Ducati Panigale vs Tesla Model S Plaid vs Lucid Air Sapphire vs Bugatti Chiron. Który pojazd wygra³?
Stawka w wojnie pojazdów elektrycznych została właśnie podniesiona. Na kanale YouTube Hagerty znalazły się cztery wyjątkowe pojazdy. Trzy samochody i jeden motocykl. Najciekawszy jest fakt, że w wyścigu na ¼ mili stanęły przeciwko sobie pojazdy spalinowe i elektryczne.
Wśród bohaterów wyścigu i nagrania — dodajmy świetnie zrealizowanego — znalazła się Tesla Model S Plaid. Supersamochód Elona Muska kosztuje 136 tys. dolarów i zasłynął już niezliczoną liczbą zwycięstw w formule drag race, w tym z samochodami, które były kilka razy droższe. P
Kolejnym pojazdem na starcie jest Bugatti Chiron Pur Sport z limitowanej edycji. Ten 1500-konny, 8-litrowy, 16-cylindrowy i doładowany supersamochód kosztuje aż 4 miliony dolarów i jest obecnie najszybszym seryjnym samochodem świata, który wciąż ma pod maską silnik spalinowy.
I jeszcze Lucid Air Sapphire, czyli podobnie jak Model S Plaid, zasilane prądem monstrum wyposażone w trzy silniki elektryczne. Jego łączna moc to ponad 1200 koni mechanicznych, co nie jest aż tak odległe od 1020 koni mechanicznych Plaida. Sapphire jest jednak znacznie droższy od swojego odpowiednika z Tesli, ponieważ najtańsza wersja to wydatek 250 tys. dolarów. Oczywiście to wciąż astronomiczna kwota. W przeliczeniu na naszą walutę to wydatek ponad 1,2 mln zł.
Na koniec Ducati Panigale V4 SP2, bez wątpienia jeden z najszybszych superbike’ów na rynku wyposażony w silnik Desmosedici Stradale 90° V4 z odwróconym kierunkiem wału korbowego, rozrządem desmodromicznym i 4 zaworami na cylinder, chłodzony cieczą. Ten piec generuje 215 KM mocy i 123 maksymalnego momentu obrotowego. Przy swoich czterokołowych konkurentach, Ducati Panigale jest tani. Można go zakupić już za 192 tys. zł. Jak typujecie wyniki?
Finalnie zobaczyliśmy kilka starć z udziałem Lucid Air Sapphire, w tym jeden z Teslą Model S Plaid i Bugatti Chiron Pur Sport, a drugi z Ducati Panigale V4 SP2. Mimo że Ducati nie było bez szans, w obu wyścigach zwyciężył Lucid Air Sapphire. Było to szczególnie widoczne, gdy pojazd ścigał się z Modelem S Plaid i Bugatti Chiron Pur Sport.
Prototyp ultraszybkiego Lucida Air był w stanie pokonać ćwierć mili w imponującym czasie 9,1 sekundy przy prędkości 251 km/h. Bugatti Chiron Pur Sport, pomimo tego, że w początkowej fazie wyścigu pozostawał w tyle za całkowicie elektrycznym duetem, ostatecznie ukończył bieg w 9,3 sekundy, pędząc z prędkością nieco ponad 250 km/h. Tesla Model S Plaid, najtańszy samochód w wyścigu, ukończył bieg również 9,3 sekundy przy prędkości 244 km/h. Ducati Panigale V4 SP2, podczas wyścigu z Sapphire, ukończył bieg w… nie zgadniecie - 9,3 sekundy, poruszając się z prędkością 252 km/h.
Chociaż Lucid Air Sapphire rzeczywiście zdominował testy Hagerty, należy zauważyć, że pojazd użyty w wyścigach nie był samochodem wyciągniętym z garażu. To prototyp inżynieryjny, który ma być identyczny z Lucid Air Sapphire w wersji produkcyjnej. Aktualnie na stronie internetowej Lucid widnieje informacja, że dostawy flagowego samochodu powinny rozpocząć się w pierwszej połowie 2023 roku. Nie mamy pewności, że wersja dla klientów będzie dysponować identycznymi możliwościami.
Tesla w zasadzie wypadła całkiem nieźle, tym bardziej że Sapphire to prototyp inżynieryjny, a Plaid jest samochodem produkcyjnymi znacznie przystępniejszym cenowo. Oczywiście najszybszy Model S przegrał wyścig, chociaż pamiętajmy, że model S Plaid w obecnym stanie wciąż nie został w pełni odblokowany. Prędkość maksymalna Modelu S Plaid wynosząca 320 km/h na godzinę zostanie odblokowana później, gdy firma wypuści na rynek zestaw hamulców Carbon Ceramic Brake Kit oraz bardzo oczekiwany pakiet Track Pack. A to może sporo zmienić w końcowej tabeli rezultatów.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze