tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe TnT, TRE-K, GT. Benelli szykuje prawdziw± ofensywê modeli!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowe TnT, TRE-K, GT. Benelli szykuje prawdziw± ofensywê modeli!

Autor: Raff 2020.09.29, 11:00 Drukuj

TnT 1130, czy TRE 1130 K Amazonas to tylko niektóre z modeli Benelli, do których wzdychałem na początku XXI wieku. Włosko-chiński producent przygotowuje śmiały plan powrotu do elity producentów motocykli.

Pamiętam z wczesnych lat XXI wieku motocykle, do których wzdychałem beznadziejnie, porównując zawartość portfela z cenami tychże maszyn. Pierwsze lokaty na mojej liście marzeń zajmowały maszyny włoskie, a precyzyjniej Ducati 998 i Benelli TnT 1130. Zwłaszcza ten drugi model wywoływał u mnie dreszcze ekscytacji.

NAS Analytics TAG

Niestety, wówczas nie wiedziałem, że zasłużona firma o stuletniej tradycji chyli się ku upadkowi. Właściwie gdyby nie pomocna chińska dłoń, wspaniała marka z Pesaro przestałaby istnieć. Chińska pomoc pozwoliła kontynuować jeszcze przez pewien czas politykę modelową, dzięki czemu światło dzienne mogły ujrzeć takie wspaniałości jak model TRE 1130 K Amazonas.

Potem jednak bezwzględna restrukturyzacja, a jeszcze mocniej drakońskie normy spalin pozbawiły ofertę Benelli tego, z czego marka była najbardziej znana - charakternych i trochę szalonych silników. Jeden rabin powie, że to źle, drugi, że dzięki skutecznej strategii, Benelli odbiło się od dna i osiąga kolejne sukcesy. A tak stabilna sytuacja to doskonały moment na powrót do dawnej chwały.

Macierzysta firma QJ, od 2005 właściciel Benelli, zaprezentowała właśnie model SRG 600 - częściowo obudowanego streetfightera o pojemności 600 cm3 z czterech cylindrów. To już nie półśrodki, ale konkretna czterocylindrówka, która może stać się punktem wyjścia dla nowego, globalnego motocykla Benelli.

Ostatnio QJ pokazała także swój największy jak dotąd motocykl turystyczny, napakowany elektroniką 1200 GT, który trafi między innymi do chińskich służb, a niewykluczone, że pod włoską marką będzie także sprzedawany na świecie.

Ale to nie wszystko - QJ kupiło niedawno od MV Agusty prawa do czterocylindrowej jednostki napędowej o pojemności 1078 cm3. Niewykluczone, że silnik ten napędzał będzie dwa kolejne modele - następcę stretfightera TnT i kolejne wcielenie wspaniałego TRE-Ka. I choć na razie rozmawiamy tylko o hipotezach, nie ulega wątpliwości, że Benelli rozpoczęło triumfalny powrót do elity producentów motocykli.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê