BMW R1150R
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 6 Nastêpna strona »
Wydawaæ by siê mog³o, ¿e R1150 to tylko turystyczny, niczym niewyró¿niaj±cy siê, dobry codzienny naked. Wiele osób tak uwa¿a, mimo to, w moim odczuciu jest inaczej. R1150R to sprzêt bêd±cy kontynuacj± budowy przez BMW wygodnych, turystyczno-sportowych modeli przeznaczonych do podró¿y w dwie osoby. Ta historia trwa…niemal 80 lat. Typowym rozwi±zaniem dla BMW jest napêd bokserem oraz jego przeniesienie wa³em kardana. BMW ma du¿e zas³ugi w projektowaniu nowoczesnych zawieszeñ. Jako jedna z pierwszych marek wprowadzi³a do produkcji przedni widelec teleskopowy czy resorowanie tylnej osi. Dlatego ciekawe rozwi±zania konstrukcji zawieszeñ s± tutaj jakby obowi±zkowe. Monowahacz w tylnym kole trafi³ po raz pierwszy do produkcji seryjnej w BMW R80 G/S w 1980 roku. Nie dziwi zatem, ¿e znalaz³ siê w R1150GS. Przednie zawieszenie powierzono systemowi Paralever, czyli teleskopom po³±czonym z wahaczem zamocowanym do ramy. W ten sposób rozdzielono funkcjê t³umienia i resorowania, tworz±c system odporniejszy na zmianê geometrii zawieszenia w czasie hamowania. Ten model BMW wpisuje siê w ideê tworzenia motocykli BMW jak ¿aden inny. Jest wygodny, ma niez³e osi±gi, ciekaw± konstrukcjê i sk³ada ho³d rzeszom konstruktorów potrafi±cym wznie¶æ technikê na wy¿szy, ponadprzeciêtny poziom. To tak¿e uk³on w stronê klientów ceni±cych wysok± kulturê techniczn±, nowatorstwo i ¶wietn± jako¶æ. Za dop³at± mo¿na by³o zamówiæ wersjê wyposa¿on± w ABS oraz np. zestaw kufrów czy szybê. Wci±¿ niedoceniany na rynku motocykli u¿ywanych jest w cieniu swojego terenowego brata (R1150GS), uwa¿anego przez wielu z najlepszy i najwszechstronniejszy motocykli w historii. R1150R jest jego szosowym wcieleniem. Wiêcej ducha BMW w BMW posi±¶æ siê ju¿ nie da. Rozejrzyjcie siê za dobrym egzemplarzem, jego ceny s± jeszcze na niewielkim poziomie z czasem znacznie wzrosn±.
Cechy typowe dla marki: silnik bokser, napêd wa³em kardana, nowoczesne zawieszenia.
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 6 Następna strona »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze