tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 OldtimerbazaR we Wrocławiu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

OldtimerbazaR we Wrocławiu

Autor: Szymon Woźniak 2008.06.24, 10:44 2 Drukuj

Co można było nabyć w czasie bazaru? Oj, naprawdę wiele

W dniu 22 czerwca, we Wrocławiu odbyła się cykliczna impreza pod nazwą OldtimerbazaR. Jest to swojego rodzaju targ, w założeniu skupiający się na maszynach zabytkowych, jednak od dłuższego czasu można tam kupić dosłownie wszystko, do każdego modelu motocykla. Targ odbywa się cyklicznie, rotacyjnie między kilkoma miastami. W tym roku są to Wrocław, Katowice oraz Kraków, a dokładne terminy podane są na stronie organizatora.

Nie lada niespodziankę wszystkim chętnym sprawiły władze uroczego miasta Wrocław, radośnie remontując obie drogi prowadzące na teren imprezy (blisko autostrady A4, ulica Karmelkowa). Rezultatem tego były ogromne korki, wijące się po szutrowych odcinkach budowanej drogi. Niektóre miejsca nadawały się na enduro triale, a stan trasy nie zmienił się od ostatniej listopadowej edycji. Część sprzedających była przygotowana na takie problemy i wybrała mocne auta terenowe do ciągnięcia przyczep z towarem. Duży plus. Miejscem targu była przeładownia towarów, zatem spory teren został udostępniony na potrzeby bazaru. W stosunku do edycji zeszłorocznej znacznie poprawiono obsługę na bramce (ruch był płynny) oraz podniesiono standard zaplecza socjalnego. Co najmniej trzy mini-bary zapraszały spragnionych motocyklistów na soczyste kotlety, szaszłyki oraz inne grillowane potrawy, do których można było zamówić znów popularne, wrocławskie piwo Piast. To kolejny plus, gdyż wcześniej imprezę obsługiwał jeden punkt gastronomiczny, co powodowało problemy z ulokowaniem się przy wolnym stoliku.

Co można było zobaczyć ? Oj, naprawdę wiele. Zacznijmy od tego, iż poprzednia edycja to głównie motocykle sportowe importowane z Włoch -  praktycznie GSX-R, CBR, kilka Kawasaki i nieliczne motocykle terenowe. Obecnie asortyment był znacznie ciekawszy i zdecydowanie mniej maszyn pochodziło z Włoch, co poniekąd gwarantuje lepszą jakość powłoki lakierniczej. Wyjątkowo dużo było motocykli terenowych, ścigacze pojawiały się raczej nowe, sporo Kawasaki, kilka GSX-R, parę R`ek. Z Maszyn turystycznych były SV`ki, Hornety, Bandity, całe dwie sztuki GSXF (model „jajko"). Motocykle ciężkie, jak zwykle, pojawiły się w zdecydowanie większej liczbie oraz lepszym stanie technicznym. Bardzo ciekawe były odbudowane i unowocześnione modele motocykli zabytkowych - trzeba przyznać, iż robiły wrażenie, podobnie jak proponowane ceny. Osobną częścią bazaru były zabytki, głównie motocykle radzieckie - wojskowe. Stan różny - od poszczególnych części do własnoręcznego składania, aż po gotowe motocykle wraz z wózkiem bocznym i zamontowanym karabinem maszynowym. Było kilka stoisk oferujących umundurowanie, skrzynki na amunicje, karabiny, wyrzutnie rakiet (dokładnie to granatów o napędzie rakietowym, popularne radzieckie RPG-7) - czyli wszystko to, czego potrzebują fani zabytków wojennych. Efekt ich pracy przechodzi najśmielsze oczekiwania, do tego stopnia, iż niżej podpisany poważnie rozważał zakup zaopatrzonego w karabin maszynowy motocykla. Poza tymi wszystkimi atrakcjami, jak nietrudno się domyślić, były części oraz akcesoria. Części raczej używane, odwijane - jednak sprawne. Problemem było wybranie czegoś do swojej maszyny, ponieważ przeważająca większość wystawców oferowała kartony do samodzielnego poszukiwania. Z akcesoriami było już inaczej, nowe fabryczne manetki, chromy, kierownice , ot wszystko, czego potrzeba do budowy custom bike, łącznie z oponami, felgami, paskami transmisyjnymi. Jeśli chodzi o akcesoria i części do motocykli ciężkich - było w czym wybierać. Oczywiście, kim byłby rider bez ubioru. Modeka, Retbike, Alpinestar - spory wybór ubrań zarówno tekstylnych, jak i ze skóry. Dodatkowo kaski integralne i otwarte, od modeli tańszych, po cieszące się ogromną popularnością Uvexy i Shoei w bardzo atrakcyjnych cenach. Tak zaopatrzeni mogliśmy dokupić ręczniki i dywaniki z logo naszego producenta oraz piękne chromowane kubki z laserowo grawerowanym logo.  Wyjątkowo nie pojawiły się samochody wojskowe - było dosłownie kilka terenówek z okresu od II wojny po Wietnam. Amerykańskich muscle car`ów nie mogłem się doszukać.

Widać, iż impreza rozwija się w dobrym kierunku, a jakość motocykli zdecydowanie wzrosła. Tegoroczna edycja, to w dużej części „odwijaki" włoskie, ale tym razem  maszyny były nowsze, sprawne. Nie spotkałem się już z motocyklem radośnie popuszczającym olej na mój widok, choć zdarzyła się okropnie tania (4800 pln) CBR 600 (trudno określić czy F2 czy F3 zmieniony ogon), po lekkim ślizgu. Ale także nie kapała.

Przedziały cenowe to 8, 12, 15 i więcej. Magicznymi wartościami było 8900, 12900, największymi cenami szczyciły się kilkuletnie R`ki. Ceny części były na przyzwoitym poziomie, gdzieś pomiędzy portalami aukcyjnymi, a sklepami, płyny (oleje, smary) półhurtowo. Przyjemność wejścia kosztuje nas 10 złotych, wjazdu 15. Parking darmowy. Przestrzeń „wystawiennicza" od 100 do 200 złotych. Z czystym sumieniem można polecić OldtimerbazaR wszystkim fanom dwóch kółek, ponieważ jakość eventu znacznie się podnosi, ceny są relatywnie niższe, a wybór o wiele większy, niż na giełdach.

Organizatorem imprezy jest:
P.H.U. PK SERWIS WROCŁAW
e-mail: pkserwis@pkserwis.com.pl
http://www.pkserwis.com.pl/oldtimer.html

Foto: Organizator (c) PK Serwis - http://www.pkserwis.com.pl 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę