Szkolenie Yamaha Pawelec - nasza relacja
Dopisała frekwencja, dopisała pogoda, były warunki aby trenować
Szkolenia na torze stają się coraz bardziej powszechne i liczba osób w nich uczestniczących stale rośnie. Nie ma się czemu dziwić, jako że tor to jedyne bezpieczne miejsce, gdzie wykorzystać można choć po części potencjał sportowego motocykla. W miniony weekend firma Yamaha Pawelec przygotowała kolejny już dwudniowy trening dla zawodników i zapaleńców wyścigowego szaleństwa. Dużym plusem imprezy była fakt, iż przynajmniej jeden jej dzień udało się zorganizować w czasie weekendu. Dzięki temu zarówno w piątek jak i sobotę dopisała frekwencja, na torze zjawiło się w ponad 100 motocykli.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Prognozy pogody na piątek nie były zbyt optymistyczne, wszystkie media zapowiadały opad deszczu w ciągu dnia. Na szczęście skończyło się na zaledwie kilku kroplach w godzinach porannych, przez co nikt nie musiał ubierać się w opony typu rain. Reszta dnia upłynęła pod znakiem ładnej i ciepłej pogody. Sobota zapowiadała się znakomicie jeśli chodzi o aurę i tutaj prognozy dla odmiany (na szczęście rzecz jasna) w pełni się potwierdziły.
Podział uczestników pod względem umiejętności wyglądał standardowo. A - zawodnicy, B - grupa zaawansowana, C - początkujący. Nowicjusze pojeździć mogli z doświadczonymi zawodnikami oraz podpytać o tajniki jazdy po torze. Warto było pytać i co ważne słuchać bardziej doświadczonych, jako że w grupie C odsetek strat w sprzęcie był największy, szczególnie drugiego dnia który przyniósł kilka widowiskowych figur. Na szczęście jeźdźcy zazwyczaj wychodzili z opresji bardziej obronną ręką, niż ich maszyny, przez co gleby kończyły się zwykle niegroźnymi kontuzjami.
Od strony organizacyjnej było wszystko to, co znają uczestnicy tego typu szkoleń. Jajecznica na kiełbasie w padokowym barku, walka o ciepłą wodę pod prysznicami to poznańskie standardy, ostatnio rozszerzone o pomiar głośności. Nowością godną kontynuacji jest natomiast badanie techniczne wszystkich bez wyjątku maszyn wykonywane przez przedstawicieli AW. Jeśli chodzi o same jazdy na imprezie organizowanej przez Yamaha Pawelec przyjęto model sesji 20 minutowych. Grupy jeździły jedna po drugiej bez przerwy obiadowej. W powszechnej chyba opinii jest to rozwiązanie lepsze niż dłuższe 25-30 minutowe sesje, których przejechanie w całości jest po prostu dla wielu zbyt męczące.
Podsumowując możemy z całym przekonaniem stwierdzić, iż impreza okazała się bardzo udanym wydarzeniem. Pomimo dwuznacznych prognoz dopisała aura, licznie stawili się uczestnicy, panowała fajna atmosfera i można było najeździć się do woli. Wszystkich niezdecydowanych zapraszamy na tor, bo warto. Więcej zdjęć z piątku znajdziecie TUTAJ , a z soboty TUTAJ .
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Fermin Aldeguer, Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez, Marc Marquez w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP. W kalendarzu PSP Łukasza Świderka czeka na Ciebie 12 wyjątkowych zdjęć zawodników, którzy w sezonie 2025 zapisywali się na kartach historii motocyklowego Grand Prix.
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
|
|

























Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeszkoda, ¿e brak zdjêæ z grupy c!!!
OdpowiedzNaj³atwiej zawsze narzekaæ. Do tego powinni¶my siê ju¿ przyzwyczaiæ. A poza tym, szkoda, ¿e za wyj±tkiem 2 osób, nikt nie by³ zainteresowany szkoleniem. Ju¿ pierwszy wyjazd nowicjuszy na torze by³ ...
OdpowiedzNiestety taka prawda ze to nie ma nic wspolnego z jakim kolwiek szkoleniem/Jest to szkolenie na wlasnej skorze.Kasa wplacona na konto organizatora to tylko przepustka na tor.Troche tak po Polsku ...
OdpowiedzJakie czasy krêcili na RSV 1000 ?? Wie kto¶ mo¿e ?
OdpowiedzJa mia³em 1:58 a kolega 1:59 By³ to nasz pierwszy kontakt z torem...
OdpowiedzJaki¶ czas temu na grandysach by³ 2 aprilie, ale kolesie ogólnie s³abo je¼dzili.. 1:58 to niez³y czas jak na pierwszy wjazd na tor ! W ostatni± ¶rodê byli¶my na 3 apriliach, mo¿e bêdziecie nied³ugo na normalnym ¶rodowym treningu ? Chêtnie bym siê po¶ciga³ i zobaczy³ wasz styl jazdy, bo zupe³nie inaczej jedzie siê ni¿ na rzêdówce ;)
OdpowiedzJa tez bylem na treningach z paczk± kumpli,robili¶my czasy 1.58,1.56 a nasz najstarszy kompan Waldek 42l. (CBR1000rr) krêcil czasy 1.54 i w dodatku na zwyklej D208 SPORTMAX.Oczywiscie dodam ¿e to by³ nasz pierwszy wypad na tor.
OdpowiedzNa tor nie przyjezdza sie uczyæ, tylko wykorzystywac umiejetnosci. Zobaczcie na te zdjecia. Moze 1 na 10 ma poprawna pozycje na motocyklu. Nie miejscie pretensji do organizatora ze nie umiecie ...
OdpowiedzTak? A Ty od razu umia³e¶ je¼dziæ na torze i nigdy siê nie uczy³e¶? To gratulacje. Od tego jest grupa C, ¿eby im pokazæ co i jak na torze. Jak ju¿ latasz to idziesz do innej grupy. Oprócz tego móg³ kto¶ sprawdziæ, ¿e w grupie B lata kole¶ 2,20 i za ka¿dym wyjazdem robi zagro¿enie dla siebie i innych. Ba³agan by³ i tyle.
OdpowiedzJeste¶ jeszcze ma³y i g³upi. Nie nauczysz sie jezdzenia w grupie C ani nawet D. Aby sie naczyc je¼dzic trzeba pojezdzic z instruktorem, ktory bedzie zajmowal sie tob± przez wiele tygodni. A nie za jakims innym samoukiem, ktory akurat krêci lepsze czasy. To oznacza cwieczenia na placu, jazde miedzy pachlokami i wiele innych technicznych cwiczen tak jak np. w enduro/motocrossie trenuje sie poszczegolne elementy a dopiero potem jedzie sie na tor. PRoblem w tym ze u nas nie ma takich szkol.
OdpowiedzJa Ciebie kolego nie obra¿a³em, wiêc i Ty siê powstrzymaj. Ja akurat potrafiê je¼dziæ i ju¿ nie je¿d¿ê w grupie C i zawdziêczam to temu, ¿e kto¶ mi kiedy¶ dobrze pokaza³ i wytlumaczy³ podstawy. A puszczenie na ¿ywio³ ludzi po raz pierwszy na tor, bez wyt³umaczenia zasad jest nieodpowiedzialne.
OdpowiedzUmiem je¼dziæ dlatego je¿d¿e na ¶rodowe treningi. Nie jestem jakim¶ or³em, ale na pewno sam siê lepiej naucze ni¿ na takim pseudo doskonaleniu jazdy... P³ace 50 z³ a nie 1500 a mam to samo albo nawet lepiej
OdpowiedzJak sam z siebie zejdziesz na 1,40 bez ¿adnych rad i pomocy - tylko je¿d¿aæ samemu na ¶rodowe treningi to daj adres: wy¶lê Ci flachê i kwiaty.
OdpowiedzPic na wode fotomontarz.. za t± kase instruktorów powinno byæ 10 i powinni w dupe w³aziæ, pokazywaæ tor jazdy i wogóle... a oni kasa w kieszeñ, tor op³ac± a reszta róbta co chceta. Za kostki ...
Odpowiedz