Yamaha, Honda, KTM i Piaggio podpisały umowę o współpracy przy tworzeniu standardu wymiennych baterii w motocyklach elektrycznych
Czterech spośród największych graczy na światowych rynkach motocyklowych oficjalnie podpisało umowę o współpracy przy tworzeniu standardu wymiennych baterii dla motocykli elektrycznych. Dzięki temu pojazdy te mają stać się bardziej przyjazne w użytkowaniu.
W marcu producenci podpisali list intencyjny w sprawie stworzenia Swappable Batteries Motorcycle Consortium, a teraz oficjalnie stało się ono faktem. Dzięki temu producenci chcą sprawić, że klienci chętnie sięgną po skutery i motocykle elektryczne. Celem jest stworzenie specyfikacji technicznej wymiennych baterii, która będzie używana przy opracowywaniu elektrycznych jednośladów.
To może otworzyć drogę do ciekawych rozwiązań, a najlepszym byłaby sieć szaf, do których będzie można podjechać, wymienić pustą baterię na pełną i ruszyć w dalszą drogę. Oczywiście nie ma nic za darmo, ale gdyby takie rozwiązanie funkcjonowało w formie abonamentu na wzór Netflixa czy Spotify, to z pewnością znalazłoby wielu zwolenników.
Yoshishige Nomura, szef motocyklowego działu Hondy podkreśla, że istotnym jest zmniejszenie kosztów budowania infrastruktury oraz produkcji pojazdów, co w efekcie ma przełożyć się na upowszechnienie pojazdów elektrycznych z segmentu urban mobility. Nieco więcej dowiadujemy się ze słów Stefana Pierera z KTM, który powiedział, że technologia będzie powstawała z myślą o motocyklach z silnikami o mocy 11 kW - czyli przeznaczonych dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze