tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Lotnisko Bemowo - zakoñczenie sezonu wy¶cigów równoleg³ych
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Lotnisko Bemowo - zakoñczenie sezonu wy¶cigów równoleg³ych

Autor: BadYunior 2009.10.01, 13:31 3 Drukuj

Ostatni raz w sezonie 2009 na płycie lotniska na Bemowie ścigały się samochody oraz motocykle w wyścigach równoległych na dystansie 1/4 mili

Po raz czwarty w tym roku, po raz drugi na Bemowie i po raz ostatni w tym sezonie motocyklowym, 27 września 2009 Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego zaprosiło kierujących samochodami i motocyklistów do wspólnej zabawy na betonowej płycie lotniska Babice. Tym razem, podobnie jak to miało miejsce w Kamieniu Śląskim pogoda dopisała znakomicie. Tak jak przy poprzednich imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego i tym razem na terenie imprezy nie miało zabraknąć atrakcji, które przyciągnęły sporą liczbę gości oraz startujących. Wzorem poprzedniej rundy swoje miejsce miał tu tor quadowy dla najmłodszych, ścianka wspinaczkowa Gecko oraz stoiska z typowo "odpustowymi świecidełkami". Dodatkowo jednak wzbogacono oprawę o autokar do pobierania krwi, dźwig zespołu 2 Wieże, oferujący skoki na linie typu dream jumping, pokazy Stuntera 13, zlot Mazdy MX-5 oraz zlot motocykli Suzuki Hayabusa. Pod względem ilości i jakości usług towarzyszących była to zdecydowanie najbardziej urozmaicona z tegorocznych rund wyścigów równoległych.

NAS Analytics TAG

Pierwsi uczestnicy imprezy zaczęli pojawiać się tuż po godzinie 7 rano, kiedy tylko otwarto bramy wjazdowe. Na rozpoczęcie jazd nie musieli długo czekać. Organizatorzy już wcześniej zorientowali się, że liczba startujących tego dnia zawodników przekroczy 400, zatem postanowiono przyspieszyć przejazdy kwalifikacyjne. Na pierwszy ogień poszły auta w klasach Street Power, a tuż po nich o godzinie 9 w szranki stanęły motocykle.

Tym razem w czterech motocyklowych klasach zebrało się ponad 30 zawodników. Między nimi byli starzy i znani wyjadacze, tacy jak Arek Pawlukowicz czy Łukasz Tabor, który tydzień temu wygrał klasyfikację generalną wyścigów równoległych organizowanych przez Warsaw Speed Team. Między nimi byli jednak i tacy, dla których start w 1/4 mili był pierwszym kontaktem z tą imprezą. Wzorem poprzednich imprez w kwalifikacjach nie przestrzegano podziału na klasy i każdy mógł pojechać z kim chciał, mając do dyspozycji po 5 przejazdów. Do finałów jednak przechodziło po 4 zawodników z najlepszym łącznym czasem ET+RT z każdej z klas. Trzeba przyznać, że w prawie wszystkich klasach (oprócz jednej) mieliśmy co najmniej 10 startujących, zatem walka o pozycje była bardzo zażarta. Widać to było po czasach, bowiem gdy wśród najmniejszych motocykli, do 750cm3 górowała jeszcze niska 10 to już z klasie o oczko wyżej mieliśmy do czynienia z czasami o ponad pół sekundy lepszymi, zbliżającymi się w kierunku rekordu Polski. Jednak ten, padł dopiero pod koniec zawodów.

Tymczasem motocykliści po przeprowadzonych kwalifikacjach mieli trochę czasu dla siebie, a ich miejsce zajęli kierowcy aut i tak było do godziny 15, na kiedy zaplanowane zostały motocyklowe przejazdy finałowe.

Na starcie każdej z klas zostało już tylko po czterech zawodników, z których każdy mógłby zdobyć najwyższe miejsce na podium. W klasie Moto Robert Maliszewski z teamu Motopasja przegrał swój start z Jarosławem Czernikarzem, a Łukasz Tabor niespodziewanie popełnił falstart i tym samym oddał miejsce Łukaszowi Wieczorkowi. W finałowym biegu, Wieczorek nie miał jednak tyle szczęścia i startując na dużo słabszym motocyklu poległ w walce z Czernikarzem, zajmując drugie miejsce. "To był mój jedyny falstart w finałach" nie mógł sobie darować tego co zaszło Łukasz Tabor. Chwilę później jego motocykl odmówił posłuszeństwa wyrzucając fontanny płynu chłodniczego. Okazało się, że nie wpięta wtyczka wentylatora chłodnicy powodowała cały czas przegrzewanie się startującej maszyny. "Nie wiem co się stało, dlaczego nie zauważyliśmy tego szczegółu" - powiedział już po wszystkim. "Niemniej dziękuję za ten sezon wszystkim z którymi przyszło mi się ścigać, ale w szczególności mojemu mechanikowi, Łukaszowi bez którego II miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów i zeszłotygodniowa wygrana nie byłyby możliwe".

Klasa Moto Plus to motocykle o pojemności 1000 cm3. Tu do finału zakwalifikowały się dwie maszyny GSX-R1000, jedna Honda CBR1000RR oraz jedna Yamaha R1. Jako, że w wyścigach na 1/4 mili zazwyczaj królują motocykle marki Suzuki, to ogromnym zdziwieniem była wygrana Yamahy R1, jadącej pod Krzysztofem Balickim. Z osiągniętym czasem ET+RT 10,441 uplasował się na pierwszym miejscu w to niedzielne popołudnie.

Do finałów klasy Moto Maxi, czyli najmocniejszych motocykli jadących bez doładowania podtlenkiem azotu, nie zakwalifikował się niestety Radosław Kruk. Było to trochę dziwne, zwłaszcza że, po całym roku startów można powiedzieć, że jest już zawodnikiem z doświadczeniem. Jednak w kwalifikacjach zajął dopiero 6 pozycję głównie ze względu na czasy reakcji oscylujące wokół 0,8 sekundy. To jest naprawdę sporo. Do ścisłej czwórki dotarli zawodnicy dosiadający motocykli Hayabusa oraz ZX12R. Wygrał jadący na GSX1300R, Czech Martin Mach, z dokładnością automatu jadący w każdym biegu czasy ET+RT na poziomie 10,4 sekundy. Tu Jacek Mroczek musiał uznać jego wyższość. W ostatniej z klas Moto Extreme było tylko dwóch zawodników i zasadniczo na samym początku mogli rzucić monetą o to który ma być pierwszy a który drugi. Arkadiusz Pawlukowicz oraz Konrad Sobczyk, od lat pojedynkują się między sobą ciągle zmieniając miejsca. Chociaż w tym sezonie szala zwycięstw przechyliła się chyba na stronę tego drugiego, ale to zobaczymy dopiero w klasyfikacjach generalnych zawodów. Tym razem na metę pierwszy zajechał Konrad Sobczyk i to jemu należały się brawa i owacje kibiców. Zresztą nie tylko za zwycięstwo. Startując w podsumowującym wyścigu, King of Moto, Konrad poprawił o 0,02 sekundy swój wcześniejszy Rekord Polski

Kolejną niewątpliwą atrakcją przygotowaną przez organizatorów był startujący w Kamieniu Śląskim odrzutowy samochód - Jet Car z Litwy. Po wcześniejszych nieco rozczarowujących występach na śląsku spodziewaliśmy się czegoś nieporównywalnie lepszego w Warszawie. Pierwsze jednak starty tego pojazdu ponownie nie były jednak takie jakie byśmy sobie życzyli. Dopiero popołudniu udało się wyregulować pojazd tak, że osiągnął czas ET równy 9,4 sekundy, czyli na poziomie czasu szybkiego motocykla. Jednak liczymy, że w przyszłości czasy i widowiskowość przejazdu jet-cara znacznie się zwiększą.

Ostatnia tegoroczna runda wyścigów równoległych za nami. Widać, że organizatorom zależało na zrobieniu ciekawej i przyciągającej uwagę publiczności imprezy. Jednak z niezrozumiałych powodów publika wolała chyba obejrzeć zmagania zawodników z domów podczas kilku wejść na antenie TVP Warszawa. A szkoda, bo był to przecież jeden z ostatnich takich pięknych i ciepłych weekendów w tym roku.

Wyniki klasowe:

KLASA MOTO

przejazd finałowy

NUMER IMIĘ I NAZWISKO POJAZD ET+RT ET
2029 Jaroslaw Czernikarz SUZUKI GSXR 10.955 10.270
2077 Łukasz Wieczorek HONDA CBR600RR 11.311 1.10.637

przejazdy półfinałowe

NUMER IMIĘ I NAZWISKO POJAZD ET+RT ET
2077 Łukasz Wieczorek HONDA CBR600RR 11.328 10.775
2008 Łukasz Tabor SUZUKI GSX-R FS 10.978
2029 Jaroslaw Czernikarz SUZUKI GSXR 11.168 10.442
2037 Robert Maliszewski SUZUKI GSXR 11.599 10.918

KLASA MOTO PLUS

przejazd finałowy

NUMER IMIĘ I NAZWISKO POJAZD ET+RT ET
2010 Krzysztof Balicki YAMAHA YZF-R1 10.441 09.776
2078 Robert Fejt SUZUKI GSX-R 1000 K5 10.630 09.887

przejazdy półfinałowe

NUMER IMIĘ I NAZWISKO POJAZD ET+RT ET
2010 Krzysztof Balicki YAMAHA YZF-R1 10.581 09.902
2033 Jarosław Chabowski SUZUKI GSXR 10.902 10.278
2078 Robert Fejt SUZUKI GSX-R 1000 K5 10.224 09.482
2030 Adam Ostrowski HONDA CBR 1000 RR 10.859 10.276

KLASA MOTO MAXI

przejazd finałowy

NUMER IMIĘ I NAZWISKO POJAZD ET+RT ET
NUMER IMIĘ I NAZWISKO POJAZD ET+RT ET
157 Martin Mach SUZUKI HAYABUSA 10.411 09.794
2027 Jacek Mroczek SUZUKI GSX 1300R HAYABUSA 10.813 10.169

przejazdy półfinałowe

NUMER IMIĘ I NAZWISKO POJAZD ET+RT ET
2027 Jacek Mroczek SUZUKI GSX 1300R HAYABUSA 10.654 10.066
2069 Paweł Jan Ratajczak SUZUKI GSX 1300R 10.729 10.020
157 Martin Mach SUZUKI HAYABUSA 10.499 09.879
153 Michal Kadlec KAWASAKI ZX12R 11.339 10.559

KLASA MOTO EXTREME

przejazd finałowy

NUMER IMIĘ I NAZWISKO POJAZD ET+RT ET
2000 Konrad Sobczyk SUZUKI HAYABUSA 10.548 09.792
2079 Arkadiusz Pawlukowicz SUZUKI HAYABUSA GSXR 11.071 10.436
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
dwa vmaxy 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0085lukasz wieczorek 14 mili gecko cup bemowo 2009 b mg 0236
NAS Analytics TAG
przygotowania do startu 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0012przed startem 14 mili gecko cup bemowo 2009 b mg 0053
przygotowania do startu 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0017przypalenie 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0096
radek vmax 14 mili gecko cup bemowo 2009 b mg 0046rozgrzewanie opon 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0130
start 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0040start 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0045
start 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0081start 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0128
start 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0162start 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0195
start 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0209start 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0241
start 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0260ustawianie zawodnika 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0057
vmax palenie gumy 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0034maliszewski 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0052
palenie 14 mili gecko cup bemowo 2009 b mg 0077start 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0044
zakupy zrobie pozniej 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0350laski z pucharami 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0152
gsxr na starcie 14 mili gecko cup bemowo 2009 b mg 0248laska sprinterpl 14 mili gecko cup bemowo 2009 b mg 0239
na maszynie 14 mili gecko cup bemowo 2009 d mg 0003koniec wyscigu 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0223
ok 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0056start 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0073
stunter 13 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0531stunter 13 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0542
stunter 13 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0544stunter 13 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0006
stunter 13 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0121szajba na maszynie 14 mili gecko cup bemowo 2009 d mg 0015
stunter 13 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0131stunter 13 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0022
amerykanskie klasyki 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0220amerykanskie klasyki 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0223
amerykanskie klasyki 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0224bmw litwa 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0499
cobra 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0431corvette 14 mili gecko cup bemowo 2009 d mg 0118
hemi 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0231jhm team 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0507
latus 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0402mx5 na starcie 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0024
noc pickup 14 mili gecko cup bemowo 2009 d mg 0139pickup z litwy 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0336
pickup z litwy 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0339pickup z litwy 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0397
pickup z litwy 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0444start zachod slonca 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0442
samochody 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0227samochody 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0348
samochody 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0312samochody 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0365
samochody 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0374wygrane mx5 14 mili gecko cup bemowo 2009 c mg 0339
serwis 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0421jet car 14 mili gecko cup bemowo 2009 a mg 0001
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê