Puma 1000 V2 - na tor
Puma 1000 V2 - na tor
2010.07.30 Lovtza
Topowe nie zawsze znaczy najlepsze
Chcia³bym opowiedzieæ wam rzeczowo o testowanych ostatnio przeze mnie sportowych butach Puma 1000 V2, jako ¿e produkt ten wyró¿nia siê w¶ród oferty butów sportowych na naszym runku kilkoma szczegó³ami.
Przede wszystkim wyró¿nia siê bardzo ³adnym, eleganckim wygl±dem. ¯adnego wielokolorowego moro, ciapek, ¿arówiastych wstawek, jedynie czarna, skóropodobna cholewka i estetycznie wszyte szare logo Pumy. Podobaæ mo¿e siê nie tylko kolorystyka, ale tak¿e wygl±d buta, zahaczaj±cy jak dla mnie nieco o nurt „techno” z widocznymi na zewn±trz elementami konstrukcyjnymi. Kolejne wyró¿niki to ciekawy system ochrony kostki oraz bardzo wysoka os³ona piszczeli. Pytanie tylko jak dzia³a ca³a ta technika w praktyce i czy kosmiczny wygl±d przek³ada siê na kosmiczn± jazdê?
Zacznijmy od samego pocz±tku. Zak³adanie 1000 V2 wymaga odrobiny cierpliwo¶ci, a ja do osób chorobliwie cierpliwych niestety nie nale¿ê. Ponadto buty wymagaj± rozchodzenia, aby proces zdejmowania i zak³adania przebiega³ w jako tako cywilizowany sposób. Gdy ju¿ uda siê wrzuciæ V2 na stopy okazuje siê szybko, ¿e te s± mocno usztywnione. W czasie chodzenia mo¿na odnie¶æ wra¿enie jakby mia³o siê na nogach odchudzon± wersjê butów narciarskich. Taki stan rzeczy rodzi, parafrazuj±c jednego z polskich klasyków sporo plusów, zarówno tych dodatnich, jak i ujemnych.
Plusem dodatnim zastosowania sztywnego plastikowego kokonu jest bardzo dobre usztywnienie stopy, co oczywi¶cie jest truizmem. Zastosowany zawiasowy system ochrony kostki zapobiegaæ ma urazom stawu skokowego. W V2 mo¿na czuæ siê bezpiecznie tak¿e dziêki wzmocnionej podeszwie, usztywnieniu w okolicy palców oraz piêty. Zaufanie budzi wysoki ochraniacz piszczeli, który co wa¿ne mo¿na wyregulowaæ tak, aby dobrze przylega³ do goleni. Co wiêcej sprawdzi³em organoleptycznie, ¿e zabezpieczenia sprawdzaj± siê. Co prawda moja figura by³a skromna, raczej na miarê mojego wy¶cigowego tempa, jednak da³a wyobra¿enie o skuteczno¶ci ochrony. Stopy wysz³y ze starcia z asfaltem nietkniête. Buty lekko siê po¶ciera³y, tak jak widaæ to na zdjêciach.
Je¶li chodzi o plusy ujemne, to sztywna skorupa jak ju¿ zauwa¿y³em wy¿ej wydatnie utrudnia zak³adanie buta. Ponadto bardzo gruba i sztywna podeszwa pogarsza wyczucie hamulca i generalnie motocykla w czasie bardzo szybkiej jazdy. Producent twierdzi, ¿e antypo¶lizgowa podeszwa jest benzyno i olejoodporna. Mo¿liwe, ¿e tak jest, natomiast akurat to w³a¶nie Pumy, z butów w których je¼dzi³em po torze, ¶lizga³y siê najbardziej na podnó¿kach (i to wy¶cigowych). Choæ po za³o¿eniu na nogê buty le¿± idealnie i stopy nic nie uciska, to wystarczy godzina, a czasem nawet mniej, aby w kostki zaczê³y wpijaæ siê elementy konstrukcji buta. Wtedy przestaje byæ mi³o.
Mówi±c krótko i na temat. Puma 1000 V2 to bardzo fajne, wysokiej jako¶ci sportowe buty motocyklowe, ale przydatne przede wszystkim dla mi³o¶ników jazdy po torze, tudzie¿ aktywnych zawodników. Nie s± przesadnie wygodne, nie wyobra¿am sobie np. ca³odniowego wypadu na moto w ich towarzystwie. Bardzo dobrze natomiast chroni± stopê, choæ system ich zak³adania i zdejmowania mo¿na by jeszcze nieco dopracowaæ. Bardzo dobrze wygl±daj±, choæ zapewne dla tych, którzy uprawiaj± sport motocyklowy ma to drugorzêdne znaczenie. S± przy tym relatywnie tanie, a to z kolei du¿y plus dodatni. Cena detaliczna w sklepach to 999z³, czyli przynajmniej 400-500z³ taniej w porównaniu z topowymi produktami innych wiod±cych producentów butów motocyklowych.
Prezentowana para jest w u¿ytku od dwóch miesiêcy, bra³a udzia³ w dwóch rundach WMMP i kilku imprezach treningowych. ¯adnych uszkodzeñ, usterek, problemów jak dotychczas nie odnotowa³em.
|
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeNie zgodzê siê co do wygody. Model V3 kupi³em w 2011 r. Po 6 sezonach dalej s± w idealnej kondycji (7tys kkm rocznie równie¿ tory) od samego pocz±tku potrafi³em je nosiæ przez ponad pó³ dnia i ...
OdpowiedzZgadzam siê z t± opini±. Buty bardzo wygodne, nie skrzypi±, ³atwo siê je zak³ada i zdejmuje, a przede wszystkim bezpieczne i niezniszczalne.
OdpowiedzOdradzam wszelkie buty motocyklowe pumy. Problem z dostêpem do czê¶ci. Przedstawiciel na polske siê wypiera intermotors te¿....
OdpowiedzKupi³em buty Puma V1000 na allegro roz.42 mój rozmiar nogi tak¿e 42 ale s± strasznie obcis³e czy one choæ troszke sie rozejd±?A ze szybkim zdejmowaniem to chyba mozna zapomniec normalnie makabra!!!
Odpowiedzu jakiego importera kupiles ta czesc? ma ktos jakis kontakt?
OdpowiedzPolecam nie do chodzenia ale do jazdy.Bardzo dobre buty!!!
Odpowiedzto nie v2 tylko v1
Odpowiedzodradzam, po sezonie uzytkowania zlamala mi sie klapka trzymajaca noge z tylu (ta z napisem PUMA), w przedstawicielstwie zero info -> wyrzucic buty za 1500zl ; ) wkoncu u importera dorwalem czesc ...
OdpowiedzJe¿d¿ê w takich od 2 lat - potwierdzam, to pancerne buty, a zarazem ¶liczne :)
Odpowiedz