Produkcja motocykli Yamaha będzie bardziej ekologiczna. Marka stawia na zielone aluminium
Od lutego 2023 roku Yamaha zaczęła korzystać z zielonego aluminium, ale nie chodzi tu o kolor tylko o sposób, w jaki surowiec jest wytwarzany. Materiał trafi do motocykli o dużych pojemnościach i wyścigowych maszyn off-road. Producent zdradził, które części będą produkowane z jego użyciem.
Zielone aluminium to aluminium produkowane przy użyciu odnawialnych źródeł energii, a więc mające pozytywny wpływ na środowisko naturalne w momencie jego wytwarzania. Dzięki temu producent może zmniejszyć ilość dwutlenku węgla, który powstaje na etapie produkcji jednośladów. Yamaha chce go używać tam, gdzie nie można użyć aluminium pochodzącego z recyklingu, które według zapewnień producenta stanowi 80 proc. surowca używanego do wytwarzania poszczególnych elementów. Celem Yamahy jest, by w 2050 r. wszystkie materiały pochodziły ze źródeł odnawialnych lub recyklingu.
Z grafik dostarczonych z informacją prasową wynika, że w modelu MT-10 zielone aluminium zostanie użyte do produkcji dolnej półki przedniego zawieszenia, felg i wahacza. W przypadku motocykli off-road będzie używane do produkcji ramy pomocniczej, ramy głównej i zawiasów podnóżków. Już w lipcu 2021 r. Yamaha chwaliła się, że w 2020 r. zmniejszyła ilość generowanego dwutlenku węgla o 41 proc. Teraz już wiecie, że kupując model MT-10 wyprodukowany od lutego 2023 roku przechodzicie na mroczną, ale zarazem po części zieloną stronę Japonii.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze