tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Marlboro
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG

Ducati Marlboro

Autor: 2008.03.27, 21:06 Drukuj

Fabryczny zespół Ducati pod wodzą szefa projektu, Livio Suppo zadebiutował w MotoGP w 2003 roku dzięki tytularnemu sponsoringowi marki Marlboro.

Już w swoim pierwszym sezonie, włoski skład reprezentowany przez dwa pierwsze lata przez Lorisa Capirossiego i Troya Baylissa, zaskoczył wszystkich. Podium w pierwszym wyścigu, pole positon w trzecim i zwycięstwo w szóstym, to imponujący bilans pierwszej połowy roku 2003. Niestety później nie było już tak różowo i w sezonie 2004 włosko-australijski duet zdołał wywalczyć jedynie dwie wizyty na pudle.

Livio Suppo podjął wówczas szereg odważnych decyzji personalnych i technicznych. Wywodzącego się z World Superbike Baylissa w sezonie 2005 zastąpił weteran wyścigów Grand Prix, Hiszpan Carlos Checa, który pomógł Capirossiemu w rozwoju ogumienia Bridgestone, zajmującym odtąd miejsce francuskiego Michelin.

Na wyniki nie trzeba było długo czekać, jednak poważne kontuzje pokrzyżowały mistrzowskie aspiracje Capirossiego w latach 2005 (przebite płuco podczas Grand Prix Australii) i 2006 (liczne obrażenia po karambolu w Barcelonie). Dwa lata temu do współpracy Suppo udało się namówić innego Hiszpana, Sete Gibernau, który jednak z powodu niesamowitego pecha ciągnącego się za nim już od drugiej połowy 2004 roku, nie wytrzymał nawet do końca sezonu i po przedostatnim wyścigu definitywnie zakończył karierę.

Niesamowicie mocne (dzięki zastosowaniu rozrządu desmodromicznego, flagowego rozwiązania Ducati), ale cierpiące z powodu niewystarczająco sztywnego, kratownicowego podwozia, Desmosedici w specyfikacji 990ccm nie było co prawda w stanie sięgnąć po należne mu sukcesy, jednak wszystko zmieniło się w poprzednim sezonie, gdy maszyny o pojemności 800ccm zastąpiły tysiące. Casey Stoner dołączył do Capirossiego jako reprezentant ekipy Ducati Marlboro i tak jak moc nowej osiemsetki zaskoczyła kibiców, tak młody Australijczyk swoim tempem wprawił w osłupienie rywali.

Wygrywając 10 z 18 wyścigów MotoGP, Stoner wywalczył w zeszłym roku tytuł mistrza świata w swoim zaledwie drugim sezonie w królewskiej klasie. Nie mogącego przystosować się do nowej maszyny i stylu jazdy przez nią wymaganego, Capirossi został na rok 2008 zastąpiony przez swojego młodszego rodaka, Marco Melandriego, który póki co także nie może dogadać się z Desmosedici.

Rodzina atmosfera małego włoskiego zespołu z pewnością nie tylko pomoże Stonerowi w walce o obronę tytułu, ale i Melandriemu w przystosowaniu się do nowego środowiska i potwierdzenia swojego talentu.

Motocykl Ducati Desmosedici GP8
Opony Bridgestone
Zawodnicy Casey Stoner, Marco Melandri
Szefowie mechaników Cristian Gaborini, Cristhian Pupulin
Szef Zespołu Livio Suppo
Strona www.ducati.com/racing/08/gp/index.jhtml


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę