tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Triumph Tiger 900 GT, GT Pro i Rally Pro 2024 - opis, zdjęcia, dane techniczne, ceny. Nowe wcielenie "małych" tygrysów
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Triumph Tiger 900 GT, GT Pro i Rally Pro 2024 - opis, zdjęcia, dane techniczne, ceny. Nowe wcielenie "małych" tygrysów

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.10.31, 13:08 Drukuj

Triumph zaprezentował kolejną generację rodziny Tiger 900, która trafi do sprzedaży w trzech odsłonach - GT, GT Pro oraz Rally Pro. Producent zwiększył moc silnika o 13 proc. i ulepszył wyposażenie oraz elektronikę wspomagającą kierowcę. Zmienił się też wygląd motocykla, który teraz ma być bardziej agresywny.

Triumph dokonał zmian w silniku, które sprawiają, że maksymalna moc wzrosła z 95 do 108 KM. Maksymalny moment obrotowy będzie teraz wynosił 90 Nm, a do tego wszystkiego producent deklaruje, że apetyt na paliwo spadł o 9 proc. Wzrost mocy ma być wyczuwalny w całym zakresie obrotów, ale jednocześnie silnik zachowuje się spokojnie przy precyzyjnych manewrach.

NAS Analytics TAG

W modelu Tiger 900 GT zastosowano zawieszenie Marzocchi z regulacją kompresji i odbicia. Z przodu ma skok 180 mm, a z tyłu - 170 mm. Z racji tego, że jest to model nastawiony na jazdę po asfalcie, to właśnie pod to zestrojono komponenty zawieszenia. W modelu GT Pro w pełni regulowany widelec Marzocchi jest uzupełniony elektronicnie regulowanym tylnym zawieszeniem. W Rally Pro zastosowano zawieszenie Showa z pełną regulacją. Skok wynosi 240 mm z przodu i 230 mm z tyłu. W modelach GT i GT Pro zamontowano koła z aluminiowymi felgami o średnicy 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu. W Rally Pro felgi są szprychowe, a przednia ma średnicę 21 cali. We wszystkich trzech wariantach zastosowano przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema.

Cała gama Tiger 900 została wzbogacona o system ostrzegania przed nagłym zatrzymaniem, który aktywuje światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania. Kierunkowskazy są jednocześnie światłami obrysowymi, co ma zwiększyć bezpieczeństwo podczas jazdy po zmroku. Cała trójka ma też Cornering ABS i cztery tryby jazdy - Road, Rain, Sport i Off-Road. Tiger 900 GT Pro ma dodatkowo konfigurowalny tryb Rider. W Rally Pro dodano jeszcze tryb Off-Road Pro, który wyłącza ABS i kontrolę trakcji. Cała trójka ma też dwukierunkowy quick shifter. Informacje na temat motocykla są pokazywane na wyświetlaczu TFT o przekątnej 7 cali. Na wyposażeniu standardowym znalazł się system komunikacji My Triumph. W modelach GT Pro i Rally Pro dodano podgrzewane manetki i siedzenie oraz system kontroli ciśnienia w oponach.

Producent zapewnia, że siedzenie zostało przeprojektowane dla zapewnienia wysokiego poziomu komfortu podczas długodystansowych podróży. We wszystkich modelach serii Tiger 900 może być regulowane w zakresie 20 mm. W modelu Rally Pro kierownica została przesunięta o 15 mm w stronę motocyklisty, co podnosi komfort podczas jazdy na siedząco i zwiększa kontrolę podczas prowadzenia na stojąco, w trakcie jazdy w terenie. Kierownica ma też nowy, amortyzowany system mocowania. Zbiornik paliwa o pojemności 20 litrów przeprojektowano pod kątem poprawy komfortu jazdy. Szyba jest regulowana w zakresie 50 mm.

Nowy Tiger 900 będzie dostępny w trzech nowych malowaniach. Modele GT i GT Pro pojawią się w kolorze Snowdonia White jako standard i do tego przewidziano dwie opcje premium - Graphite & Sapphire Black oraz Carnival Red & Sapphire Black. Tiger 900 Rally Pro pojawi się w kolorze standardowym Carbon Black & Sapphire Black, a w opcjach do wyboru będą Ash Gray & Intense Orange oraz Matt Khaki Green & Matt Phantom Black.

Gama akcesoriów obejmuje ponad 50 pozycji. Nowością jest tłumik Akrapovic wykonany z tytanu i włókna węglowego, który jest o 1 kg lżejszy od standardowego. Znajdziecie go w pakiecie Performance, obejmującym też przednie i tylne "pływające" kierunkowskazy oraz obrabiane maszynowo podnóżki typu Adventure. W pakiecie Protection znajdują się dolne i górne gmole silnika, tank pad, osłona lampy, osłony widelca, terenowa osłona chłodnicy i osłona pompy. Pakiety Trekker i Expedition to coś w sam raz dla podróżników.

Już teraz możecie składać zamówienia w salonach Triumph, a pierwsze motocykle dotrą do Polski w lutym 2024 r. Triumph Tiger 900 GT będzie kosztował 64 995 zł. Za Tigera 900 GT Pro trzeba będzie zapłacić 72 995 zł. Najdroższy w stawce jest Tiger 900 Rally Pro, którego wyceniono na 75 995 zł.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę