tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Cagiva Mito 125 MK I, MK II, EVO 1, EVO 2, SP 525, Mito 500 (prezentacja, dane techniczne, modele)
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Cagiva Mito 125 MK I, MK II, EVO 1, EVO 2, SP 525, Mito 500 (prezentacja, dane techniczne, modele)

Autor: Jakub Olkowski 2020.11.30, 14:27 Drukuj

Cagiva Mito 125 jest modelem produkowanym od 1989 roku, jako następca lubianego i udanego modelu Freccia. Jej współtwórcą był Massimo Tamburini, założyciel marki Bimota, projektant takich legend jak Ducati Paso, 916 czy MV Agusta F4.

Z założenia to sportowy motocykl o niewielkiej pojemności, ale możliwie najlepszych osiągach, wzorowany na konstrukcjach ówczesnej, najniższej klasy MotoGP. Na rynku konkurował z Hondą NSR 125 oraz Aprilią RS 125. Co ciekawe, Cagiva Mito to motocykl, na którym Valentino Rossi zdobył swoje pierwsze mistrzostwo (Mistrz Włoch, 1994 r.).

NAS Analytics TAG

Modele

Inauguracyjną wersją była MK I dostępna od 1989 roku; w wersji standardowej oraz SP na felgach Marchesini i z ulepszonym zawieszeniem. Po dwóch latach została zastąpiona przez MK II dostępnej także w wersji standardowej oraz SP. Największą zmianą względem MK I było wprowadzenie widelca USD w przednim zawieszeniu. W 1994 roku zadebiutował model Evolution I.

Pod względem konstrukcyjnym pojazd niewiele się zmienił, ale nowa owiewka upodabniała Cagivę do jednego z najładniejszych i najbardziej kultowych modeli wszechczasów - Ducati 916. Kilka lat później dokonano niewielkiego face liftingu (kolorystyka), wprowadzając przy okazji nowe, sześcioramienne felgi oraz siedmiobiegową przekładnię. Produkcję zakończono w 2009 roku.

SP525

W 2005r na targach EICMA zaprezentowano koncept Mito SP525. Moc silnika wzrosła, owiewki upodobniono do modelu Cagiva GP500 i dodano 8 szprychowe felgi. Motocykl nie posiadał homologacji drogowej. Trzy lata później do sprzedaży trafiło Mito SP 525 o mocy 15 KM spełniającej wymogi kategorii prawa jazdy A1. Pojazd pozostał w produkcji przez dwa lata (2008-2009).

Mito 500

W 2006 Cagiva zaprezentowała Mito wyposażoną w jednocylindrowy, czterosuwowy, zasilany wtryskiem silnik Husqvarny o pojemności 500 ccm. Ważył zaledwie 4 kg więcej, niż wersja dwusuwowa. Ten pojazd także nie wszedł do produkcji seryjnej.

Nasza opinia

Cagiva Mito 125 to motocykl o typowo sportowej charakterystyce. Świetnie się prowadzi, zaskakując zwrotnością i poręcznością, charakterystyka silnika wymusza sportowy styl jazdy - do 8000 obr./min. niewiele się dzieje, by po przekroczeniu tej wartości jednoślad dostawał wiatru w żagle, prezentując godne, jak na 125 ccm osiągi.

34 KM w najmocniejszych wersjach, w połączeniu z masą nieprzekraczającą 130 kg, lekkość, stabilność i doskonała możliwość szybkiego przerzucania w naprzemiennych winklach czynią go zabójcą wszelkich sportowych czterocylindrówek na torach kartingowych.

Naszym zdaniem to doskonała propozycja dla wszystkich pragnących poczuć sportową adrenalinę niekoniecznie chcących poruszając się z wysokimi prędkościami (chociaż pojazd rozpędzał się do licznikowych 190 km/h).

Od strony technicznej ciężko mówić o typowych wadach - sporotowe, wysilone dwusuwy o niewielkiej pojemności mają ciężkie życie, ale ich naprawy nie należą do mniej lub bardziej kosztownych od modeli konkurencji. Mimo że pojazd był dość powszechny, ofert wartych zakupu jest zaskakująco mało. Jeśli znajdziecie ładnie zachowany egzemplarz, szczególnie w wersji Evo I/II lub SP to będzie fajne uzupełnienie kolekcji, lub wymarzony sprzęt na "karting"...

Poniżej zobaczycie film z Montée Historique Martinet 2018 -ciekawe jest, na jak krótkim dystansie "doszła" startujący 10 sekund wcześniej motocykl...

Dane techniczne (2001 r.):

Make Model Cagiva Mito 125
Year 2000 - 01
Engine Two stroke, single cylinder, electric variable power read valve
Capacity 125.6 cc / 7.6 cu-in
Bore x Stroke 56 x 50.6 mm
Compression Ratio 6.3:1
Cooling System Liquid cooled
Induction Dell'Orto carb
Ignition CDI 
Starting Electric
Max Power 34 hp / 24.8 kW @ 12000 rpm
Max Torque 23 Nm / 16.9 lb-ft @ 11000 rpm
Clutch Wet, multiple discs, cable operated
Transmission  6 Speed
Final Drive Chain
Front Suspension 40mm Marzocchi telescopic forks
Front Wheel Travel 120 mm / 4.7 in
Rear Suspension Progressive with hydralyc shock, adjustable spring preload
Rear Wheel Travel 133 mm / 5.2 in
Front Brakes Single 320mm disc 4 piston caliper
Rear Brakes Single 230mm disc 2 piston caliper
Front Tyre 110/70  ZR17
Rear Tyre 150/60  ZR17
Dimensions Height 1100 mm / 43.3  in
Length 1980 mm / 78.0 in
Wheelbase 1375 mm / 54.1 in
Seat Height 760 mm / 29.9 in
Ground Clearance 150 mm / 5.9 in
Dry Weight 129.0 kg / 284.4 lbs
Fuel Capacity  14 Litres/ 3.7 US gal
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê