tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ipone radzi: jak dobrze dobrać olej do motocykla? Rodzaje i przeznaczenia

Ipone radzi: jak dobrze dobrać olej do motocykla? Rodzaje i przeznaczenia

Autor: Artykuł sponsorowany 2020.05.25, 10:05 Drukuj

Który olej będzie najlepszy dla Twojego motocykla? Jaki produkt wybrać, aby Twoja maszyna osiągnęła maksymalną wydajność? Wyjaśniamy tę kluczową kwestię i przybliżamy kryteria, którymi warto kierować się podczas wyboru oleju.

W niemal wszystkich współczesnych motocyklach olej silnikowy odpowiada nie tylko za smarowanie jednostki napędowej, ale także skrzyni biegów i sprzęgła. Tak różne warunki pracy wymagają od środka smarnego nadzwyczajnych właściwości - przecież tłoki w cylindrach muszą doskonale się ślizgać, a tarcze sprzęgła zdecydowanie nie.

Olej w motocyklu musi również wytrzymywać ekstremalne obciążenia związane ze specyfiką pracy silnika i skrzyni biegów. Producenci nieustannie udoskonalają zatem receptury i prowadzą ciągłe badania, których celem jest wyprzedzanie wymagań stawianych przez producentów.

Oleje motocyklowe są produktami ściśle wyspecjalizowanymi. Nie chodzi tylko o to, że nadają się wyłącznie do motocykli - wśród olejów przeznaczonych do jednośladów są takie, które stworzono specjalnie dla szybkich motocykli sportowych, inne zaś dla motocykli off-roadowych. Są także oleje dedykowane do skuterów. Świadczy to o tym, jak ważny jest dla motocyklisty właściwy dobór oleju.

Jaki olej do motocykla?

Odpowiedź na to, prawdopodobnie najczęściej zadawane w internecie pytanie, brzmi: zalecany przez producenta motocykla. Użycie oleju innego niż zalecany może spowodować poważne problemy. Jeśli na przykład w motocyklu z mokrym sprzęgłem użyjemy oleju przeznaczonego do jednośladów ze sprzęgłem suchym, sprzęgło nie uzyska odpowiedniego tarcia i zacznie się ślizgać, uniemożliwiając jazdę.

Dobór oleju do motocykla zaczynamy zatem od dokładnego dopasowania produktu, który planujemy zakupić, do norm jakościowych i lepkościowych wymaganych przez producenta motocykla. W dalszej kolejności warto zadbać, by olej miał jak najdoskonalsze parametry fizykochemiczne.

Ipone Katana Off-Road 10W50 to syntetyczny olej przeznaczony do wyczynowych 4-suwowych motocykli off-roadowych. Dzięki swojej dopracowanej pod kątem jazdy terenowej formule, zachowuje swoje właściwości w każdych warunkach, a zawarte dodatki zapewniają długotrwałą ochronę silnika i skrzyni biegów.

Ipone ATV 4000 5W40. W 100% syntetyczny olej przeznaczony do 4-suwowych silników ATV nowej generacji. Doskonale sprawdza się w najcięższych warunkach, zapewniając doskonałe osiągi silnika. Ułatwia rozruch zimnego silnika oraz poprawia jego rozgrzewanie. Zachowuje swoje właściwości w bardzo wysokich temperaturach. Wysoka zawartości dodatków skutecznie zmniejsza zużycie oleju i silnika oraz zwiększa jego moc.

Ipone Full Power Katana 10W40 jest w pełni syntetycznym olejem, który stworzono z myślą o 4-suwowych motocyklach szosowych i terenowych używanych codziennie w trudnych warunkach. Dzięki starannym dobraniu dodatków, silnik i skrzynia biegów są perfekcyjnie chronione. Olej doskonale sprawdza się w nowoczesnych silnikach, również wyposażonych w hydrauliczną regulację zaworów i z hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. Zachowuje bardzo dobre właściwości nawet w ekstremalnych warunkach.

Ipone Katana Scoot 5W40 to całkowicie syntetyczny olej przeznaczony do skuterów. Producent zaleca go do nowych silników skuterowych, które pracują w trudnych, miejskich warunkach. Specjalna receptura sprawia, że olej
na postoju dłużej utrzymuje się na elementach silnika, dzięki czemu lepiej chroni jego elementy i pomaga w rozruchu. W czasie pracy jest odporny na duże obciążenia oraz wysokie temperatury.

Te i pozostałe produkty marki Ipone znajdziesz w sklepach stacjonarnych Olek Motocykle oraz online na https://shop.olekmotocykle.com.

Zdję™cia
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę