Honda CRF250L i CRF250 Rally z dwiema świecami na cylinder
W sieci znalazły się szkice patentowe dotyczące modyfikacji silnika w Hondach CRF250L i CRF250 Rally. Dwie świece, zmodyfikowany wtrysk i nowa pompa paliwa mają podnieść wydajność, niezawodność i łatwość obsługi tych motocykli.
CRF250L i CRF250 Rally, dwie ćwierćlitrowe terenówki Hondy, to światowy przebój sprzedaży, zwłaszcza na tzw. rynkach wschodzących. Niewielka pojemność i związane z tym niskie spalanie i koszty serwisu, a przy tym wystarczające osiągi i znakomite zawieszenie o dużym skoku sprawiają, że modele te są często wybierane jako uniwersalne motocykle do codziennego użytku.
W roku modelowym 2020 dojdzie usprawnienie w postaci dwóch świec zapłonowych w miejsce dotychczasowej jednej. Dzięki temu spalanie mieszanki w jednocylindrowym silniku będzie efektywniejsze. Oprócz poprawienia sprawności jednostki napędowej jest to również ukłon w stronę nadchodzącej normy emisji spalin Euro 5. Ujawnione szkice patentowe pokazują również zmodyfikowany układ wtryskowy i nową, mechaniczną pompę paliwa, która ma ułatwić serwisowanie maszyny.
Podwójna świeca zapłonowa to w tej klasie pojemnościowej raczej rzadkość, choć układ ten jest od dłuższego czasu stosowany przez indyjskiego Bajaja w maszynach z serii Pulsar.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeDwie świece to szczegół, z tego co widzę tam jest wtrysk bezpośredni i coś na kształt komory wstępnej/wirowej. Pompa mechaniczna nie ze względu na łatwiejsze serwisowanie ale raczej aby wytworzyć ...
Odpowiedz