tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki Eiger 400 4X4
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki Eiger 400 4X4

Autor: Lovtza, Alonzo, Beavis 2007.02.26, 15:05 5 Drukuj

strony: 1 2 3 4 5 6 7

 

Advertisement
NAS Analytics TAG

Nasze testowe oliwkowe Suzuki to przykład praktycznego quada przeprawowego oferowanego za rozsądne pieniądze. Sprawdzona technika unikająca technologicznych eksperymentów pozwala czuć się pewnie w każdej sytuacji, jaka można spotkać miłośnika bezdroży.

Pierwsze wrażenie

Pierwsze wrażenie jest takie, że mamy przed sobą spory przeprawowy quad. Oliwkowy maskujący kolor połączony z czarnymi elementami wygląda wojskowo i trochę bojowo. Przód pojazdu nawiązuje do samochodów terenowych Suzuki, szczególnie do wcześniejszego modelu Suzuki Vitara.

Szerokie i głębokie błotniki, bagażniki, porządne światła oraz pełne podłogi to kolejne cechy użytkowego pojazdu, który można wykorzystać w rajdach przeprawowych. Sylwetce Eigera brakuje tego polotu, jakim kłuje w oczy Yamaha Grizzly, ale Suzuki może się podobać. Jest proporcjonalne i dopracowane.

Napęd

Wszędołaz Suzuki napędzany jest jednocylindrowym silnikiem o pojemności 376 ccm. Ta mało wysilona jednostka osiąga 25 KM oraz 28 Nm. Nie jest to imponująca wartość, zwłaszcza, że mówimy o sporym quadzie. Chłodzenie powietrzem i olejem, zasilanie gaźnikiem, rozruch elektryczny oraz awaryjny ręczny - oto krótka charakterystyka serca Eigera.

Przeniesieniem napędu zajmuje się automatyczna przekładnia QuadMatic, która upraszcza prowadzenie pojazdu i zapewnia możliwość hamowania silnikiem podczas jazdy z górki bez wciśniętej dźwigni gazu. Dwustopniowy reduktor dodatkowo udogadnia jazdę w trudnym terenie.

Inżynierowie wyposażyli Eigera w system uruchamiania na biegu pozwalający na łatwe uruchamianie silnika z włączonym biegiem, co przydaje się kiedy w najmniej odpowiednim momencie gaśnie silnik. Operowanie napędem na wszystkie koła odbywa się za pośrednictwem dźwigni na kierownicy. Aby usprawnić właściwości trakcyjne pojazdu, 400-tka wyposażona została w przedni mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, poprawiający przyczepność na śliskich podłożach i ułatwiający skręcanie.

Całkiem sporo tego, prawda? Właśnie dzięki zastosowaniu takiej ilości rozwiązań technicznych Suzuki Eiger mimo niezbyt mocnego silnika jest w stanie radzić sobie bardzo dzielnie w każdym terenie.

Podwozie

Wszystkie walory układu napędowego wykorzystywane są w efektywnie w terenie dzięki dopracowanemu zawieszeniu. Z przodu mamy poprzeczne wahacze zaopatrzone w osłony. Z tyłu Eiger wyposażony został w sztywną oś opartą na dwóch jednostkach resorująco-tłumiących.

Hydrauliczne hamulce tarczowe przy przednich kołach zapewniają odpowiednią sprawność podczas hamowania. Z tyłu za hamowanie odpowiada klasyczny hamulec bębnowy.

W terenie

Dzięki sprawdzonym rozwiązaniom technicznym Eiger 400 radzi sobie w terenie zaskakująco dobrze. Jest stabilny i przewidywalny. Silnik choć słaby ciągnie równo i pewnie, dzięki czemu doświadczony kierowca korzystając ze wszystkich zalet układu napędowego jest w stanie pokonać teren, na którym inni zatoną w błocie. Tak, czy inaczej, przy niedużej mocy jednostki napędowej logicznym wydaje się uzupełnienie pojazdu o wyciągarkę.

Spora masa oraz konstrukcja tylnego zawieszenia studzi zapędy do agresywnej sportowej jazdy, skoków oraz wygłupów. Niezależnie od tego dobre wyważenie pojazdu oraz precyzja pracy zawieszenia oraz układu kierowniczego pozwala na dostarczenie sobie wielu wrażeń za kierowcą Eigera.

Pozycja za kierownicą jest wygodna i pozwala na sprawne balansowanie ciałem w terenie. Deska rozdzielcza wyposażona jest całkiem bogato - łączy w sobie prędkościomierz, licznik kilometrów, licznik okresowy i lampki sygnalizacyjne. Duże błotniki oraz pełne podłogi skutecznie chronią kierowcę przed błotem, kamieniami oraz gałęziami.

Jakość

Suzuki należy do grona producentów, od których mamy prawo wymagać jakości wyższej niż przeciętna. Nasze oczekiwania na tym polu w stosunku do 400-tki okazały się słuszne, bowiem Eiger to z pewnością pojazd wysokiej jakości. Brak technicznych fajerwerków oraz spektakularnych rozwiązań inżynieryjnych wynagradzany jest sprawdzoną techniką, wysoką jakością wykonania poszczególnych podzespołów oraz starannym spasowaniem elementów.

Eiger należał w naszym teście do tych pojazdów, które miały za sobą sezon ciężkiej pracy w terenie. Nienaganny stan pojazdu, sprawność i jakość pracy poszczególnych podzespołów są najlepszymi dowodami na to, jak Suzuki znosi trudy pracy w terenie.

W kilku słowach o sobie

Suzuki Eiger 400 to świetny sprzęt dla tych, którzy amatorsko chcą bawić się w przeprawowe wypady w teren. Bardzo dobre właściwości jezdne, efektywny układ przeniesienia napędu pozwolą na sprawne poruszanie się w terenie nawet początkującym. To sprzęt prosty i przyjemny w użytkowaniu. Trudno wytknąć mu jakieś znaczące wady.

Z pewnością maszynie tej przydałoby się więcej moc i zdecydowanie najwyższy już czas pomyśleć o liftingu nadwozia. Niezależnie jednak od tego Eiger to ciekawa propozycja na rynku przeprawowych quadów klasy średniej.

Okiem eksperta - Marcin Grochowski :
Moc, powiedzmy, wystarczająca w teren. Dobrze wyważony i dysponuje dosyć dobrym zawieszeniem, przez co dobrze się prowadzi. Przydałaby się do niego wyciągarka, gdyż moc nie jest aż tak wielka, aby quad poradził sobie w bardzo trudnym terenie. Ogólnie quad jest bardzo dobry do jazdy przeprawowej i w lesie. Na tor się nie nadaje, ze względu na jego przystosowanie do jazdy w ciężkim terenie.

Okiem ekperta - Mr. Quad - Jacek Bujański:
Eiger jest ewenementem. Wygląda jak poczwara. Jednak jest to pojazd o zaskakujących możliwościach terenowych. Stabilność pojazdu jest wzorowa. Praktycznie jedyną jego wadą jest pojemność silnia - 400 cm3. Tak słabiutki silnik sprawia, że Eiger nie podjedzie pod każdą z gór, które mógłby bez trudu pokonać z większym silnikiem. Na pochwałę zasługuje trwałość silnika. Można rzecz, że silnik Eigera jest odporny na wszystko. Pomimo tego, że jego system chłodzenia jest powietrzno-olejowy, to pomimo dokładnego oklejenia żeberek chłodnicy błotem, pojazd nie traci ani mocy ani kompresji. Moje doświadczenie wskazuje, że Suzuki jest firmą znaną z trwałości i z odporności na warunki terenowe. Eiger świetnie zachowuje się na trawersach i zjazdach. W tej kategorii jest praktycznie nie do pokonania. Jest pojazdem, który trudno jest przewrócić. Zawieszenie ma - rzekłbym - „traktorowate", przez co nie można na nim wykonywać dużych skoków. Z wad wymieniłbym również brak finezji. Brak nowoczesności. Z drugiej strony sprawdzone rozwiązania czynią ten pojazd bardzo dzielnym w terenie, tak więc opisywane przeze mnie wady można również uznać w pewnym sensie za jego zalety.

Okiem laika - Lovtza:
Sprzęt jakby skrojony na mnie. Wystarczająco mocny i sprawny, aby dojechać tam gdzie chcę. Z drugiej strony nie jest tak „deprymujący" jak Yamaha Grizzly 700 Fi, która swoim wyrafinowaniem wręcz wymaga od kierowcy, aby robić na niej rzeczy w normalnych warunkach i na innych quadach niewykonalne. Podoba mi się prosta, logiczna konstrukcja. Eiger nie jest specjalnie ładny, ale ja też piękny nie jestem, więc pasujemy do siebie idealnie!

Filmy:
Suzuki Eiger400 4X4
Suzuki Eiger400 4X4 jazda terenowa

Dane techniczne:

Typ silnika 4-suwowy, 1-cylindrowy, chłodzony powietrzem i olejem (SOHC), DOHC
Pojemność skokowa 376 cm3
Średnica x skok tłoka 82,0 mm x 71,2 mm
Stopień sprężania 9,0:1
Moc maksymalna 25 KM przy 6500 obr/min
Moment obrotowy 28 Nm przy 6000 obr/min
Układ zasilania gaźnik Keihin CVK32
Rozrusznik elektryczny i rezerwowy - ręczny
Skrzynia biegów automatyczna
Prędkość maksymalna brak danych
Długość całkowita 2235 mm
Szerokość całkowita 1145 mm
Wysokość całkowita 1200 mm
Rozstaw osi 1270 mm
Prześwit 235 mm
Wysokość siedzenia 830 mm
Masa suchego pojazdu 268 kg
Zawieszenie przód niezależne, podwójne wahacze, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe
Zawieszenie tył wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe
Hamulce przód /tył podwójny tarczowy / bębnowy
Opony Przód: AT25 x 8-12 **
Tył: AT25 x 10-12 **
Zbiornik paliwa 15,0 L
Cena 28 500 PLN
Importer Suzuki Motor Poland Sp z o.o.
ul. Jagiellońska 74
03-301 Warszawa

Quada Suzuki Eiger 400 4X4 dostarczyła firma:

Suzuki Motor Poland
ul. Jagiellońska 74
03-301 Warszawa
http://www.suzuki-moto.pl/

Modelki ubrał salon Intermotors
Ul. Jagiellońska 55
Warszawa
http://www.intermotors.pl
Suzuki Eiger
Suzuki Eiger 400
Suzuki Eiger 400 4X4
Suzuki Eiger 400 4X4 hopka
Suzuki Eiger 400 4X4 Jacek Bujanski
Suzuki Eiger 400 4X4 Jacek Mr Quad Bujanski
Suzuki Eiger 400 4X4 Mr Quad
Suzuki Eiger 400 4X4 offroad
Suzuki Eiger 400 4X4 przeprwa
Suzuki Eiger 400 4X4 test
Suzuki Eiger 400 quad 4X4
Advertisement
NAS Analytics TAG

Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê