tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MT10 Turbo czy nowy V-Max? Yamaha pracuje nad potê¿nym nakedem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MT10 Turbo czy nowy V-Max? Yamaha pracuje nad potê¿nym nakedem

Autor: Jakub Olkowski 2020.11.05, 12:19 Drukuj

W zeszłym roku Yamaha złożyła wnioski patentowe przedstawiające trzycylindrową rzędówkę o pojemności 847 ccm. Silnik posiada turbodoładowanie a pojemność odpowiada trzycylindrowej jednostce napędowej montowanej w latach 2014-2020 np. w MT-09. Jednak wersja z doładowaniem posiada zmniejszoną średnicę cylindra na rzecz wydłużonego skoku tłoka...

W czasie testów silnik osiągnął obiecującą moc 180 KM przy 8500 obr./min. a 90% maksymalnego momentu obrotowego (178 Nm) osiąganych jest w przedziale 3000-7000 obr./min. co jest po częsci efektem zastosowania zmiennych faz rozrządu.  Parametry te uzyskiwane są przy emisji spalin o 30% mniejszej niż wersja wolnossąca, za co odpowiada między innymi wtrysk bezpośredni. "Turbo dziurę" oraz zwłokę w dostarczaniu mocy nadrabia elektronika zarządzająca silnikiem.

NAS Analytics TAG

Na potrzeby testów i pomiarów silnik wstawiono w podwozie MT-10. Przy wzroście masy o ok 22 kg, pojazd dysponuje większym o 50 % momentem obrotowym i 12,5% większą mocą. Przy odpowiednim projekcie ramy i podwozia najprawdopodobniej masa gotowej konstrukcji byłaby mniejsza.

Zdaniem fachowców Yamaha zwleka z rozwojem silnika do czasu ogłoszenia limtów emisji spalin normy Euro 6. Czy jednostka napędowa trafi do modelu zastępującego MT-10, czy do turystycznego Tracera 900 czy może, za sprawą fenomenalnych wartości maksymalnego momentu obrotowego będzie napędzać power cruisera? Czas pokaże.

Aktualnie nad silnikiem doładowanym pracuje także Suzuki oraz Honda, a Kawasaki, jako jedyne produkuje od kilku lat power-bike'a H2.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê