniejsze - komentował Giorgio Barbier, dyrektor Pirelli Moto Racing.

W pierwszym wyścigu klasy Superbike zawodnicy linię mety przekroczyli na oponach Pirelli Diablo Rain, mimo startu na standardowym ogumieniu. W przypadku przodu zawodnicy wybierali pomiędzy rozwiązaniem SC1, S1699 i T1467. Jedynym wyjątkiem od tej reguły był Jonathan Rea, który potwierdził swoje zamiłowanie do ścigania się na miękkich oponach i wybrał SC2. Z tyłu w klasie Superbike zawodnicy wybierali pomiędzy standardową oponą SC0, a T0611 (development edition). Jedynym zawodnikiem, który zmienił swój wybór między wyścigami był Tom Sykes.

W klasie Supersport większość zawodników korzystało z opony S1485 SC1 z przodu oraz standardowej wersji SC1 z tyłu.

Zdję™cia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę