Chińskie motocykle stają się coraz poważniejszymi graczami. AW 500 N to nowoczesny cafe racer z zaskakującymi komponentami
Od kilku lat chińscy producenci motocykli pokazują nam, że potrafią robić wysokiej jakości jednoślady i na każdym kroku próbują nas zaskakiwać. Tym razem robi to mało znany w naszych stronach producent - AW Motorcycles z modelem 500 N, który jest współczesnym cafe racerem.
Marka AW Motorcycles zadebiutowała w 2021 r. z modelem AW 500 R, który trafił do sprzedaży dopiero po dwóch latach. Teraz do oferty dołącza AW 500 N. Jak informują azjatyckie media, producent motocykli AW wchodzi w skład grupy Hangzhou Weite. Modele 500 R i 500 N to odpowiednio motocykl sportowy w pełnych owiewkach i zbudowany na jego bazie współczesny cafe racer. Silnik pochodzi od grupy Loncin, do której należy marka Voge. To oznacza, że maksymalna moc wynosi 48 KM, a maksymalny moment obrotowy to 43 Nm.
Sama konstrukcja również jest ciekawa, ponieważ zastosowano tu aluminiową ramę, widelec typu upside-down i układ hamulcowy z dwiema tarczami z przodu oraz czterotłoczkowymi zaciskami. W przypadku sporta koła mają aluminiowe, odlewane felgi, a cafe racer ma felgi szprychowe oraz owiewkę z małą szybą. Chińczycy zadbali też o detale, takie jak końcówka tłumika wykonana z włókna węglowego. W przypadku modelu 500 N waga z płynami i paliwem wynosi 186 kg. Choć oba motocykle zostały
Na razie nie ma żadnych informacji na temat tego, czy motocykle trafią na rynek inny niż chiński. Przy takiej stylistyce i komponentach z pewnością znalazłyby klientów w Europie, zwłaszcza że silniki Loncin doskonale sprawdzają się w przypadku znanej także na polskim rynku marki Voge. Na chińskim rynku motocykle wyceniono na równowartość ok. 18 tys. zł.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze