tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja e-1 i Z e-1 - motocykle elektryczne z Akashi. Nowy rozdział w historii japońskiej marki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja e-1 i Z e-1 - motocykle elektryczne z Akashi. Nowy rozdział w historii japońskiej marki

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.09.15, 10:07 Drukuj

Kawasaki zaprezentowało finalne wersje oczekiwanych modeli Ninja e-1 i Z e-1. Pierwsze prototypy można było zobaczyć już w październiku 2022 roku podczas niemieckich targów Intermot w Kolonii. Co oferują pierwsze drogowe motocykle elektryczne japońskiego producenta?

W obu przypadkach zastosowano silnik o maksymalnej mocy 9 kW, a więc odpowiada ona mocy 12 KM dla silnika spalinowego. To oznacza, że mamy do czynienia z odpowiednikiem jednośladów klasy 125 i będą mogły się nimi poruszać osoby mające prawo jazdy kat. B od co najmniej trzech lat. Silnik może pracować w trybach Road i Eco. W tym pierwszym maksymalna prędkość dla modelu Ninja e-1 wynosi 85 km/h, a dla Z e-1 to 79 km/h. W trybie Eco prędkość jest ograniczona kolejno do 60 i 56 km/h. Deklarowany zasięg wynosi do 72 km, więc są to pojazdy raczej do użytku miejskiego.

NAS Analytics TAG

Na pokładzie są dwa akumulatory litowo-jonowe i każdy z nich waży 11,5 kg. Można je wyjąć z motocykla i naładować w domu. Czas ładowania jednego akumulatora do pełna wynosi ok. 3,7 godz. Ładowanie częściowe od 20 do 85 proc. trwa ok. 1,6 godz. W motocyklach jest też funkcja e-Boost, która zapewnia zwiększoną moc przez 15 sekund, co zwiększa maksymalną prędkość nawet do 99 km/h.

Ciekawostką jest też tryb WALK z funkcją biegu wstecznego, który wspomaga manewrowanie na parkingu. Wiadomo, że w motocyklach i samochodach elektrycznych pełna moc i moment obrotowy są dostępne już od samego początku, dlatego mniej wprawni użytkownicy mogą mieć z tym problem. Tryb WALK ogranicza prędkość do prędkości pieszego. Jest też system rekuperacji, który odzyskuje energię ze zwalniania.

Silnik to oczywiście tylko połowa sukcesu. Podwozie oparto na modelach Ninja 400 i Z 400. Ergonomia została zaprojektowana tak, by zapewnić wygodną i nieco usportowioną pozycję. Całość waży odpowiednio 140 i 135 kg. Informacje na temat motocykla są wyświetlane na ekranie TFT o przekątnej 4,3 cala, który można połączyć ze smartfonem. Znalazło się też miejsce na schowek o pojemności 5 litrów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę