tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Multistrada 950 po 50 tys. km testu długodystansowego. Usterki, zużycie, opinie
NAS Analytics TAG

Ducati Multistrada 950 po 50 tys. km testu długodystansowego. Usterki, zużycie, opinie

Autor: Artykuł sponsorowany 2020.04.02, 10:50 Drukuj

Ducati Multistrada 950 po przejechaniu 50 000 km w ciągu ośmiu miesięcy została rozebrana na części i gruntownie zbadana. Wyniki tej kontroli dosłownie zmiażdżyły mit o awaryjności włoskich motocykli.

W NAJLEPSZEJ FORMIE

Najlepiej sprzedający się motocykl typu crossover od producenta z Bolonii podejmuje najtrudniejsze wyzwanie wytrzymałości: 50 000 km w zaledwie osiem miesięcy, pomiędzy marcem i listopadem 2019 roku. Multistrada 950 pokazała swoje prawdziwe barwy. Wisienką na torcie był z pewnością silnik: od startu do końca przygody moc wzrosła o 4 KM, nie zużył ani trochę oleju, a gdy go rozebraliśmy, okazał się okazem zdrowia.

Multistrady nie zatrzymały nawet przedziurawienie chłodnicy oraz próba kradzieży.

Multistrada test 01

ZANURZ SIĘ W SEKRETY MECHANIKI

Oto jest, kompletnie rozmontowany, główny bohater naszego już szóstego testu długodystansowego. W poprzednich edycjach skupialiśmy się w kolejności na: Yamaha Tracer 900, Honda Africa Twin 1000, BMW R 1200 RT, Suzuki V Strom 1000 XT oraz Kawasaki Versys 650.

Multistrada test 02

GŁÓWNI BOHATEROWIE

Nasz własny Fabio „ziemniak kanapowy” Manenti na pokładzie Multistrady zwiedził prawie całą Europę. To była praktycznie nieprzerwana jazda w szybkim tempie - poza kilkoma przystankami na serwis techniczny. Nieustannie cieszył się krętymi drogami, świetnymi asfaltami i pyszną kuchnią.

Multistrada test 04

Multistrada test 07

Fabio i jego żona Paola wytrzymali 50 000 km w podróży, głównie w górskim krajobrazie.

Multistrada test 08

 

Multistrada test 09

Wysoki i wąski tunel prowadził do kopalni marmuru Henraux, nieopodal Isola Santa, Garfagnana.

 

Lokalna szynka, oczywiście z Suris, idealna na zasłużoną przerwę.

Nasi podróżnicy są na Facebooku, pod nazwą „Fabio E Paola Manenti”, gdzie możecie na bieżąco śledzić ich podróże dwukołowe. W porównaniu do standardowej wersji, nasza Multistrada została wyposażona w kufry boczne (730 euro), kufer centralny (488 euro), stopkę centralną (228 euro) oraz kanapę komfortową (228 euro) podwyższoną o 20 mm względem seryjnej.

DANE TECHNICZNE:

Silnik Dwucylindrowy w układzie L, 4-suw, średnica x skok tłoka 94x67,5mm, pojemność 937 ccm, poziom kompresji 12,6:1, rozrząd Desmodromiczny z dwoma wałkami w głowicach, moc 113 KM (83,1 kW) przy 9000 obr/min, moment 96 Nm przy 7750 obr/min.
Zasilanie paliwem Wtrysk elektroniczny Bosch, przepustnice sterowane ride-by-wire o średnicy 53 mm, zbiornik paliwa 20 litrów.
Napęd Wstępne przeniesienie napędu z kołami zębatymi o prostych zębach, ratio 1.84. Końcowe przeniesienie napędu za pomocą łańcucha, ratio 2.86 (tylna zębatka 43, przednia 15). Sześciobiegowa skrzynia o przełożeniach: jedynka 2.466, dwójka 1.764, trójka 1.4, czwórka 1.181, piątka 1.043, szóstka 0.958.
Sprzęgło Wielotarczowe, w kąpieli olejowej, uślizgowe.
Rama Kratownicowa z rur stalowych, boczne panele aluminiowe, silnik jako element nośny. Kąt główki ramy 25 st., wyprzedzenie 106 mm.
Zawieszenie Przód: widelec 48 mm z pełną regulacją, skok 170 mm. Tył: amortyzator z pełną regulacją, skok 170 mm.
Koła Felgi aluminiowe. Przednia 3x19”, tylna 4,5x17”. Opony Pirelli Scorpion Trail II, rozmiary 120/70 oraz 170/60.
Hamulce Przód: dwie tarcze pływające 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monobloc montowane radialnie. Tył: tarcza 265 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający Brembo. Zakrętowy Cornering ABS Bosch.
Rozmiary (w mm) i waga: Długość 2280, rozstaw osi 1594, szerokość 1000, max wysokość 1483-1511, szerokość kierownicy 1177, wysokość kanapy 840, wysokość podnóżków 364, prześwit 188. Waga w stanie gotowym do jazdy 227 kg.
Kolor Ducati Red z felgami Glossy Black
Cena 14740 euro

WEWNĄTRZ SILNIKA

Bez wątpliwości silnik w naszej Multistradzie był jednym z najlepszych pod względem stanu, w porównaniu z innymi silnikami rozebranymi w naszych testach długodystansowych. Wszystkie części wewnątrz były w topowym stanie, z minimalnym zużyciem. Potwierdzeniem są wartości mocy i momentu zmierzone na koniec testu.

Szybko i efektywnie

Multistrada test 12

Na zdjęciu, Leo Serafino, technik Ducati Service, zdejmuje chłodnicę. Ten warsztat prowadzony przez Francesco Penazzo zlokalizowany jest w fabryce w Bolonii. Jest nie tylko placówką edukacyjną do prowadzenia szkoleń dla profesjonalnych techników. Ten serwis utrzymuje także kontakty z klientami Ducati. Nasza Multistrada została szybko rozebrana na części – w ciągu godziny silnik był już na zewnątrz.

Multistrada test 13

Silnik dwucylindrowy jest też elementem nośnym ramy głównej. Plastikowa pokrywa pasków rozrządu zbudowana jest z trzech części, aby ułatwić inspekcję lub wymianę pasków.

Multistrada test 14

 

Multistrada test 15

Ten widok ukazuje się, gdy zdejmiemy pokrywę sprzęgła oraz po zdjęciu pokrywy alternatora. Wewnątrz silnika nie znaleźliśmy żadnych osadów lub opiłków.

Niemalże bez osadów

Multistrada test 16

Multistrada test 17

 

Multistrada test 18

 

Multistrada test 19

Tak wyglądały głowica oraz tłoki. Prawdziwie minimalne ślady spalania paliwa, szczególnie na ściankach cylindra. Usunięte ślady osadów węglowych wynikają z usilnego badania skupionego na komorze spalania, profilu pierścieni tłokowych, wliczając tolerancję luzów pomiędzy tłokiem i cylindrem oraz zbadanie materiału zaworów. Stan silnika potwierdza praktyczne zerowe zużycie oleju, który nigdy nie trzeba było dolewać pomiędzy przeglądami.

Zdję™cia

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 01

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 02

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 03

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 04

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 05

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 06

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 07

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 08

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 09

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 10

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 11

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 12

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 13

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 14

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 15

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 16

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 17

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 18

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 19

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 20

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 21

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 22

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 23

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 24

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 25

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 26

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 27

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 28

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 29

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę