tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Inca Lambros SE - Hi-Fi superstar
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Inca Lambros SE - Hi-Fi superstar

Autor: Piotr Jêdrzejak 2010.06.21, 14:23 13 Drukuj

Skuter z głośnikami to na wsiach chyba dość często przerabiany temat. A gdyby podejść do tego profesjonalnie?

Youth of the nation

NAS Analytics TAG

Od razu widać, że skuter Inca Lambros jest adresowany do młodzieży. Z prostej przyczyny - jest mały. Poza tym agresywne malowania, diodowe światła pozycyjne z przodu, czy elektroniczny wyświetlacz z ciekawym obrotomierzem. Wszystko wygląda po prostu młodzieżowo. W nasze ręce trafił model Lambros SE, różniący się od zwykłego Lambrosa jeszcze bardziej zawadiackim malowaniem oraz hamulcem tarczowym z tyłu. Co by nie mówić, Inca jest ładna, a zaciski oraz sprężyna tylnego zawieszenia w kolorach czerwonych dodają fajnego kontrastu do czarnego malowania z jaskrawozielonymi grafikami.

Jakoś specjalnie wielki, ze swoimi ok. 180 cm wzrostu nie jestem, ale wsiadając na Lambrosa SE wyraźnie odczułem, że to skuter dla młodych, wciąż niskich osób. Układając się w miarę wygodnie na miejscu kierowcy okazuje się, że kierownica jest znacznie za blisko. W skuterowej pozycji sedesowej, to nie jest dobra cecha, tym bardziej, iż często zawadzałem nią o własne kolana. Musiałem więc przenieść się do drugiej klasy. Wtedy pozycja pozwala już na wygodne prowadzenie Incy. Pojawia się niestety kolejny problem. Przy większych nierównościach zawieszenie potrafi dobić. Podróż Incą Lambros w dwie osoby, obie po 180 cm, prawdopodobnie w jakiś kosmiczny sposób byłaby możliwa... Ze względów bezpieczeństwa jednak, oraz dlatego, że nie chciało nam się ciasno upychać na tym małym sprzęcie, nie próbowaliśmy jazdy w dwie osoby. Reasumując - o Lambrosie mogą myśleć wyłącznie osoby niskie, a i tak zalecam wcześniejszą przymiarkę do skutera.

Overspeed!

Chłodzona powietrzem, dwusuwowa jednostka napędowa Lambrosa legitymuje się 4,2 Nm momentu obrotowego oraz 4,3 KM mocy. Inca rozpędza się bardzo żwawo, aż do ograniczonych elektronicznie 46 km/h. Wnioskując jednak po osiągach dostępnych w tym zakresie prędkości oraz danych technicznych, powyżej 46 km/h Lambros również z ikrą powinien poruszać się z większymi prędkościami. Z przodu znalazł się widelec teleskopowy, a z tyłu pojedynczy amortyzator gazowy. Niestety tak jak wspominałem wcześniej, przy wyższej wadze kierownika, zawias tylny potrafi dobić. Za wytracanie prędkości odpowiadają dwa hamulce tarczowe. Trzeba przyznać, że funkcjonują bardzo dobrze, a za sprawą przewodów w stalowym oplocie, ich dozowalność nie pozostawia niczego do życzenia i jest oczywiste, iż poradzą sobie z prędkościami większymi, niż 46 km/h. Szkoda tylko, że przy przebiegu znacznie poniżej 100 km przednia tarcza już była krzywa...

Instrumenty są bardzo ergonomiczne i wyraźnie oraz mają regulację jasności podświetlenia. Znalazło się miejsce na zegarek, wskaźnik poziomu paliwa, poziomu naładowania akumulatora i kilka innych na dobrą sprawę zbędnych bajerów, którymi jednak można pochwalić się przed kolegami. Jest też dioda sygnalizująca brak oleju w zbiorniczku. Na zegarach znalazła się ikonka „overspeed", sygnalizująca zbyt wysoką prędkość. Co ciekawe, natrętnie daje o sobie znać już od przekroczenia 25 km/h...

Pimp my scooter

Skuter z głośnikami to chyba temat przerabiany dość często na wsiach. A gdyby podejść do tego profesjonalnie? Podobne pytanie zadali sobie panowie z Incy, następnie ochoczo pokiwali głowami i wzięli się do roboty. Wyszedł z tego system przeznaczony właśnie do osób młodych, ciągle szukających coraz to ciekawszych sposobów na tuning swojego pojazdu. Z drugiej strony, jest to produkt użytkowy i rozrywkowy. Można obejrzeć film, czy posłuchać muzyki na łonie natury ze swoją drugą połówką, albo przejrzeć na większym ekranie przed chwilą zrobione zdjęcia.

Mianowicie chodzi o system audio-wideo, oferowany przez markę Inca do wszystkich skuterów, do których się zmieści. Pod kanapą takiego delikwenta - w tym przypadku Lambrosa - znajdziemy przede wszystkim 7-calowy wyświetlacz, będący jednocześnie centralną jednostką układu. Przestrzeń bagażowa niestety zmniejsza się ze względu na zamontowanie zgrabnej półeczki z wzmacniaczem i wyłącznikiem zasilania. Gdzieś w przedniej obudowie znalazły się dwa, estetycznie zamontowane gniazda chinch do których podpina się głośniki. Te z kolei są podobno wodoszczelne i w połączeniu ze wzmacniaczem grają naprawdę całkiem nieźle wisząc (ale nie przeszkadzając) w okolicach kolan. W zestawie znalazł się czytnik kart SD/MS/MMC oraz wejście USB dzięki którym można spokojnie przejrzeć właśnie zrobione zdjęcia lub posłuchać muzyki od znajomych. System jest bardzo ciekawym dodatkiem do skutera, a zdecydowanie powinien zainteresować osoby, które myślą nad jakimś systemem audio w swoim skuterku. Myślę nawet, że i w motocyklu montaż byłby możliwy. Cena zestawu ma wynosić około 600 złotych, a pytać o niego należy w firmie Inca.

Special Edition

Upewniając się, iż swoim rozmiarem pasujemy do małego Lambrosa Special Edition, a przednia tarcza nie jest krzywa, za cenę 3900 złotych można go nim spokojnie jeździć po mieście. W przypadku posiadania prawka, przyda się też jego odblokowanie. Za kolejne 600 złotych, zadowolony posiadacz fajnego skutera, będzie miał jeszcze fajniejszy skuter Special Edition Hi-Fi superstar superhit.

Dane techniczne systemu audio-wideo:

Wyświetlacz LCD:
- wymiary: 165 (szer) / 100 (wys) / 5.4 (gł) mm
- wymiar wyświetlacza: 154.08 (szer) / 86.58 (wys) mm
- przekątna wyświetlacza: 7"
- rodzaj LCD: Symulacyjny TFT
- rozdzielczość: 480 x234
- wielkość piksela: 0.321 x 0.372 mm
- format: 16:9, Wide VGA
- podświetlenie: LED

Zdjęcia:
- pokaz slajdów
- pokaz slajdów z podkładem muzycznym
- regulacja głośności na bezprzewodowym pilocie

Obsługiwane formaty:
- mpg, dat, avi

Video:
- MPEG-1, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-2, MPEG-4, XviD/ 3ivX / MS, ISO, MPEG-4, Motion JPEG, Baseline JPEG

Audio:
- PCM, MPEG 1 / 2, MPEG 1/2 Layer 3 (MP3), WMA,

Zdjęcia:
- JPEG, Baseline JPEG, Progressive JPEG

Porty:
- Czytnik kart: SD/MS/MMC
- USB 2.0 Full Speed
- TV out
- port słuchawkowy

Inne:
- Wodoszczelne głośniki 2x4"
- Wzmacniacz z aluminiową obudową 2 x 25W rms
- Wejście: DC12V
- Wyjście: DC5V 1.5A

Dane techniczne Inca Lambros SE:

Pojemność skokowa silnika 49,7 cm3
Rodzaj silnika jednocylindrowy, dwusuwowy
System zapłonu CDI
System chłodzenia powietrzem
Wymiary dł/szer/wys 1830/645/1130 mm
Masa własna 90 kg
Rozmiar opon przód 120/70-12
Rozmiar opon tył 130/70-12
Hamulec przedni tarczowy, stalowy oplot
Hamulec tylny tarczowy, stalowy oplot
Ilość miejsc 2
Max moment obrotowy 4,3 Nm / 7000 rpm
Moc silnika 4,2 KM
Pojemność zbiornika paliwa 4,2 l.
Pojemność zbiornika oleju 1 l.
Rozstaw osi 1270 mm
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia

Podczas testów je¼dzimy na paliwach BP Ultimate

NAS Analytics TAG

ultimate helios

skrzyzowanie lambros inca test a mg 0127warszawa lambros inca test b mg 0003
odblokowanie lambros inca test b mg 0092jazda lambros inca test b mg 0025
blokady lambros inca test b mg 0056predkosc lambros inca test b mg 0123
skuter lambros inca test a mg 0007lewa owiewka lambros inca test a mg 0017
przod lambros inca test a mg 0023motorower lambros inca test a mg 0001
hamulec lambros inca test a mg 0042gaz lambros inca test a mg 0044
hamulec tyl lambros inca test a mg 0050ekran lcd lambros inca test a mg 0025
hifi glosniki lambros inca test a mg 0033przednia lampa lambros inca test a mg 0056
owiewka lambros inca test a mg 0055pilot lambros inca test a mg 0034
schowek lambros inca test a mg 0040silnik lambros inca test a mg 0049
tlumik lambros inca test a mg 0053tylna lampa lambros inca test a mg 0052
zegary lambros inca test a mg 0046wzmacniacz lambros inca test a mg 0038
lcd ekran lambros inca test a mg 0037zestaw audio video lambros inca test a mg 0028
audio hifi lambros inca test a mg 0035glosnik lambros inca test a mg 0031
przedni hamulec lambros inca test a mg 0047amortyzator tyl lambros inca test a mg 0051
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê