tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pojedziesz tą drogą i naładujesz swojego elektryka. Powstała w USA i ma na razie 402 m długości. Jest tylko jeden problem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Pojedziesz tą drogą i naładujesz swojego elektryka. Powstała w USA i ma na razie 402 m długości. Jest tylko jeden problem

Autor: Andrzej Sitek 2023.12.06, 09:28 Drukuj

Ten bardzo krótki odcinek elektrycznej drogi w Detroit jest pierwszym rozwiązaniem tego typu w Ameryce Północnej. Umożliwia bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych.

Wyznaczony przez władze stanu Michigan odcinek został przebudowany przez izraelski start-up Electreon, specjalizujący się w tego typu nowoczesnych technologiach. Nietypowe rozwiązanie infrastrukturalne do ładowania samochodów elektrycznych zostało zbudowane z indukcyjnych podkładek ładujących umieszczonych pod asfaltem, zarządzanych w taki sposób, aby zapewnić, że jeśli jeden fragment przestanie działać, inne części drogi nadal będą mogły zapewnić ładowanie.

NAS Analytics TAG

Oczywiście, aby pojazdy elektryczne, które korzystają z takich dróg, mogły czerpać z nich energię, muszą być wyposażone w urządzenia do odbioru. Czy ten system jest wydajny? Niewielka skuteczność to jak na razie wciąż największy problem technologii.

Podczas pokazów specjalnie zmodyfikowany Ford Transit przejechał przez podkładki ładujące, a szczytowa szybkość ładowania wyniosła 19 kW. Dla porównania większość publicznych szybkich ładowarek opartych na wtyczkach ładuje z mocą do 50 kW, podczas gdy gniazdo 240 V w mieszkaniu (to obok 120 V inny standard amerykański) wytwarza od 2400 watów do 3600 watów.

O dokładniejsze przebadanie tego systemu pokusił się portal elektrowóz.pl, który wyliczył, że zauważalne zwiększenie zasięgu, czyli o 100 kilometrów, wymagałoby wydłużenia trasy ładującej do 40 kilometrów. Problem polega na tym, że średnia prędkość pojazdu musiałaby wynieść poniżej 13 km/h, czyli przejechanie 40 kilometrów zajęłoby ponad 3 godziny. Innymi słowy, to nierealne.

Rozwiązanie testowane w Detroit ma sens w przypadku postojów pod światłami, a jeszcze lepiej parkingów, gdzie pojazd elektryczny stoi dłuższy czas nad modułem ładującym. Warto jeszcze dodać, że Electreon wcześniej zainstalował podobny system w ramach testów w Europie. W tym przypadku klientem był holenderski konglomerat motoryzacyjny Stellantis, który został utworzony po fuzji Peugeot-Citroen i Fiat-Chrysler. Ta europejska instalacja też na razie nie została rozwinięta i wciąż ogranicza się do pokazowego odcinka drogi.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę